Sort plast
Fra : Preben Andersen

Dato : 16-08-02 06:14

Hvor kan man købe sort plastic i ruller og f.eks. 2 meters bredde?

mvh
Preben

Fra : Betina, Silje og Jen~

Dato : 16-08-02 09:40

"Preben Andersen" <pran@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor kan man købe sort plastic i ruller og f.eks. 2 meters bredde?
>
> mvh
> Preben
>
> Prøv på en grovvareforretning. Jeg vil tro det er der bønderne får deres.
Måske kan du bjærge noget brugt hos en bondemand i nærheden?

Jens Lundgaard

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 18-08-02 00:10

Det er nemlig rigtigt, det er også det man kalder "roekule" plastik.

Thorleif

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 18-08-02 08:31

> Det er nemlig rigtigt, det er også det man kalder "roekule" plastik.
>
> Thorleif

Nej
Roekuleplastik er altid klar plast, men det sorte anvendes til afdækning af
forskellige ting. Hvis du f. eks. vil have et stykke af ryddet for alt
plantevækst, så dæk det med sort og det hele går ud. Det er brugbart at
lægge et stykke rundt om et nyplantet træ hvor der er meget ukrudt.
Gunnar

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 18-08-02 10:19

On Sun, 18 Aug 2002 09:31:15 +0200, "Gunnar Grooss"
<a-g.g.grooss@oncable.dk> wrote:

>Roekuleplastik er altid klar plast, men det sorte anvendes til afdækning af

?
Nu er der ikke så frygteligt mange heroppe som har roekuler mere, men
for 10 år siden da der var, var de alle dækket med sort plast. Aldrig
klar plast.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Pia Klit Larholm

Dato : 18-08-02 20:28

> Nej
> Roekuleplastik er altid klar plast, men det sorte anvendes til afdækning af
> forskellige ting.

Opvokset på et landbrug har jeg nu aldrig set roerne blive dækket med
klar plastik - det var sort og nøjagtigt det samme som blev brugt til
ensilagen. Oven på plastikken blev der smidt jord og evt. halm som
isolering så frosten ikke gik i afgrøderne.

Pia