Hæk klipning ??
Fra : Søren Vagner

Dato : 15-08-02 12:28

Hej alle

Jeg her en bøg og en liguster hæk men det jeg vil spørge om, det er hvornår
skal jeg klippe dem anden gang, første gang klippede jeg den inden Sankt
Hans.
Er det nu man skal eller skal man vente lidt de skulle jo gerne gro lidt
endnu inden vinteren kommer ??????

Bare kom med nogle foreslag

Hilsen

Søren (hvad skal vi sige) Vagner

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 15-08-02 17:47

"Søren Vagner" <vagner@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hvornår
> skal jeg klippe dem anden gang, første gang klippede jeg den inden Sankt

Du skriver ikke hvor gammel hækken er? Men det burde ikke være nødvendigt at
klippe mere end én gang om året.
Det gamle råd om før Skt. Hans skal nok tages lidt med forbehold. Jeg plejer
at vente til den første uge af juli.
Efter min erfaring betyder det også noget, at man klipper hækken tæt, så
også de inderste skud bliver klippet af,- (liguster).

Venligst
Poul F. Andersen

Fra : Papercut

Dato : 15-08-02 18:00

Søren Vagner wrote

> [...]
> Hans.
> Er det nu man skal eller skal man vente lidt de skulle jo gerne gro lidt

Vi klipper hæk 1. gang inden Sankt Hans og 2. gang inden 1. oktober