/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Gilera Runner
Fra : Søren Ladegaard


Dato : 14-08-02 23:46

Jeg overvejer at købe en Gilera Runner. Jeg har prøvekørt en ved en
forhandler.

Den var ændret ved, at man havde ændret på indsugningen så den kunne køre
lidt stærkere. Den gik ca. 60 km/t på speedometeret.

Tager den så ikke alt for mange omdrejninger fordi den stadig er begrænset i
gearingen/variatoren? Vil det være en fordel at fjerne skiven også?

Ifølge forhandleren er en Gilera Runner alt for langsom i optræk hvis den er
lovlig. Er det korrekt?

Gilera Runner er begrænset i variatoren, i indsugningen samt med et blindør.
Jeg vil gerne have den til at køre 60 - 65 km/t. og helst med
så lavt et omdrejningstal som muligt. Jeg ønsker ikke at anvende tundele.

Hvilken kombination skal jeg gå efter? Uden at have forstand på det, ville
jeg selv umiddelbart foreslå at fjerne blindrøret samt skiven i variatoren -
men lade indsugningen være som den er. Lyder det som en fornuftig
kombination?

---
Best regards / Med venlig hilsen

Søren Ladegaard - Denmark
[ http://www.CommodoreBillboard.com ]



 
 
Hans-Jacob Møgelmose (15-08-2002)
Kommentar
Fra : Hans-Jacob Møgelmose


Dato : 15-08-02 10:48

> Gilera Runner er begrænset i variatoren, i indsugningen samt med et
blindør.
> Jeg vil gerne have den til at køre 60 - 65 km/t. og helst med
> så lavt et omdrejningstal som muligt. Jeg ønsker ikke at anvende tunde

Pil ringen, lave indsugningen og luk blindrøret så kører den sikkert mere
end 60-65 men hvis du slipper gassen lidt render den de 60-65 du gerne vil
med lave omdrejninger....
du kan evt. sætte en fartbegrænser på hvis din CDI tillader det...


--
Mvh. Hans-Jacob
Mangler et lydkort skal bare kunne
afspille windows lyde og måske lidt musik
Ligemeget omISA eller PCI mail mig!



SteF (16-08-2002)
Kommentar
Fra : SteF


Dato : 16-08-02 06:38

Jeg kan ihvertfald godt anbefalt Runneren.

Har selv en. Det er den mest økonimiske scooter jeg har set længe.35km/L....
Og med en 12 L tank så er du oppe på en Aktionsradius på ca 450km.

Men Mht til fjernelse af spærrer osv.. Så fjern skiven i varioet foran, så
den kan få lov til at geare helt op, og selv om du siger den kun skal køre
60/65 bare vent du skal nok få sat farten op på et tidspunkt. Og det er
også en af de få scootere der kan holde til det.

Men vil ihvertfald gerne anbefale den på det kraftigste.
Hvis du har nogle spørgsmål kan du jo bare skrive.

SteF

"Søren Ladegaard" <soren_ladegaard@commodorebillboard.com> skrev i en
meddelelse news:65B69.2700$ww6.298774@news010.worldonline.dk...
> Jeg overvejer at købe en Gilera Runner. Jeg har prøvekørt en ved en
> forhandler.
>
> Den var ændret ved, at man havde ændret på indsugningen så den kunne køre
> lidt stærkere. Den gik ca. 60 km/t på speedometeret.
>
> Tager den så ikke alt for mange omdrejninger fordi den stadig er begrænset
i
> gearingen/variatoren? Vil det være en fordel at fjerne skiven også?
>
> Ifølge forhandleren er en Gilera Runner alt for langsom i optræk hvis den
er
> lovlig. Er det korrekt?
>
> Gilera Runner er begrænset i variatoren, i indsugningen samt med et
blindør.
> Jeg vil gerne have den til at køre 60 - 65 km/t. og helst med
> så lavt et omdrejningstal som muligt. Jeg ønsker ikke at anvende tundele.
>
> Hvilken kombination skal jeg gå efter? Uden at have forstand på det, ville
> jeg selv umiddelbart foreslå at fjerne blindrøret samt skiven i
variatoren -
> men lade indsugningen være som den er. Lyder det som en fornuftig
> kombination?
>
> ---
> Best regards / Med venlig hilsen
>
> Søren Ladegaard - Denmark
> [ http://www.CommodoreBillboard.com ]
>
>



Michael Frederiksen (17-08-2002)
Kommentar
Fra : Michael Frederiksen


Dato : 17-08-02 17:31


"SteF" <steffen_hesselager@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3d5c8fce$0$27689$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg kan ihvertfald godt anbefalt Runneren.
....
> også en af de få scootere der kan holde til det.

Hvad er det for noget bræk at kaste op??
i udlandet kørr stort set alle scootere ubegranset (sydpå ihvertfadk :) )
og der er da ingen problemer så vidt jeg ved.. min har kørt over 15000 km
ubegrænset og den holder aldeles glimrende! så drop det pis med at Runneren
er en af de få der kan holde til det! Men rigtig, det er en pigiaggio (kan
ikke stave til det bæ) og de er generelt meget holdbare!


--
Michael Frederiksen
Honda SFX - *suk*
ICQ: 121663556
Fjern NOSPAM ved svar på email ;-P



LaLLe (20-08-2002)
Kommentar
Fra : LaLLe


Dato : 20-08-02 12:15




"Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:Caz79.890$%K.2149@news.get2net.dk...
>
> "SteF" <steffen_hesselager@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:3d5c8fce$0$27689$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Jeg kan ihvertfald godt anbefalt Runneren.
> ...
> > også en af de få scootere der kan holde til det.
>
> Hvad er det for noget bræk at kaste op??
> i udlandet kørr stort set alle scootere ubegranset (sydpå ihvertfadk :) )
> og der er da ingen problemer så vidt jeg ved.. min har kørt over 15000 km
> ubegrænset og den holder aldeles glimrende! så drop det pis med at
Runneren
> er en af de få der kan holde til det! Men rigtig, det er en pigiaggio (kan
> ikke stave til det bæ) og de er generelt meget holdbare!

I løbet af de sidste 3 år hvor jeg har rodet med scooter har jeg set end
tendens til at piaggio holder betydeligt bedre end minarelli motortyper
eller morini motortyper. I afdroslet tilstand skal de nok holde omkring lige
lang tid men så snart vi kommer ud og skal tune ja så plejer elstarten på
minarelli ikke at kunne trække noget så simpelt som et sportkit igang. Jeg
har set Piaggio motore der kunne elstarte et MHR kit.

Så hvis jeg skulle vælge blev det klart Piaggio/Gilera/Derbi(på nogen
modeller er det piaggio)

LaLLe
www.stalkerzone.dk




Michael Frederiksen (21-08-2002)
Kommentar
Fra : Michael Frederiksen


Dato : 21-08-02 19:46


"LaLLe" <lalle@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:Iqp89.8395$ww6.1250074@news010.worldonline.dk...
>
>
>
> "Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:Caz79.890$%K.2149@news.get2net.dk...
> >
> > "SteF" <steffen_hesselager@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> > news:3d5c8fce$0$27689$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > Jeg kan ihvertfald godt anbefalt Runneren.
> > ...
> > > også en af de få scootere der kan holde til det.
> >
> > Hvad er det for noget bræk at kaste op??
> > i udlandet kørr stort set alle scootere ubegranset (sydpå ihvertfadk
:) )
> > og der er da ingen problemer så vidt jeg ved.. min har kørt over 15000
km
> > ubegrænset og den holder aldeles glimrende! så drop det pis med at
> Runneren
> > er en af de få der kan holde til det! Men rigtig, det er en pigiaggio
(kan
> > ikke stave til det bæ) og de er generelt meget holdbare!
>
> I løbet af de sidste 3 år hvor jeg har rodet med scooter har jeg set end
> tendens til at piaggio holder betydeligt bedre end minarelli motortyper
> eller morini motortyper. I afdroslet tilstand skal de nok holde omkring
lige
> lang tid men så snart vi kommer ud og skal tune ja så plejer elstarten på
> minarelli ikke at kunne trække noget så simpelt som et sportkit igang. Jeg
> har set Piaggio motore der kunne elstarte et MHR kit.

True minarelli og motorini ikk er så holdbare med tun som piaggio, men hvis
de kører som tiltænkt fra frabrikken vil jeg vove den påstand at de er lige
holdbare!

Jeg har også hørt at SFX'erens krumtaps lejer ikke skulle være så vild med
omdrejninger, men det er ikke noget problem for mig (endnu) :)
Min Honda's motor virker også mere holdbar end f.eks en Neo's' synes jeg.
Honda'erne er der starter som på en bil, altså at den går i indgreb med et
tandhjul der bliver slynget ud. Så starter kransen sidder fast på
krumtappen, hvilket betyder at en stor, slebet skruetrækker kan bruges til
at blokkere med så man slipper for lidt special værktøj og grimme luftnøgler
*føj*

>
> Så hvis jeg skulle vælge blev det klart Piaggio/Gilera/Derbi(på nogen
> modeller er det piaggio)

Jeg tror også at hvis jeg skulle skifte det så blev et snorketræ, men jeg er
sq godt tilfreds med den lille...


--
Michael Frederiksen
Honda SFX - *suk*
ICQ: 121663556
Fjern NOSPAM ved svar på email ;-P



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177549
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408820
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste