Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Noget dårligt at sige om Canon PowerShot G~
Fra : H Juul

Dato : 14-08-02 09:30

Jeg har pengene til et godt kamera!

Er der noget som helst dårligt at sige om Canon PowerShot G2?

Mvh
Henrik

Fra : Carsten Øhlenschlæge~

Dato : 14-08-02 12:50

"H Juul" <henrik@(remove)janning-juul.dk> wrote in message

> Jeg har pengene til et godt kamera!
>
> Er der noget som helst dårligt at sige om Canon PowerShot G2?

Nej, min kammerat ejer et sådan og er fuldt ud tilfreds og har ikke haft
nogen problemer. Men du kunne jo også kigge på det nye Nikon Coolpix 4500,
hvor man, efter min mening, får et lidt bedre kamera til en lidt biligere
pris.

Mvh
Carsten Øhlenschlæger

Fra : CeeCee

Dato : 14-08-02 13:42

Hej Carsten

Jeg synes nu som G2 ejer at Coolpixen er meget plastik agtig i forhold til
Canon (sagde den tidligere Nikon fanatiker

Jeg er ovenud tilfreds med G2´eren - Canon har vist lavet et scooooooop.

Cee Cee

Fra : Carsten Øhlenschlæge~

Dato : 14-08-02 13:48

"CeeCee" <kamisur@hotmail.com_remove> wrote in message
> [...]
> Canon (sagde den tidligere Nikon fanatiker
>
> Jeg er ovenud tilfreds med G2´eren - Canon har vist lavet et scooooooop.

Hej Cee Cee

Jeg giver dig fuldstændig ret, hvad angår G2'eren. Det er nok et af de
bedste kameraer der findes, hvis man ser bort fra de digitale
spejlreflekskameraer selvfølgelig. Men så er prisen jo også en lidt anden

Mvh
Carsten

Fra : William A. Husted, e~

Dato : 14-08-02 14:21

Jeg er enig, selvfølgelig er jeg det, for jeg er selv G2-ejer. Jeg har flere
gange ment har været nogle minusser ved G2'eren, men efterfølgende fundet ud
af at jeg har lavet en eller anden spøjs indstilling - selv - og at lyset,
mørket etc. derfor har været som jeg ikke ønskede det. G2 er faktisk lidt
for fedt, jeg har efterhånden haft mange digitalkameraer gennem mine hænder,
og intet slår G2 i sikker-foto-kvalitet.

Eneste minus, som jeg ikke helt ved om er reelt: Jeg har længe ønsket mig et
undervandshus til mit kamera, men har måttet lede forgæves hos Canon selv.
Jeg ved at de har lavet huse til flere af deres andre kameraer, men kan ikke
finde noget til G2'eren. Skal man derfor undervands med G2, er jeg nået
dertil at man må købe et dyrt, halvprofessionelt hus, fra f.eks.
Ikelite...til 5000 spir eller hvad det nu var..

G2 understøtter jo i øvrigt CF2, og det har jeg haft endnu større glæde af
her i sommers hvor jeg har været på Interrail en hel måned med G2 og et 1.
Gb microdrive fra IBM. Kunne tage 512 billeder i allerbedste/mindste
opløsning/kompression. Simpelthen genialt.

Håber det kunne bruges til noget.

William A. Husted, eaid.dk

Venligst

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 15-08-02 09:45

William A. Husted, eaid.dk <william@eaid.dk> wrote:

> [...]
> dertil at man må købe et dyrt, halvprofessionelt hus, fra f.eks.
> Ikelite...til 5000 spir eller hvad det nu var..

Hej William.

Prøv at se her:
http://www.digideep.com/product.php?pType=camera&mID=7&pID=19

F.eks. koster;
http://www.digideep.com/product.php?pType=housing&mID=10&pID=167
og;
http://www.digideep.com/product.php?pType=housing&mID=5&pID=303

noget mindre end 5000,- men så kan man selvfølgelig også diskutere om
det er undervandshuse

--
Venlig hilsen,
Henrik Rasmussen

Fra : William A. Husted, e~

Dato : 15-08-02 10:14

Hej Henrik,

Jeg må sige at jeg er positivt overrasket. digideep.com har jeg aldrig set
før, og de kan det jeg har ledt efter alle steder, nemlig henvise til
producenterne af de enkelte huse. Genialt med sådanne index - hvis man da
kan finde dem :)

Jeg er ikke så meget for at smide mit kamera i bølgen blå i en, relativt,
usikker plastpose. Her skal der gerne være lidt hardcase over det. Men det
ser måske ud til at der er en rimelig billig løsning alligevel.

Takker for linksne!

Venligst

William A. Husted, eaid.dk

Fra : ArJo

Dato : 14-08-02 14:23

'Carsten Øhlenschlæger' havde følgende at sige :

> "CeeCee" <kamisur@hotmail.com_remove> wrote in message

[KLIP]
G2 havde det prob med, at det revnede i det ene hjørne at kamera huset.
(produktions fejl) Men det er vel forhåbenligt rettet i de nye sendinger
eller kan man stadigvæk risikere, at skulle sende sit kamera ind allerede
efter kort tid???

mvh
ArJo

Fra : Carsten Øhlenschlæge~

Dato : 14-08-02 14:37

"ArJo" <not@to.know> wrote in message

> [...]
> eller kan man stadigvæk risikere, at skulle sende sit kamera ind allerede

Ifølge diverse diskussionsfora (blandt andet www.dpreview.com) så skulle
dette problem være løst. Jeg har dog ikke hørt/læst det fra nogen officiel
kilde. Det har forøvrigt altid undret mig at et kamera til de penge og den
kvalitet ikke er lavet i metal.

Mvh
Carsten

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 14-08-02 20:02

> [...]
> nogen officiel kilde. Det har forøvrigt altid undret mig at et kamera
> til de penge og den kvalitet ikke er lavet i metal.

Måske af samme grund som dyre spejlrefleks er lavet af diverse plastic
materialer? Bl.a. er plastic mere stødabsorberende, leder ikke strøm og
vejer mindre. Det er sådan lige de åbenlyse fordele som jeg kan tænke mig
til..

--
Hilsen
Kenneth

http://www.fotokritik.dk/?x=/oversigt.html?bruger=48

Fra : Arne

Dato : 14-08-02 20:29

Ja - sjovt

Da alle spejlrefleks huse var i Metal - så begyndte Nikon bl.a at lave dem i
Plastic for at
få vægten ned - og alle råbte - Halleluja - men nu skal det være aluminium
igen ?

Hvis man bare laver noget der holder er det okay med mig

Eivind

Fra : Hans Kruse

Dato : 14-08-02 16:53

Henrik, det er egentligt et pudsigt spørgsmål, det skulle vel være om der er
noget godt at sige om G2? Du skriver heller ikke hvor mange penge du er
villig til at sætte på højkant. Mht. fotokvalitet har jeg ikke set bedre i
klassen under DSLR. Du kan selv vurdere ved at se på de forskellige review
sites f.eks. www.dpreview.com.
Jeg har et Canon G2 og taget mange billeder og er vældig tilfreds med de
begrænsninger et kamera af den type har. Den væsentligste anke jeg har er
hastigheden af autofokus, specielt ved makrofotografering. Ved at
sammenligne med andre kameraer af denne type er G2 bestemt ikke langsom og
vel nærmest en af de hurtigste, så hvis du har penge nok til enten Canon D60
eller Nikon D100 (22.500-23.000dkr), så bør du nok se på dem, som det
ultimative under den rent professionelle klasse.
Mine billeder kan ses her http://megapixel.dk/brugere/visbruger.php?id=48
Mvh, Hans

Fra : Ib Frederiksen

Dato : 14-08-02 18:20

> Er der noget som helst dårligt at sige om Canon PowerShot G2?

Ja, der er altid ét eller andet der ikke er helt som det skal være, uanset
hvilket kamera man anskaffer. Derfor skal du ikke bare gå hen og købe
G2'eren - prøv mindst et par stykker. Kameraet får ikke andet
end ros, og det er sikkert forståeligt (jeg har ikke ejet andre digital
kameraer, men et par gode analoge Nikon og Olympus).

De ting, der efter min mening ikke er helt optimale, er mest manuelle
indstillinger. Jeg savner en ordentlig manuel fokus mulighed, eller en knap
til at låse fokus. Jeg vil gerne kunne ta' et billede hurtigt, uanset fokus,
og det synes er meget svært med G2.
Knappen til valg af blænde og lukkertid på manuel, blændeforvalg og
lukkertidsforvalg er ufattelig ringe og det tager derfor lang tid at ændre
disse instillinger.
Skruer man LA-DC58 forsatsen på, og det gør man, for den er nødvendig for at
bruge bl.a. filtre, så danner den skygger ved flashoptagelser.
Indstillinger af blændekompensation, hvidballance, autobracketing er utrolig
besværlig - man skal ind gennem en menu og trykke og trykke - også når det
skal slås fra igen.

Som sagt mit første digi, og jeg er faktisk meget tilfreds med det, men jeg
synes godtnok ikke man får meget for pengene i forhold til analog. Jeg har
nok erkendt, at G2 er midlertidigt, og har øje på Nikon Coolpix 5700.

/Ib

Fra : Hans Kruse

Dato : 14-08-02 18:49

En enkelt kommentar: Du kan låse fokus ved at trykke på MF knappen samtidig
med at du holder udløserknappen halvt nede.
Mvh, Hans

Fra : Henrik Juul

Dato : 17-08-02 08:15

Ok, nu har jeg haft mit G2 i nogle dage og jeg må sige, at jeg er
imponeret.
Dog har jeg et umiddelbart ankepunkt til kameraet!
Hvorfor han man dog ikke gjort det muligt at sætte et UV-filter (til
beskyttelse af objektivglasset) direkte på objektivet uden brug af
diverse adaptere?
Med den nuværende konstruktion er det umuligt at have kameraet med
påsat adapter samt uv-filter i den ellers lækre taske, som passer til
kameraet!

Mvh
Henrik, en lykkelig G2-ejer

On Wed, 14 Aug 2002 10:30:01 +0200, "H Juul"

Henrik Juul
henrik@1janning-2juul.dk (fjern tallet)

Fra : max

Dato : 17-08-02 13:11

> [...]
> Med den nuværende konstruktion er det umuligt at have kameraet med
> påsat adapter samt uv-filter i den ellers lækre taske, som passer til

Ja det kan man undre sig over... Selvom UV-filteret vel mest er til
beskyttelse af objektivet.. Men et pol-filter uden brug af adapter
ville være godt.. mvh max

Fra : Henrik Juul

Dato : 20-08-02 20:14

Hmmm, endnu et ankepunkt til mit ellers udmærkede G2 kamera.

Det kan ikke fyre min Suntax flash af!

Skal man virkeligt ud at investere i en Canon flash for at gøre brug
af en external flash?

/Henrik

Fra : Lars Holst

Dato : 21-08-02 01:50

Hvis jeg var dig ville jeg have gået efter bedre kvalitet i f.eks. D7i eller
Nikon 5700

Et kamerahus BØR være lavet af et metal og helst et letmetal eller en
legering.

Alt andet er dårlig kvalitet og holder ikke i længden.

Lars

P.S.: Men du kan stadig nå at bytte det tror jeg.

Hvis ikke du vælger det så vil jeg ønske dig al mulig held og lykke.

Lars

"Henrik Juul" <henrik@1janning-2juul.dk (fjern tallene)> skrev i en
meddelelse news:u355mus1cup0v5iqu9euk3g3977b4ji87p@4ax.com...

Fra : H Juul

Dato : 21-08-02 07:37

Hmmm, hvad har det lige med flashen at gøre?

Mvh
Henrik

Fra : max

Dato : 21-08-02 08:59

> Hmmm, hvad har det lige med flashen at gøre?
>
> Mvh
> Henrik

Ja undskyld jeg bare sådan klipper det hele væk, men
det er ikke næmt at følge med i hvad der svares på hvis
i ikke overholder de alm. spikkeregler...
Jeg mener der findes piratflash, ligsom pirat objektiver
til slr kameraer... Så svaret er du kan godt bruge andre
flash, men de skal være kombatible med Canon..
mvh max

Fra : Mikael

Dato : 21-08-02 15:20

Hej Henrik

Jeg tror du kan finde svar på nogle af dine spørgsmål ang. G2(G1) og flash
på denne side.

http://www.botzilla.com/photo/G1strobe.html

Mikael