De der små USB 'lagerpenne'
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 13-08-02 22:02

lyder jo ret forjættende som lagermedium. De fik også ret gode
anmeldelser, så vidt jeg husker. Da de kom frem. Det er jo en nem måde
at transportere 8 eller 16 Mb data mellem to USB-baserede maskiner,
ikke?

Men kan man også arbejde på dem, som eksterne enheder, d.v.s. direkte i
filerne på pennen, ja, det kan man vel, hvis de mounter som almindelige
eksterne HD'er. Men hvad med hastigheden? USB er vel ikke netop kendt
for hurtig overførsel, eller tager jeg fejl? Ved f.eks. tekstbehandling.

Er der nogen Mac-folk, der har erfaringer med dem, vil jeg meget gerne
høre om erfaringerne.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 14-08-02 09:02

On 13/08/02 23:01, in article
1fgvm18.1iw70djciqckuN%mich.ottosen@post5.tele.dk, "Mich. Ottosen"
<mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Er der nogen Mac-folk, der har erfaringer med dem, vil jeg meget gerne
> høre om erfaringerne.

På mit studie havde min underviser en 16Mb pen til sin windåse. Den lånte
jeg ofte til min iBook fordi skolens netværk var "lukket". Den var "piece of
cake" på OSX, hvor den hurtigt kom frem på skrivebordet som en disk, man
kunne... ja, som kan gøre det med, som man nu gør med diske.
På underviserens win2000 skulle han selvfølgelig først installere drivere...

Med venlig hilsen
Poul Skovmand Thingholm

Fra : Peter Jespersen

Dato : 14-08-02 16:16

On Wed, 14 Aug 2002 10:02:24 +0200, Poul Skovmand Thingholm wrote:

> [...]
>kunne... ja, som kan gøre det med, som man nu gør med diske.
>På underviserens win2000 skulle han selvfølgelig først installere drivere...

Sådan er det når man benytter specifikke driveren til alle enheder....så
hvorfor lade sig nøje med en generic mass storage driver!

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
"Prepare to destroy the Borg! Ensign, upload Windows!"

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 14-08-02 22:29

Peter Jespersen <flywheel@illogical.dk> wrote:

> Sådan er det når man benytter specifikke driveren til alle enheder...så
> hvorfor lade sig nøje med en generic mass storage driver!

Øh, dér fik du mig. Jeg er ikke klar over, hvad du taler om. Vil du
ikke være venlig at oplyse mig?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-08-02 00:16

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Øh, dér fik du mig. Jeg er ikke klar over, hvad du taler om. Vil du
> ikke være venlig at oplyse mig?

Det var lidt sarkasme over det faktum, at Windows bruger specifikke
drivere til tingene, mens Mac bruger en fælles standarddriver. Derfor
skal man installere en driver på Windows, men ikke på Mac.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 14-08-02 22:29

Poul Skovmand Thingholm <remove_skovmand@mac.com> wrote:

> [...]
> cake" på OSX, hvor den hurtigt kom frem på skrivebordet som en disk, man
> kunne... ja, som kan gøre det med, som man nu gør med diske.

Har du prøvet at skrive på de filer der ligger på den? Det ville jo være
optimalt, så man ikke skal flytte dem frem og tilbage mellem HD og
mediet.

> På underviserens win2000 skulle han selvfølgelig først installere drivere...

Det skal der vel også, hvis de (den) Mac jeg får til rådighed er MacOS
9.x ?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 14-08-02 22:33

On 14/08/02 23:29, in article
1fgxgcj.1dyvho61upo7ekN%mich.ottosen@post5.tele.dk, "Mich. Ottosen"
<mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Har du prøvet at skrive på de filer der ligger på den? Det ville jo være
> optimalt, så man ikke skal flytte dem frem og tilbage mellem HD og
> mediet.

Nope. Jeg lånte den blot til flytning, men den skulle gerne opføre sig som
en HD. Midlertidige filer under programmets arbejde tror jeg ligger der,
hvor programmet peger på, som vel typisk er det drev, hvor programmet selv
er installeret. Men jeg ved det ikke.

> Det skal der vel også, hvis de (den) Mac jeg får til rådighed er MacOS
> 9.x ?

Pas

Med venlig hilsen
Poul Skovmand Thingholm

Fra : Martin Edlich

Dato : 14-08-02 22:44

In article <B9809925.16D8%remove_skovmand@mac.com>,

> Pas

Svaret er altså "nej". Min runde - ha!

Fra : (Lars Kristian

Dato : 15-08-02 13:27

> Det skal der vel også, hvis de (den) Mac jeg får til rådighed er MacOS
> 9.x ?

Nej.

Mvh
Lars Kr. Sørensen

Fra : 0nkel

Dato : 15-08-02 16:34

Poul Skovmand Thingholm <remove_skovmand@mac.com> wrote in message news:<B97FDB30.1678%remove_skovmand@mac.com>...
> On 13/08/02 23:01, in article
> 1fgvm18.1iw70djciqckuN%mich.ottosen@post5.tele.dk, "Mich. Ottosen"

> På underviserens win2000 skulle han selvfølgelig først installere drivere...

Det er ellers ikke nødvendigt for windows 2000 og XP, mon ikke han har
brugt 98?

Det kan selvfølgelig også være at der var noget ekstra funktionalitet
i driverne som han ønskede, ex kryptering eller lign.

-- EasyDisk --
Drivers Only needed with Windows 98/SE
http://www.card-media.co.uk/easydisk.htm

Fra : (Lars Kristian

Dato : 14-08-02 14:46

> [...]

> for hurtig overførsel, eller tager jeg fejl? Ved f.eks. tekstbehandling.
>
> Er der nogen Mac-folk, der har erfaringer med dem, vil jeg meget gerne

Tja, jeg er den lykkelige ejer af en 128 mb PenDrive. Der er ikke meget
andet at sige, end at det virker perfekt, fuldstændig som enhver anden
harddisk. Eneste undtagelse er, at du ikke kan boote fra den.
Hastigheden er bestemt fin, selvfølgelig knap så hurtig som en
IDE disk, men bestemt ikke dårlig. Har man ikke permanent sat sine
hjemmemaskiner op i netværk, er disse små dimser til enhver tid
hurtigere at arbejde med, end hvis man skal begynde at rode med kabler.
Og så er de relativt billige.

Eneste problem jeg har haft er, at der ved en af OS X opdateringerne
(kan ikke huske hvilken) opstod den besynderlighed, at systemet kun
ville genkende PenDrive´en som read-only. Men det problem klarede en
patch fra producentens hjemmeside på et splitsekund.

Jeg er altså meget glad for min.

Mvh
Lars Kr. Sørensen

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 14-08-02 22:29

Lars Kristian Sørensen <lars.kr.sorensen@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Tja, jeg er den lykkelige ejer af en 128 mb PenDrive.

Er Pen Drive et produktnavn? Jeg har faktisk set en 'lagerpen' på 32 Mb
til kr. 400,- - det synes jeg er meget overkommeligt og der er rigelig
plads til tekster ...

> [...]
> harddisk. Eneste undtagelse er, at du ikke kan boote fra den.
> Hastigheden er bestemt fin, selvfølgelig knap så hurtig som en

Nej, jeg havde nok en fornemmelse af, at de ikke var -så- hurtige, men
det mærkes vel næppe ved tekstbehandling?

>Har man ikke permanent sat sine
> hjemmemaskiner op i netværk, er disse små dimser til enhver tid
> hurtigere at arbejde med, end hvis man skal begynde at rode med kabler.
> Og så er de relativt billige.

Nu var det jo ikke et stationært netværk, der var tale om, men derimod
to maskiner på hver sin geografiske position

> [...]
> ville genkende PenDrive´en som read-only. Men det problem klarede en
> patch fra producentens hjemmeside på et splitsekund.

Det lyder godt!

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : (Lars Kristian

Dato : 15-08-02 13:27

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Er Pen Drive et produktnavn?

Både og. "Pen Drive" er faktisk både en betegnelse generelt _og_ et
firmamærke. Der er nogle stykker af dem, f.eks. kører ComputerStore for
tiden med et mærke, der hedder Archos.

> Nej, jeg havde nok en fornemmelse af, at de ikke var -så- hurtige, men
> det mærkes vel næppe ved tekstbehandling?

Overhovedet ikke..

> Nu var det jo ikke et stationært netværk, der var tale om, men derimod
> to maskiner på hver sin geografiske position

Samme her. Jeg har en maskine i mit sommerhus og en derhjemme.
Dataudveksling imellem disse har aldrig været nemmere, især fordi jeg er
på analogt modem i sommerhuset (eneste mulighed), og det derfor altid
tager en krig at sende selv det mindste.
ch fra producentens hjemmeside på et splitsekund.

> Det lyder godt!

Det synes jeg faktisk også, at det er!

Mvh.
Lars Kr. Sørensen

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 15-08-02 19:45

Lars Kristian Sørensen <lars.kr.sorensen@mail1.stofanet.dk> wrote:

(snip)

> Det synes jeg faktisk også, at det er!

Tak til Lars Kristian og alle jer andre.
Resultatet bliver, at jeg gør springet over til at have alle de vigtige
filer i lommen
Jeg ser også andre fordele: præsentationer ved undervisning, f.eks.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 20-08-02 20:19

> [...]

> filer i lommen
> Jeg ser også andre fordele: præsentationer ved undervisning, f.eks.

Jeg _så_ frem til det

Har indkøbt en Medion USB Memory Drive på 16 Mb for kr. 299,- (!)
På kassen står, at den er plug-and-play og den undersøttet Mac OS 8.6/X
(det sidste tolker jeg som MacOS X, som jeg bruger)

Men jeg kan ikke tilgå den - den mounter OK, og der ligger en .exe fil
på den, som jeg ikke kan få lov at smide ud. På vinduet for den der
NO-NAME fætter står, at den er skrive beskyttet, men 'palen' står i den
rigtige position (den med den åbne hængelås), har osse prøvet den anden
position ... !

Jeg kan vel ikke engang formattere den (skulle vel også være
unødvendigt?)? Den skulle jo være tværplatforms (?).

Den lille medfølgende tryksag siger intet (ikke andet end at MacOS
_ikke_ behøver drivere)

Hvad gør jeg nu? Inden jeg smider den i hovedet på butikken

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Martin Edlich

Dato : 20-08-02 21:06

In article <1fh8fjp.3lzou3122r5s6N%mich.ottosen@post5.tele.dk>,
mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) wrote:

> Hvad gør jeg nu? Inden jeg smider den i hovedet på butikken

Klasker den i en PC og kører det lille program på den.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 20-08-02 22:33

> Klasker den i en PC og kører det lille program på den.

Nå, nå, nu er det jo ikke ligefrem WIN'maskiner der præger det lille
hjem. Har faktisk ikke en eneste

Må prøve at finde en, der så _ikke_ er WIN 95 OSR2 eller WIN 98/98SE -
for så skal jeg installere en driver fra en CD, der med.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Martin Edlich

Dato : 20-08-02 22:53

In article <1fh8lrb.338tdvw9mj2uN%mich.ottosen@post5.tele.dk>,
mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) wrote:

> Nå, nå, nu er det jo ikke ligefrem WIN'maskiner der præger det lille
> hjem. Har faktisk ikke en eneste

Du har heller ikke en VPC?

> Må prøve at finde en, der så _ikke_ er WIN 95 OSR2 eller WIN 98/98SE -
> for så skal jeg installere en driver fra en CD, der med.

Det skulle vel være muligt. Ligger der ikke en venlig PC-biks i nærheden?

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-08-02 23:07

> Det skulle vel være muligt. Ligger der ikke en venlig PC-biks i nærheden?

Hvad med butikken hvor den er købt? Er det Fona eller sådan noget, har
de jo masser af computere stående. Ellers har min kone en IBM Thinkpad
med Windows ME. Hun har bare truet med at aflerevere den til reparation,
da den er begyndt at larme lidt. Det er vist bare noget i kabinettet,
der sidder lidt løst, så det er ikke noget alvorligt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Edlich

Dato : 20-08-02 23:10

In article <1fh8o6t.6kcxex13i0jjoN%henrik@muenster.dk>,
henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> Det er vist bare noget i kabinettet, der sidder lidt løst, så det er
> ikke noget alvorligt.

Det derfor jeg hellere vil arbejde med computere end med mennesker.

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-08-02 07:41

> Det derfor jeg hellere vil arbejde med computere end med mennesker.

Forskellen er såmænd ikke så stor. Ved mennesker hedder det f.eks: Det
er bare lidt galdesten, så det er ikke noget alvorligt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 21-08-02 22:53

> [...]
> da den er begyndt at larme lidt. Det er vist bare noget i kabinettet,
> der sidder lidt løst, så det er ikke noget alvorligt.

Jeg er midlertidigt Pen Drive løs. Men hvis der dukker noget op, ringer
jeg lige i weekenden, hvis det passer?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-08-02 22:06

> Jeg er midlertidigt Pen Drive løs. Men hvis der dukker noget op, ringer
> jeg lige i weekenden, hvis det passer?

Du er meget velkommen, men ring først. Vi har et par aftaler, så vi er
ikke hjemme hele tiden.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 21-08-02 22:54

> Du har heller ikke en VPC?

Nej, desværre. Den kunne være meget praktisk en gang imellem - f.eks. i
denne situation (og så bankhalløjet, ik'?)

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 20-08-02 21:22

> [...]

> _ikke_ behøver drivere)
>
> Hvad gør jeg nu? Inden jeg smider den i hovedet på butikken

Du kan jo læse følgende på MediaMac:

http://www.mediamac.dk/index.php?page=forum:show,thread_id=8604

Og så gå i butikken!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 20-08-02 22:33

> Du kan jo læse følgende på MediaMac:
>
> http://www.mediamac.dk/index.php?page=forum:show,thread_id=8604
>
> Og så gå i butikken!

Det lyder ikke opløftende ... prøver at finde en WIn først (som Martin
foreslår)

Gad vide, hvad koden er (hvis den forlanger en?)? I routeropsætninger er
det erfaringsmæssigt 1 2 3 4 (og den lyder jo meget
'fabriksindstilletagtig')

Hvis jeg ikke får den til at virke er der heldigvis en anden Mac-bruger
her fra gruppen der pr. mail har tilbudt mig en 8Mb fætter. Sådan er
dk.edb.mac jo så herlig en gruppe mennesker

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 21-08-02 22:53

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Det lyder ikke opløftende ... prøver at finde en WIn først (som Martin
> foreslår)

Fandt en pc og en venlig mand til at hjælpe. Vi kørte .exe filen og
koden var "1 1 1 1". Han kunne lægge nolge små filer over på Pen Driven.
Den kunne mounte på en Mac, men var stadigvæk skrivebeskyttet
(kiggede i går efter en drive rpå Medions hjemmeside - forgæves)

Tilbage til butikken, ekspedienten sagde hen over skulderen - mens han
var ved at sælge en pc (1) - at den slet ikke virker på Mac.
Hit med pengene, sagde jeg. Fik dem. Og er lige vidt.

Hvorfor skal det være så vanskeligt at købe edb dimmere, der bare virker
Jeg synes, at jeg oplever flere og flere problemer med nyindkøbt
hardware (3. parts). Men måske er det bare mig der har misforstået det
der med 'plug and play' ?

(1): et par havde tidligere købt en iMac, men den var vist stjålet (det
var en forsikringssag). Ville gerne have en erstatningsmaskine. Og så
kom spørgsmålet fra kvinden: "Kan vi ikke konvertere erstatningskøbet
til en PC?"
"Åh, ja" sagde ekspedienten "I ville jo gerne køre homebanking" (den der
med VPC til homebanking har jeg tidligere hørt ham fortælle potentielle
Mackøbere om, så det havde han sikkert tidligere gjort også til disse
kunder)
De gik over og kiggede på Win-maskiner.
Øv.

Det er ulige kamp, når bankerne ikke kan få lavet en Mac-adgang til home
banking. Det her eksempel belyser vist, at der en slags monopol for MS -
men det vidste I vel godt i forvejen?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : (Lars Kristian

Dato : 21-08-02 08:17

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Hvad gør jeg nu? Inden jeg smider den i hovedet på butikken

Henter den patch, som jeg tidligere i tråden beskrev kunne være
nødvendig i OS X. Jeg har lige smidt den op her:

www.homepage.mac.com/lksorensen/FileSharing.html

Mvh
Lars Kr. Sørensen

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 21-08-02 22:53

> [...]

> Henter den patch, som jeg tidligere i tråden beskrev kunne være
> nødvendig i OS X. Jeg har lige smidt den op her:

Tak, Lars. Har hentet dem, men de forvirrer mig noget .... readme.rtf er
den eneste fil jeg kan åbne og den taler om en installer?

De andre (som er udpakket med StuffIt) hedder:
USBWritePatch.bom (.bom?)
do. .pax.gzlink
do. .sizes

Øh? Aner ikke, hvad disse filendelser betyder.

Har jeg gjort noget forkert i downloaden? (med MS IE 5.whatever)

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : (Lars Kristian

Dato : 23-08-02 10:16

> [...]

> Øh? Aner ikke, hvad disse filendelser betyder.
>
> Har jeg gjort noget forkert i downloaden? (med MS IE 5.whatever)

Hov, der er da vist gået noget helt galt. Jeg sender den lige til dig på
din mail.

Mvh.
Lars Kr. Sørensen

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 28-08-02 17:30

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

Nu er jeg virkelig ved at undre mig!
Har to af dem (takket være en bruger her har jeg en ekstra IBM)
Den indkøbte 32 Mb (Argros??? eller noget der minder) opfører sig
mildest talt underligt:

- Når den har været i SUB porten i et stykke tid (har ikke taget tid)
slukker den simpelthen, når jeg så prøver at lægge en fil over, får jeg
bare en fejlmelding. Derefter smider jeg den i papirkurven, men den kan
ikke afmonteres - flere slags fejlmeldinger. Og resultatet er spinning
wheel of death (tror jeg Morten kalder det). Der er ikke andet at gøre
en genstarte (genstarte i MacOS X??? Dét kan da ikke rigtigt, at det der
stabile system skal genstartes, vel?)

- Filerne på USB dimmeren får mærkelige fil navne: "_.Whatever", og
ingen ikon. WOrd 98 nægter at åbne dem (det hjælper heller ikke at
fjerne "_" og ".", ej heller at give dem efternavnet .doc.
(RTF'er kan den dog godt kende)

- I dag var der en Mac maskine der gav en meddelelse om at filerne var
korrumperede og jeg skulle brue et diskværktøj på den der unavngivne USB
fætter ? Diskværktøj? Skal USB fætteren formatteres? Det har jeg ikke
indtryk af, da den jo skulle være tværplatforms.

Mærkeligt, men den bette IBM pen, som jeg har fået som gave, virker
langt bedre og med mindre fejlfrekvens. Kan det være opsætningen af de
'fremmede' maskiner jeg har adgang til. Eller (værre) er det min PB, der
trænger til en brushup? Det håber jeg ikke, for så er der mindst én her
der vil lokke mig til at være en rod eller gå i terminalen med fisk og
delete og alt sådan noget Men jeg _er_ altså en forsigtigPer (eller
tøsedreng, om I vil)

Har nogen her endnu et godt råd vedr. USB penne?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Niels Prins

Dato : 16-08-02 09:55

> [...]

> for hurtig overførsel, eller tager jeg fejl? Ved f.eks. tekstbehandling.
>
> Er der nogen Mac-folk, der har erfaringer med dem, vil jeg meget gerne

Jeg er også fristet af at købe sådan en dims.Fordelene er lette at se
den ikke fylder ret meget og den mounter som disk på win2000/XP/Mac
OS9/OSX, ulempen er at man nok hurtigt får den fyldt op. Så jeg begyndte
at tænke på en flash card reader i stedet for og fandt en på
macxpress.dk der ikke har en USB ledning men blot stikket (microtech
ZIO). Er der nogle erfaringer med disse readere. Mounter de automatisk
som de små penne og er det en stabil løsning?

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 16-08-02 10:58

Niels Prins <niels_antispam_@nprins.dk> wrote:

> [...]
> ZIO). Er der nogle erfaringer med disse readere. Mounter de automatisk
> som de små penne og er det en stabil løsning?

Jeg har ihvertfald skulle installere drivere (ikke at det tar særlig
lang tid) til to af de tre flashreadere jeg har haft tilsluttet min iMac
med 9.2.2, så helt så let er det ikke.

anr

"Look at me! I'm a puffy pink cloud!"
-Homer Simpson

Fra : Sebastian Loeck

Dato : 16-08-02 15:49

> [...]

> for hurtig overførsel, eller tager jeg fejl? Ved f.eks. tekstbehandling.
>
> Er der nogen Mac-folk, der har erfaringer med dem, vil jeg meget gerne
Jeg bruger det til at tage nogle MS Office filer med hjem fra arbejde.
Hvad skal jeg sige. Det virker bare. Jeg stopper dimsen ind i USB porten
i tastaturet og vupti er der et nyt drive på mit skrivebord.
Det dumme er bare at jeg skal kravle under mit skrivebord for at
tilslutte dimsen til min PeZee.
Og som altid, MB er godt meget MB er meget godt. 8 MB er ikke ligefrem
meget, når det gælder en kraftprik præsentation med hele svineriet (små
film etc.).

hilsen
Sebastian

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg - Denmark

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 17-08-02 07:45

sebalo@worldonline.dk (Sebastian Loeck) writes:

> Det dumme er bare at jeg skal kravle under mit skrivebord for at
> tilslutte dimsen til min PeZee.

Du kan købe et USB-forlængerkabel på et par meter.

> Og som altid, MB er godt meget MB er meget godt. 8 MB er ikke ligefrem
> meget, når det gælder en kraftprik præsentation med hele svineriet (små
> film etc.).

Små film?

Er det mig der har misforstået noget eller er der gået kraftig
inflation i det her "brug en computer til at vise transparenter"?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Sebastian Loeck

Dato : 17-08-02 15:35

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Du kan købe et USB-forlængerkabel på et par meter.
klar, men hvor elegant er det at have sådan en ledning på skrivebordet.
Hvornår begyndte Apple med deres ADB og med stik i begge sider af
tastaturet?

> Små film?
Ja, hvad troede du man bruger QuickTime til?

> Er det mig der har misforstået noget eller er der gået kraftig
> inflation i det her "brug en computer til at vise transparenter"?
Jeg må indrømme at det er det rene blære. Men er marketing noget andet
end blær? Hvis det ikke præsenteres med noget lear og fyrværkeri falder
mine kunder i søvn.
Da jeg arbejdede på universitetet brugte jeg håndmalede slides. De
tiltrak lige så meget og mere opmærksomhed som et mulimedialt
fyrværkeri. Men det passer nu ikke helt i den verden mine kunder lever
i. Redde Caesari quae sunt. Der er jo mine kunder der betaler min løn.

Ave Thorbjoern, lucrifacturi te salutant

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg - Denmark

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 18-08-02 09:42

> klar, men hvor elegant er det at have sådan en ledning på skrivebordet.

Praktish, kvadratish, gut!

> Jeg må indrømme at det er det rene blære. Men er marketing noget andet
> end blær? Hvis det ikke præsenteres med noget lear og fyrværkeri falder
> mine kunder i søvn.

Inflation, indeed.

Hvad bliver det næste? Subwoofer så du kan vække dem igen, med en
lille rask QuickTime lydeffekt?

> Ave Thorbjoern, lucrifacturi te salutant

Jeg værdsætter rollefordelingen i ovenstående Asterix-citat.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn