/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Accelrations problem Speedake
Fra : Henning B.


Dato : 13-08-02 21:33

Hejsa.
Jeg har en peugeot Speedake hvor jeg har sat ny kobling og variator skål på.
Den er hurtig nok op til de 30-40 stykker og derefter tar det en krig og en
sommer op til de 75-80(efter speedometer)
Jeg har fjernet spærring på variator men udstødning er der ikke lavet noget
ved endnu.
Jeg kører med de originale dele også vægten på rullerne. 8.5 gram.
Kan det være at trykfjederen er for stram eller skal der tungere ruller i.

MVH Henning




 
 
Elbarto (14-08-2002)
Kommentar
Fra : Elbarto


Dato : 14-08-02 00:57

Lettere ruller lyder det nærmere som ... prøv 7 eller 7.5 g


"Henning B." <brockhoff@12move.dk> skrev i en meddelelse
news:Q0e69.315$ww6.91423@news010.worldonline.dk...
> Hejsa.
> Jeg har en peugeot Speedake hvor jeg har sat ny kobling og variator skål
på.
> Den er hurtig nok op til de 30-40 stykker og derefter tar det en krig og
en
> sommer op til de 75-80(efter speedometer)
> Jeg har fjernet spærring på variator men udstødning er der ikke lavet
noget
> ved endnu.
> Jeg kører med de originale dele også vægten på rullerne. 8.5 gram.
> Kan det være at trykfjederen er for stram eller skal der tungere ruller i.
>
> MVH Henning
>
>
>



Brian/Hekto (14-08-2002)
Kommentar
Fra : Brian/Hekto


Dato : 14-08-02 09:00

In article <Q0e69.315$ww6.91423@news010.worldonline.dk> of Tue, 13 Aug
2002 22:33:12 +0200, posted from brockhoff@12move.dk, Henning B. says...

> Hejsa.
> Jeg har en peugeot Speedake hvor jeg har sat ny kobling og variator skål på.
> Den er hurtig nok op til de 30-40 stykker og derefter tar det en krig og en
> sommer op til de 75-80(efter speedometer)
> Jeg har fjernet spærring på variator men udstødning er der ikke lavet noget
> ved endnu.
> Jeg kører med de originale dele også vægten på rullerne. 8.5 gram.
> Kan det være at trykfjederen er for stram eller skal der tungere ruller i.
>
> MVH Henning
>
>
>
>

Udstødningen har nok en del af skylden, for den kan ikke tage
omdrejninger nok.
Det hjælper ikke bare at sætte lettere ruller i, tvætimod!
Køb de originale. Jeg mener at de er på 9 gr. til en Speedake, også.
--
MVH

Brian/Hekto
Rd350 YPVS - LS650 - RD350 YPVS(Solgt!) - Peugeot SF100(Kan købes/byttes)
- 350-600cc købes!

Calle. (14-08-2002)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 14-08-02 12:32

> Udstødningen har nok en del af skylden, for den kan ikke tage
> omdrejninger nok.

Det er ikke det der gør det, det er nok nærmere fjederen eller rullerne. Det
lyder da som den har kørt 70-80 inden han skiftede det.

--
Automatik Mekaniker
Calle



Brian/Hekto (14-08-2002)
Kommentar
Fra : Brian/Hekto


Dato : 14-08-02 12:53

In article <3d5a3ff1$0$27645$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk> of Wed, 14
Aug 2002 13:31:40 +0200, posted from Calle@jyde.dk, Calle. says...

> > Udstødningen har nok en del af skylden, for den kan ikke tage
> > omdrejninger nok.
>
> Det er ikke det der gør det, det er nok nærmere fjederen eller rullerne. Det
> lyder da som den har kørt 70-80 inden han skiftede det.
>
> --
> Automatik Mekaniker
> Calle
>
>
>

Fjederen og rullerne fungerer faktisk bedst med den spesifikationer den
har fra Peugeot. Selv små udsving i vægten på rullerne, giver store
ændringer, og oftest til det dårligere!

Man kan godt få den op på 70-80 km/t ved kun at fjerne skiven; men den
trækker ikke alt for godt. Når ressonansrøret lukkes, giver det
yderligere 10km, og en del mere træk.

Se mere på www.speedfight.cjb.net

--
MVH

Brian/Hekto
Rd350 YPVS - LS650 - RD350 YPVS(Solgt!) - Peugeot SF100(Kan købes/byttes)
- 350-600cc købes!

Henning B. (14-08-2002)
Kommentar
Fra : Henning B.


Dato : 14-08-02 15:57

Hej igen
Den har haft meget bedre optræk med samme udstødning men med en slidt
variator og slidt kobling.8.5 gram er original vægt for peugeot.
Jeg har tænkt på om det ikke kan være trykfjederen der er for slap og så
fedter remmen rundt i stedet.

mvh Henning

"Brian/Hekto" <bs@[REMOVE]hekto.dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.17c4631bb653dbea9896c6@news.uunet.dk...
> In article <3d5a3ff1$0$27645$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk> of Wed, 14
> Aug 2002 13:31:40 +0200, posted from Calle@jyde.dk, Calle. says...
>
> > > Udstødningen har nok en del af skylden, for den kan ikke tage
> > > omdrejninger nok.
> >
> > Det er ikke det der gør det, det er nok nærmere fjederen eller rullerne.
Det
> > lyder da som den har kørt 70-80 inden han skiftede det.
> >
> > --
> > Automatik Mekaniker
> > Calle
> >
> >
> >
>
> Fjederen og rullerne fungerer faktisk bedst med den spesifikationer den
> har fra Peugeot. Selv små udsving i vægten på rullerne, giver store
> ændringer, og oftest til det dårligere!
>
> Man kan godt få den op på 70-80 km/t ved kun at fjerne skiven; men den
> trækker ikke alt for godt. Når ressonansrøret lukkes, giver det
> yderligere 10km, og en del mere træk.
>
> Se mere på www.speedfight.cjb.net
>
> --
> MVH
>
> Brian/Hekto
> Rd350 YPVS - LS650 - RD350 YPVS(Solgt!) - Peugeot SF100(Kan købes/byttes)
> - 350-600cc købes!



Brian/Hekto (15-08-2002)
Kommentar
Fra : Brian/Hekto


Dato : 15-08-02 09:17

In article <Sbu69.1015$ww6.209613@news010.worldonline.dk> of Wed, 14 Aug
2002 16:57:15 +0200, posted from brockhoff@12move.dk, Henning B. says...

> Hej igen
> Den har haft meget bedre optræk med samme udstødning men med en slidt
> variator og slidt kobling.8.5 gram er original vægt for peugeot.
> Jeg har tænkt på om det ikke kan være trykfjederen der er for slap og så
> fedter remmen rundt i stedet.
>

Der kan være fedt på remmen, så kommer og går det. Det kan også være
remmen der er slidt?

Fjederen tror jeg ikke rigtigt på; men du kan da prøve at skifte den. Det
er forholdsvis enkelt.

Prøv at tørre alle remskiver af med rensebenzin, og tør også remmen
grundigt af.
--
MVH

Brian/Hekto
Rd350 YPVS - LS650 - RD350 YPVS(Solgt!) - Peugeot SF100(Kan købes/byttes)
- 350-600cc købes!

Henning B. (15-08-2002)
Kommentar
Fra : Henning B.


Dato : 15-08-02 16:49

Hejsa
Nu har jeg prøvet med lidt tungere ruller og det hjalp betydeligt.
Tak for hjælpen
MVH Henning.

"Brian/Hekto" <
bs@[REMOVE]hekto.dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.17c581f0cc5e37af9896c9@news.uunet.dk...
> In article <Sbu69.1015$ww6.209613@news010.worldonline.dk> of Wed, 14 Aug
> 2002 16:57:15 +0200, posted from brockhoff@12move.dk, Henning B. says...
>
> > Hej igen
> > Den har haft meget bedre optræk med samme udstødning men med en slidt
> > variator og slidt kobling.8.5 gram er original vægt for peugeot.
> > Jeg har tænkt på om det ikke kan være trykfjederen der er for slap og så
> > fedter remmen rundt i stedet.
> >
>
> Der kan være fedt på remmen, så kommer og går det. Det kan også være
> remmen der er slidt?
>
> Fjederen tror jeg ikke rigtigt på; men du kan da prøve at skifte den. Det
> er forholdsvis enkelt.
>
> Prøv at tørre alle remskiver af med rensebenzin, og tør også remmen
> grundigt af.
> --
> MVH
>
> Brian/Hekto
> Rd350 YPVS - LS650 - RD350 YPVS(Solgt!) - Peugeot SF100(Kan købes/byttes)
> - 350-600cc købes!



Morten Larsen (15-08-2002)
Kommentar
Fra : Morten Larsen


Dato : 15-08-02 21:41


"Henning B." <brockhoff@12move.dk> skrev i en meddelelse
news:Z1Q69.3007$ww6.401505@news010.worldonline.dk...
> Hejsa
> Nu har jeg prøvet med lidt tungere ruller og det hjalp betydeligt.
> Tak for hjælpen
> MVH Henning.
>

Meget mærkeligt, hvis du spørger mig, jeg havde lidt
af samme problem på en Gilera Stalker, og
der hjalp det med lettere ruller.
(giver lidt mere larm ved acc. pga omdrejninger)
Ok det var jo heller ikke en Peugeot.

Tungere ruller vil give et lavere omdrejningstal under acceleration,
men hvis det er det der skal til på din knallert så er det vel sådan.

Måske den nye variator-skål er anderledes end den gamle ?

Morten



Henning B. (16-08-2002)
Kommentar
Fra : Henning B.


Dato : 16-08-02 14:39

Hej
Ja jeg har haft samme tanke om at de folk der sidder på lageret ikke aner en
kæft om hvad de skal kigge efter.

MVH Henning

"Morten Larsen" <hos@larsen.dk> skrev i en meddelelse
news:ajh3ki$16ba$1@news.cybercity.dk...
>
> "Henning B." <brockhoff@12move.dk> skrev i en meddelelse
> news:Z1Q69.3007$ww6.401505@news010.worldonline.dk...
> > Hejsa
> > Nu har jeg prøvet med lidt tungere ruller og det hjalp betydeligt.
> > Tak for hjælpen
> > MVH Henning.
> >
>
> Meget mærkeligt, hvis du spørger mig, jeg havde lidt
> af samme problem på en Gilera Stalker, og
> der hjalp det med lettere ruller.
> (giver lidt mere larm ved acc. pga omdrejninger)
> Ok det var jo heller ikke en Peugeot.
>
> Tungere ruller vil give et lavere omdrejningstal under acceleration,
> men hvis det er det der skal til på din knallert så er det vel sådan.
>
> Måske den nye variator-skål er anderledes end den gamle ?
>
> Morten
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177549
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408820
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste