Børnesår
Fra : steen

Dato : 10-08-02 16:40

Hejsa

Jeg måtte hente min tøs i børnehaven i torsdags, da hun desværre havde fået
børnesår.

Vi fik det lige bekræftet hos lægen, og hentede det salve, der nu skal til.

Hvornår må hun komme i børnehaven igen?

Skal der bare være påbegyndt behandling af børnesåret, skal der være
'størknet' sår på, eller hvo'n?

Hvad er børnesår egentligt for noget?

Tak

Steen
--
_/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/
Email minus .com

Fra : Kirstine

Dato : 10-08-02 23:03

In article <3d5533c7$0$51582$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, ctrl-alt-
del@softhome.net.com says...
> [...]
> børnesår.
>
> Vi fik det lige bekræftet hos lægen, og hentede det salve, der nu skal til.

Hun må komme i børnehave, når skorperne er helt tørre og begyndt at falde
af. De smitter nemlig, så længe de vædsker. Ring og snak med pædagogerne
i din dattes børnehave - de har med garanti nogle regler internt.

> Hvad er børnesår egentligt for noget?

Det er en bakterie - som oftest streptokokker. Nogle børn kan derfor være
raske smittebærere af bakterien i næse eller svælg.
--
Kirstine

*trying to do what works - trying to do what matters*