Flittiglise
Fra : Kristina Andreassen

Dato : 10-08-02 08:57

Jeg har en super flot og stor dobbelt flittiglise i haven. Kan man på nogen
måde overvintre denne?? Måske et lidt dumt spørgsmål... men den er så stor
og flot

- Kristina Andreassen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 10-08-02 15:44

On Sat, 10 Aug 2002 09:56:40 +0200, "Kristina Andreassen"
<kristina@infomail.dk> wrote:

>Jeg har en super flot og stor dobbelt flittiglise i haven. Kan man på nogen
>måde overvintre denne?? Måske et lidt dumt spørgsmål... men den er så stor
>og flot

Den kan overvintres indendørs og frostfrit. Så vidt jeg lige ved skal
den helst have 15-18 grader og masser af lys.

Det nemmeste er nok at tage et par stiklinger af den: Knæk/klip et skud
af og sæt det i vand, der slår det meget hurtigt rod. Når der er rod, så
sæt den i en lille potte, 10-11 centimeter.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Kristina Andreassen

Dato : 10-08-02 17:31

Tak for din respons! Jeg tror nok at det bliver til at jeg knækker nogle
stiklinger af for den er næsten for stor til at have inde. Det er jo nærmest
en hel busk nu. jeg må hellere allerede nu begynde at gemme alle
syltetøjsglassene.

Ved du forresten om dobbelte flittiglise sætter frø senere end alm.?? Jeg
har taget frø fra alle de alm. men der er ikke nogen på de dobbelte endnu.

- Kristina Andreassen