|
| Hjælp til character Fra : Trond Øyvind Hermans~ |
Dato : 10-08-02 00:14 |
|
Halløjsa.
Ja, der sker jo ikke meget i denne gruppe, men nu er chancen der: jeg skal
(muligvis) "join'e" en WFRP-gruppe, som dværg. Jeg ved desværre ikke så
meget om gruppen - kun at der i hvert fald er en human demagogue (eller
noget i samme stil - en der i hvert fald elsker at høre sig selv tale) samt
en elver.
Er der mon nogen der har nogen gode forslag til en dværg-character?
mvh
Trond Øyvind Hermansen
| |
Jakob Medgyesi (10-08-2002)
| Kommentar Fra : Jakob Medgyesi |
Dato : 10-08-02 00:42 |
|
>
> Er der mon nogen der har nogen gode forslag til en dværg-character?
>
Jada - hvad med noget som Engineer? Masser af gode skills, typisk
dværge-profession, mulighed for at bygge sjove ting.
Det kommer selfølgeligt an på hvilken type kampagne det er - ellers kunne en
noble være interessant og utroligt irriterende for medspillerne. Elle hvad
med en lysky tomb robber? Lidt ligesom at rende rundt i de hjemlige
tuneller, bare med væsentligt flere undead end gobos
Jakob
| |
Trond Øyvind Hermans~ (10-08-2002)
| Kommentar Fra : Trond Øyvind Hermans~ |
Dato : 10-08-02 22:56 |
|
"Jakob Medgyesi" <nexSPAMGUARD@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:aj1jro$1atk$1@news.cybercity.dk...
> >
> > Er der mon nogen der har nogen gode forslag til en dværg-character?
>
> Jada - hvad med noget som Engineer? Masser af gode skills, typisk
> dværge-profession, mulighed for at bygge sjove ting.
Tjah... jeg overvejede lidt at være en helt almindelig smed.
> Det kommer selfølgeligt an på hvilken type kampagne det er - ellers kunne
en
> noble være interessant og utroligt irriterende for medspillerne. Elle hvad
> med en lysky tomb robber? Lidt ligesom at rende rundt i de hjemlige
> tuneller, bare med væsentligt flere undead end gobos
Jo, det er måske meget godt. Jeg tror nok de andre i gruppen forventer, at
jeg skal kunne lave lidt hack'n'slash for dem...
Andre idéer? Hvad med et godt dværgnavn? Er der nogen der har prøvet at
spille en kvindelig dværg?
mvh
Trond Øyvind Hermansen
| |
Jakob Medgyesi (11-08-2002)
| Kommentar Fra : Jakob Medgyesi |
Dato : 11-08-02 02:32 |
|
>
> Jo, det er måske meget godt. Jeg tror nok de andre i gruppen forventer, at
> jeg skal kunne lave lidt hack'n'slash for dem...
>
To ord: Troll slayer - ultravoldelige dværge, der kun har et formål i
livet--at dø! Noget er gået galt i deres liv, så nu skal de kompensere.
> Andre idéer? Hvad med et godt dværgnavn? Er der nogen der har prøvet at
> spille en kvindelig dværg?
Min kæreste har prøvet det med at spille kvindelig dværg, men dem findes der
ikke alverden af - kun hver fjerde/femte dværg er kvinde, så de tør ikke
risikere at miste nogen.
Men ellers, hvad med at splle bodyguard eller pit fighter? Og nobles kan nu
godt være voldelige.
Mht navne: Gottri Gurhomson/dottir, Tingrim Orvaldson, Fimburr Nimgul, Grond
Khazak-Gul, Ketil Grossnase - er alle gode navne
Jakob
| |
DaQuar (12-08-2002)
| Kommentar Fra : DaQuar |
Dato : 12-08-02 18:53 |
|
Jakob:
> Min kæreste har prøvet det med at spille kvindelig dværg, men dem
> findes der ikke alverden af - kun hver fjerde/femte dværg er kvinde,
> så de tør ikke risikere at miste nogen.
Der kunne i sig ligge meget rollespil i at være en kvindelig dværg der
lægger sig ud mod de dværge der mener at kvindelige dværge bør blive hjemme
i hulen og koge suppe... Se f.eks. den kvindelige smed i "A Knight's
Tale"-gør hende et par hoveder mindre og giv hende en stor tung økse!
/. DaQuar
| |
Klaus Æ. Mogensen (11-08-2002)
| Kommentar Fra : Klaus Æ. Mogensen |
Dato : 11-08-02 10:10 |
|
"Trond Øyvind Hermansen" <oyvind.hermansen@iname.com> skrev:
>
> Hvad med et godt dværgnavn?
Eddaen har en "dværgeliste" hvor der bliver nævnt et antal dværge ved navn:
"Da gik de højeste til Domstole,
hver hellig Gud, og paa det grunded:
hvem skulde skabe en Skare Dværge
af Brimirs Blod og af Blains Knogler.
De skabte mange, i Mands Billed,
Dværge i Jorde, som Durin sagde.
Og disse Dværgenavne nævner hun:
Nyi og Nidi, Nordri og Sudri,
Austri, Vestri, Altjof, Dvalin,
Nar og Nain, Niping, Dain,
Bifur, Bafur, Båmbur, Nori,
Orl, Onar, Oin, Mjådvitnir,
Vigg og Gandalf, Vindalf, Torin,
Fili, Kili, Fundin, Vali,
Tror, Troin, Tekk, Lit, Vit,
Nyr og Nyrad, Rekk, Radsvid.
Og de følgende er Dværge, der bor i Sten, men de førnævnte bor i Mulden:
Draupnir, Dolgtvari,
Har, Hugstari, Hledjolf, Gloin,
Dori, Ori, Duf, Andvari,
Heptifili, Har, Sviar.
Og de efternævnte kom fra Svarins Høj til Aurvangi paa Jarasletten, og
derfra er Lovar kommen. Her følger deres Navne:
Skirfir, Virfir, Skafid, Aj,
Alf, Yngvi, Ejkin-Skjaldi,
Fal, Frosti, Fid, Ginnar."
Det er herfra Tolkien har sine dværgenavne, så nogle vil være velkendte:
Durin, Dvalin, Oin, Gloin, Gandalf (= halvelver), etc. Men der er en del
"ubrugte" du kan bruge.
- Klaus
| |
Trond Øyvind Hermans~ (11-08-2002)
| Kommentar Fra : Trond Øyvind Hermans~ |
Dato : 11-08-02 22:31 |
|
"Klaus Æ. Mogensen" <klaudius@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:FQp59.19$S02.495@news.get2net.dk...
> "Trond Øyvind Hermansen" <oyvind.hermansen@iname.com> skrev:
> >
> > Hvad med et godt dværgnavn?
>
> Eddaen har en "dværgeliste" hvor der bliver nævnt et antal dværge ved
navn:
[snip]
> Og de følgende er Dværge, der bor i Sten, men de førnævnte bor i Mulden:
>
> Draupnir, Dolgtvari,
> Har, Hugstari, Hledjolf, Gloin,
> Dori, Ori, Duf, Andvari,
> Heptifili, Har, Sviar.
[snip]
Har netop talt med GM i dag; gruppen har lige mødt en flok dværge, der
arbejder i en mine (de prøver at finde guld, men der er ikke noget, hihi),
så jeg skal spille noget i dèn stil - muligvis smed. Men navnene herover
passer i så fald fint ind, hva!?
Måske man skulle hedde Duf(f) og drikke en masse øl?
mvh
Trond Øyvind Hermansen
| |
morten lund (11-08-2002)
| Kommentar Fra : morten lund |
Dato : 11-08-02 23:34 |
|
>
> [snip]
>
> Har netop talt med GM i dag; gruppen har lige mødt en flok dværge, der
> arbejder i en mine (de prøver at finde guld, men der er ikke noget, hihi),
> så jeg skal spille noget i dèn stil - muligvis smed. Men navnene herover
> passer i så fald fint ind, hva!?
>
> Måske man skulle hedde Duf(f) og drikke en masse øl?
>
Det ville formentlig ikke falde udenfor i WHFRP, men det er bund og grund
lidt fjollet, erdet ikk?
/Morten (der som sin stjernerolle har spillet en kolerisk, aggressiv,grøn
plastibold)
| |
Trond Øyvind Hermans~ (12-08-2002)
| Kommentar Fra : Trond Øyvind Hermans~ |
Dato : 12-08-02 13:13 |
|
"morten lund" <none@your.business.org> skrev i en meddelelse
news:3d56e64c$0$43926$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >
> > [snip]
> >
> > Har netop talt med GM i dag; gruppen har lige mødt en flok dværge, der
> > arbejder i en mine (de prøver at finde guld, men der er ikke noget,
hihi),
> > så jeg skal spille noget i dèn stil - muligvis smed. Men navnene herover
> > passer i så fald fint ind, hva!?
> >
> > Måske man skulle hedde Duf(f) og drikke en masse øl?
> >
> Det ville formentlig ikke falde udenfor i WHFRP, men det er bund og grund
> lidt fjollet, erdet ikk?
Tjah, vel ikke mere fjollet end navne i WFRP-kampagner generelt; tænker her
f.eks. på Max Ernst (en eller anden gammel halvberømt maler), Marco Colombo
(en sammenskrivning af div. opdagelsesrejsende) eller Losterikson (en
forvanskning af Leif Eriksson - Erik Den Rødes søn, der opdagede vinland).
mvh
Trond Øyvind Hermansen
| |
morten lund (12-08-2002)
| Kommentar Fra : morten lund |
Dato : 12-08-02 15:08 |
|
"Trond Øyvind Hermansen" <oyvind.hermansen@iname.com> wrote in message
news:3d57a622$0$53070$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Det ville formentlig ikke falde udenfor i WHFRP, men det er bund og
grund
> > lidt fjollet, erdet ikk?
>
> Tjah, vel ikke mere fjollet end navne i WFRP-kampagner generelt; tænker
her
> f.eks. på Max Ernst (en eller anden gammel halvberømt maler), Marco
Colombo
> (en sammenskrivning af div. opdagelsesrejsende) eller Losterikson (en
> forvanskning af Leif Eriksson - Erik Den Rødes søn, der opdagede vinland).
Det er jo det jeg mener!
/Morten
| |
Jakob Medgyesi (12-08-2002)
| Kommentar Fra : Jakob Medgyesi |
Dato : 12-08-02 16:23 |
|
> > Tjah, vel ikke mere fjollet end navne i WFRP-kampagner generelt; tænker
> her
> > f.eks. på Max Ernst (en eller anden gammel halvberømt maler), Marco
> Colombo
> > (en sammenskrivning af div. opdagelsesrejsende) eller Losterikson (en
> > forvanskning af Leif Eriksson - Erik Den Rødes søn, der opdagede
vinland).
>
> Det er jo det jeg mener!
>
Min favorit er og bliver lægen ved navn Erich Hinfällig
Jakob
| |
Trond Øyvind Hermans~ (14-08-2002)
| Kommentar Fra : Trond Øyvind Hermans~ |
Dato : 14-08-02 13:31 |
|
"Jakob Medgyesi" <nexSPAMGUARD@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:aj8jns$g8p$1@news.cybercity.dk...
> > > Tjah, vel ikke mere fjollet end navne i WFRP-kampagner generelt;
tænker
> > her
> > > f.eks. på Max Ernst (en eller anden gammel halvberømt maler), Marco
> > Colombo
> > > (en sammenskrivning af div. opdagelsesrejsende) eller Losterikson (en
> > > forvanskning af Leif Eriksson - Erik Den Rødes søn, der opdagede
> vinland).
> >
> > Det er jo det jeg mener!
Ja, okay. Men i vores gruppe lægger vi ikke så stor vægt på navnene - og vi
skal jo gerne have det sjovt også. Min character kommer til at hedde Duf
Mc-et-eller-andet; han går med kilt og har rødt hår.
> Min favorit er og bliver lægen ved navn Erich Hinfällig
- som er sjov fordi...?
mvh
Trond Øyvind Hermansen
| |
Jakob Medgyesi (19-08-2002)
| Kommentar Fra : Jakob Medgyesi |
Dato : 19-08-02 12:04 |
|
>
> > Min favorit er og bliver lægen ved navn Erich Hinfällig
>
> - som er sjov fordi...?
>
Hinfällig=tilfældig, hvis jeg ikke tager meget fejl.
| |
|
|