Mr. Rock`n`roll (film i TV3)
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-08-02 22:49

Så lige en heftig vild og totalt voldsom musikfilm i TV3 i eftermiddags. Den
handlede om en discjockey som fik et radioprogram med rock´n´roll-musik i
1957. Så brød helvede løs. Han arangerede store musikfester som blev løbet
over ende af publikum. Der kom 3 gange så mange som der var plads til. Og
politiet kom og musikken spillede. Folk var i extace.
Se, der var der musik til. Bill Haley og Kometerne spillede til festerne
og Fats Domino var med. det var simpelthen en film med musik fra dengang
musik var musik og en slager var en slager. Sådan.

PS: Jeg synes lige jeg ville fortælle det, for det kan jo være at i kan nå
at fange filmen på den norske eller svenske TV3, hvis de da ikke allerede
har sendt den. Hvis de overhovedet vil sende den. Det ved jeg ikke. Find
selv ud af det, hvis i ikke vil gå glip af den. Det er virkelig en musikfilm
som sparker biiiib.

Hilsen rock´n´roll-eksperten

Fra : Tove H.

Dato : 12-08-02 12:20

Har set den. Du har ret, det er sjovt at se film om den gang, hvor
rock'n'rollen startede.
Du underskriver dig Rock'n'roll eksperten, gælder det også 60'er musik?

T.P.

Fra : Henrik Veber Madsen

Dato : 12-08-02 13:41

Tove H. wrote:

> Har set den. Du har ret, det er sjovt at se film om den gang, hvor
> rock'n'rollen startede.
> Du underskriver dig Rock'n'roll eksperten, gælder det også 60'er musik?

Mit hjerte brister ved at skulle sige det, men Klåwe Åwe er lysår fra at
være noget der bare ligner "Rock'n'Roll ekspert", hvis han virkelig tror
at Alan Freed startede et R'n'R-radioshow i 1957. Året var 1951.

hvm
--
"...There ain't no life nowhere..."
            'I Don't Live Today' - Jimi Hendrix

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-08-02 15:13

Henrik Veber Madsen <hvm@mail.uni2.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3D57ACBE.29DE@mail.uni2.dk...
> [...]

> være noget der bare ligner "Rock'n'Roll ekspert", hvis han virkelig tror
> at Alan Freed startede et R'n'R-radioshow i 1957. Året var 1951.

Live Today' - Jimi Hendrix
_________

Hvor vil du hen-rik med det? - Det var jo kun en film. Forøvrigt lyder det
lidt mystisk at det skulle have været 1951, men det er meget muligt.
Men man siger jo godt nok at rock´n´roll-feberen blev sat igang af Bill
Haley i sommeren 1955. Elvis fulgte efter i sommeren 1956. Men Alan Freed
spillede jo også musik af sorte sangere og de var jo fremme tidligere. Så
Henrik Feber, det kan godt være du har ret. Men det var altså FILMEN jeg
skrev om.

Hilsen Åge

Fra : Henrik Veber Madsen

Dato : 13-08-02 00:36

Åge Halldorsson wrote:

> [...]
> Henrik Feber, det kan godt være du har ret. Men det var altså FILMEN jeg

Ja, det var jo kun en autentisk, biografisk film om Alan Freed alias Mr.
Rock'n'Roll. http://www.rockabillyhall.com/AlanFreed.html

hvm

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-08-02 15:08

Tove H. <tope@sol.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d579a93$0$413$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Har set den. Du har ret, det er sjovt at se film om den gang, hvor
> rock'n'rollen startede.
> Du underskriver dig Rock'n'roll eksperten, gælder det også 60'er musik?
_________

SV: Arrhhhhh det ved jeg nu ikkkkkkke rigtigt. Jo hvis det er blød livlig
friskt slagerhalløj-agtigt. Så`n lidt.
"Obladi oblada", "Tralalala Suzi", du ved. Alt det andet aner jeg ikke en
kvæk om.

Hilsen Åge