Hvad hedder mix'et/nummeret
Fra : Per Madsen

Dato : 09-08-02 19:06

Hørte et nr. idag. Håber I kan hjælpe: det lyder som et mix af Herbie
Hancock's "Rockit" fra 1983 og (vistnok) "Happy Station" med Fun Fun.
Derudover er der en masse scratch. Er der nogen der kender det??

--
Mvh. Per Madsen
Web: www.ecotox.dk

Fra : Per.K

Dato : 09-08-02 22:13

"Per Madsen" <permand@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hancock's "Rockit" fra 1983 og (vistnok) "Happy Station" med Fun Fun.
> Derudover er der en masse scratch. Er der nogen der kender det??

Om jeg ved det, den titel du søger er:
Master Genius - Let's break
Og den findes i flere spillelængder. Den længste jeg har hørt var på 15min,
men
den du hørte var nok den alm Radio version som er på omkring 5min.
Det er et mix der ligger helt tilbage til 1984

Venligst Per

Fra : Per Madsen

Dato : 09-08-02 22:56

Per.K <persen1@NONOyahoo.dk> wrote:

> [...]
> den du hørte var nok den alm Radio version som er på omkring 5min.
> Det er et mix der ligger helt tilbage til 1984

Hmmm, det vil altså sige at det ikke er et mix m. Fun Fun's "Happy
Station". Ifølge www.allmusic.com er det nemlig fra 1987. Anyway, tak
for det Jeg prøver at se om jeg kan finde et sted...
--
Mvh. Per Madsen
Web: www.ecotox.dk

Fra : Per.K

Dato : 10-08-02 10:17

> [...]
> Station". Ifølge www.allmusic.com er det nemlig fra 1987. Anyway, tak
> for det Jeg prøver at se om jeg kan finde et sted...

Jeg har prøvet selv at kigge på All Music lige nu, der findes ingen 1987
udgivelser
specielt med FunFun.
Men den er også hullet hvad det drejer sig om FunFun, f.eks er den 12" jeg
har med
dem slet ikke på, og det er en udgivelse af Happy Station fra 1983.
Den hedder: Happy Station (Clubmix & Dubmix)

Men lige den 1987 udgivelse af den kunne jeg ikke hitte.
Har du en titel på denne udgivelse ?

Venligst Per

Fra : Lars Bernau

Dato : 10-08-02 13:51

In article <xS459.27$w41.455@news.get2net.dk>, persen1@NONOyahoo.dk
says...

> [...]
> Den hedder: Happy Station (Clubmix & Dubmix)
>
> Men lige den 1987 udgivelse af den kunne jeg ikke hitte.

Den version af Fun Fun's Happy Station med masser af scratch på er fra
1987, og det er Gud himself (Ben Liebrand) der har remixet den!!!!
--
Lars Bernau
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Per Madsen

Dato : 11-08-02 11:13

> [...]

> Den hedder: Happy Station (Clubmix & Dubmix)
>
> Men lige den 1987 udgivelse af den kunne jeg ikke hitte.

Hej Per

Jeg poster et par links til dig:

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=Aceom96hohep7

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=Ah03gtq0ztu47 (er står
godt nok det er en rerelease, så måske er det der jeg er forkert på den)

Men ja, AllMusic har et par huller
--
Mvh. Per Madsen
Web: www.ecotox.dk

Fra : Per.K

Dato : 11-08-02 20:12

> [...]
>
> http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=Ah03gtq0ztu47 (er står
> godt nok det er en rerelease, så måske er det der jeg er forkert på den)

Tak for linksne, men jeg får at vide at siderne ikke kan findes (???)
Jeg kan vel ikke overtale dig til at give mig det søge ord du brugte ?

Venligst Per

Fra : Per Madsen

Dato : 11-08-02 21:32

Per.K <persen1@NONOyahoo.dk> wrote:

> Tak for linksne, men jeg får at vide at siderne ikke kan findes (???)
> Jeg kan vel ikke overtale dig til at give mig det søge ord du brugte ?
>
> Venligst Per

Det var mærkeligt,- anyway så søgte jeg på "Happy station"
--
Mvh. Per Madsen
Web: www.ecotox.dk

Fra : Per.K

Dato : 11-08-02 22:52

> Det var mærkeligt,- anyway så søgte jeg på "Happy station"
> --
> Mvh. Per Madsen
> Web: www.ecotox.dk

Nååå, jeg søgte på FunFun
Så er der skutte noget at sige til at vores info var forskellige.

Venligst Per

Fra : Lars Bernau

Dato : 10-08-02 14:00

In article <hfW49.1532$T7.2525@news.get2net.dk>, persen1@NONOyahoo.dk
says...

> [...]
> den du hørte var nok den alm Radio version som er på omkring 5min.
> Det er et mix der ligger helt tilbage til 1984

hmm... så må den udgave jeg har være en medium version *S* den varer 8.23

Desuden er hverken Herbie Hancock eller Fun Fun med i den. Desuden lyder
det som om de slev har indspillet det hele selv, altså mere et medley end
et egenligt megamix. Ikke at det gør mig noget... jeg syntes den holder!

Fra : Per.K

Dato : 11-08-02 00:06

> [...]
> et egenligt megamix. Ikke at det gør mig noget... jeg syntes den holder!

Har også langt om længe fået en 80´er opsamling ind af døren jeg bestilte i
Tyskland.
Der er der et nummer på som fik smilebåndet frem på mig som du sikkert
husker:
Video Kids - Woodpeckers From Space
Dælme godt nok mange år siden at jeg sidst har hørt den.

Venligst Per

Fra : Lars Bernau

Dato : 11-08-02 09:43

In article <9%g59.101$w41.1937@news.get2net.dk>, persen1@NONOyahoo.dk
says...
> [...]
> husker:
> Video Kids - Woodpeckers From Space
> Dælme godt nok mange år siden at jeg sidst har hørt den.

Woodpecker tingen er et mægtigt nummer!!!! One hit wonders som man ikke
har hørt i årevis, og pludselig genfinder, er gerne en mægtig fornøjelse.

Som fx.:

Bruce & Bongo - Geil (1986)
Brødrene Bisp - Voldsom Volvo (1987)
Rockwell - Somebody's Watching Me (1984)
Paul Lekakis - (Boom Boom) Back To My Room (1986)
Dollar - It's Nature's Way (1987)

Bare for at nævne nogle stykker....

Fra : Per.K

Dato : 11-08-02 11:09

"Lars Bernau" <lbe@dontmailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> >
> Woodpecker tingen er et mægtigt nummer!!!! One hit wonders som man ikke
> har hørt i årevis, og pludselig genfinder, er gerne en mægtig fornøjelse.

Har både den og Hi Ho

> Brødrene Bisp - Voldsom Volvo (1987)
Er naturligvis i samlingen.

> Rockwell - Somebody's Watching Me (1984)
Er også på en af opsamlingerne.

> Paul Lekakis - (Boom Boom) Back To My Room (1986)
> Dollar - It's Nature's Way (1987)
De to kender jeg ikke lige.

Man kan også nævne sådanne som:

Laura Branigan - Self Control
Rose Laurens - Africa
Shakatak - Down On The Street
Valerie Dore - The Night
Fancy (hvem ellers skulle også med ?)
Midge Ure - If I Was
Baltimora - Tarzan Boy
Scotch - Delirio Mind
Eddy Huntington - U.S.S.R

Puuhha jeg kunne fortsætte i en evighed, der har aldrig været et lignende
årti som
80´erne, og det oplever vi desværre aldrig igen
Men på min top100 over 80´er tracks hører ovenstående ihvertfald med på.

Venligst Per

Fra : Per.K

Dato : 11-08-02 11:10

> [...]
> 80´erne, og det oplever vi desværre aldrig igen
> Men på min top100 over 80´er tracks hører ovenstående ihvertfald med på.

Av for den det her danske nummer skal da også med,
JimiBikini - Her I Vores Hus, det første rigtige danske House nummer.

Fra : Lars Bernau

Dato : 11-08-02 18:20

In article <OIq59.29$S02.691@news.get2net.dk>, persen1@NONOyahoo.dk
says...
> [...]
> 80´erne, og det oplever vi desværre aldrig igen
> Men på min top100 over 80´er tracks hører ovenstående ihvertfald med på.

Min absolutte etter vil altid være M/A/R/R/S - Pump Up The Volume, uh
den er lækker !!!!

Fra : Per.K

Dato : 11-08-02 20:22

> In article <OIq59.29$S02.691@news.get2net.dk>, persen1@NONOyahoo.dk
> says...
> >

> Min absolutte etter vil altid være M/A/R/R/S - Pump Up The Volume, uh
> den er lækker !!!!

DAMN hvordan kunne jeg glemme den når jeg enda har den i 6 forskellige
versioner, hvoraf jeg har den version jeg vil kalde for min guld version:
DMC Remix, hvor pludselig Jackson kommer ind med BAD.
Af mixes fra 80´erne vil jeg nok mene at Max Mix står øverst på min liste
over de bedste mixes.
Men en gruppe jeg kommer i tanke om at man aldrig må glemme er:
Sigue Sigue Sputnik og deres Love Missile F1-11
Den kan jeg fremvise 5 forskellige versioner af, også et special DMC Remix.

Fra : Lars Bernau

Dato : 11-08-02 22:13

In article <BPy59.81$S02.1832@news.get2net.dk>, persen1@NONOyahoo.dk
says...

> [...]
> versioner, hvoraf jeg har den version jeg vil kalde for min guld version:
> DMC Remix, hvor pludselig Jackson kommer ind med BAD.

Pump Up The Shit Mix er også en heftig lille sag. Der bliver samplet uden
blusel fra Miami Vice og Eddie Murphy. Den er vist aldrig udgivet
officielt. Jeg har den som bagside på et af de dengang så berømte Promo
Mixes.

> Af mixes fra 80´erne vil jeg nok mene at Max Mix står øverst på min liste
> over de bedste mixes.

Max Mix holder helt fint. jeg har 1 - 11 + Acid mixet + deres Supermax.
Men ellers var Boleromixene skam heller ikke at kimse af. Eller Dance
Decade mixene fra DMC. De er godt nok fra halvfemserne, men det er
firsermusik altsammen.

> Men en gruppe jeg kommer i tanke om at man aldrig må glemme er:
> Sigue Sigue Sputnik og deres Love Missile F1-11
> Den kan jeg fremvise 5 forskellige versioner af, også et special DMC Remix.

Flaunt It albummet var banebrydene.... reklamer mellem sangene !!
Underligt det ikke greb om sig

Fra : Per.K

Dato : 11-08-02 23:15

> [...]
> Men ellers var Boleromixene skam heller ikke at kimse af. Eller Dance
> Decade mixene fra DMC. De er godt nok fra halvfemserne, men det er

Nå du gad måske ikke at købe Max Mix 12 ?
Bare roligt, du er gået glip af intet, det var også den ringeste af samtlige
af dem.
Du ved vel også at de udgav Max Mix Collection ? Den kom lige efter 8´eren.
Dette cover er helt sort med guld bogstaver.

Remix.

> Flaunt It albummet var banebrydene.... reklamer mellem sangene !!
> Underligt det ikke greb om sig

Jeg tror også at det er et af de flest genoptrykte albums til tider.
Men den rigtige er nu vinylen, for på cd´en ser man ikke just meget til
Yana YaYa, kors hun var en sild dengang, mixe og lave effects var hun dælme
dygtig til.
Men at få fat i vinylerne idag er dælme svært, min 21st Century Boy var
nedslidt
og det tog kun 5år at få fat i en 12" der var i god stand, og så kostede den
mig kun
15kr så det var noget af et plaster på såret

Venligst Per

Fra : Lars Bernau

Dato : 12-08-02 15:13

In article <qlB59.135$S02.2430@news.get2net.dk>, persen1@NONOyahoo.dk
says...

> Nå du gad måske ikke at købe Max Mix 12 ?

Nope... jeg syntes efterhånden at de blev ringere og ringere. Min
farvourit blandt Max Mix'ene er er helt klart 6'eren... den er rigtigt
vellykket.

> [...]
> Du ved vel også at de udgav Max Mix Collection ? Den kom lige efter 8´eren.
> Dette cover er helt sort med guld bogstaver.

Den har jeg også... og ikke noget at råbe hurra for så vidt jeg husker.
Mest en gang sammenklip fra de foregående mix.

> [...]
> mig kun
> 15kr så det var noget af et plaster på såret

Hele 75 kr. måtte jeg slippe for Flaunt It albummet i Accord... det er jo
næsten fuld pris, og så for en dengang 10 år gammel plade.

Fra : Per.K

Dato : 12-08-02 16:43

> Hele 75 kr. måtte jeg slippe for Flaunt It albummet i Accord... det er jo
> næsten fuld pris, og så for en dengang 10 år gammel plade.
> [...]

He he, Flaunt It gav jeg en hel 10´er for på Fyens Kræmmer marked.
Da det eksisterede var der en mand der opkøbte vinyler af radio stationerne
rundt
i Danmark.
Min Flaunt It kom fra Radio Skive.
Men ak alting har en ende og nu findes Fyens Kræmmermarked på Nyborgvej
ikke mere.
De lukkede sidste år, så slut med billige vinyler, for selv de
køb/salg/bytte forretninger
i Odense er dælme dyre.
Så bla en Jarre plade (Concerts in China) hos en af de kram forretninger der
var
gennem ridset og totalt fedtet ind, den var de så eksremt frække at forlange
120kr for.

Venligst Per

Fra : Lars Bernau

Dato : 10-08-02 14:04

In article <1fgnzoq.8xd7xgqepo7wN%permand@cool.dk>, permand@cool.dk
says...
> Hørte et nr. idag. Håber I kan hjælpe: det lyder som et mix af Herbie
> Hancock's "Rockit" fra 1983 og (vistnok) "Happy Station" med Fun Fun.
> Derudover er der en masse scratch. Er der nogen der kender det??

Efter at have gravet lidt i min pladesamling, har jeg fundet ud af at den
du har hørt med 99.3435 % sikkerhed er Ben Liebrand's Udgave af Fun Fun -
Happy Staion, ham har nemlig brugt noget scratch fra Herbie Hancock.
nummeret er udgivet som single i 1987 !

Fra : Per Madsen

Dato : 11-08-02 11:17

Lars Bernau <lbe@dontmailme.dk> wrote:

> [...]
> du har hørt med 99.3435 % sikkerhed er Ben Liebrand's Udgave af Fun Fun -
> Happy Staion, ham har nemlig brugt noget scratch fra Herbie Hancock.

Det er f.... en fed udgave!!! Men øv, jeg kan desværre ikke finden den
nogen steder Jeg leder videre....

Takker
--
Mvh. Per Madsen
Web: www.ecotox.dk

Fra : Lars Bernau

Dato : 11-08-02 18:21

In article <1fgr3cp.fijijb196zd1cN%permand@cool.dk>, permand@cool.dk
says...

> Det er f.... en fed udgave!!! Men øv, jeg kan desværre ikke finden den
> nogen steder Jeg leder videre....

hæhæ... jeg kender en der har den !!

Fra : Per Madsen

Dato : 11-08-02 21:43