Kontoudtog på automatisk email
Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 13-08-02 10:38

Jeg har foreslået et par banker at man laver et system hvor man kan modtage
kontooplysninger på email.

Jeg forestiller mig et helt simpelt system, hvor man først sender en email
afsted til sin bank og bagefter sender bankens computer automatisk en email
tilbage med f.eks. de seneste 20 posteringer.

Jeg forestiller mig, at man først skal tilmelde sig systemet og at man får
et personligt kodeord som man hver gang skal skrive enten som subject eller
som selve teksten i den email man sender afsted.

Da man udelukkende skal bruge systemet til at hente oplysninger om de
seneste posteringer og ikke skal bruge det til nogen som helst anden form
for transaktioner, så må det da være mindst ligeså sikkert som at få de
samme oplysninger pr. tryk knap telefon. Systemet er altså fortrinsvis til
dem der mest er interesseret i at vide om der er sket noget på kontoen siden
sidst

Dette system ville, så vidt jeg kan se det, til en hvis grad gøre livet
lettere for en macbruger. Det er jo stadig kun ganske få banker, der
tilbyder homebanking til macintosh.

Ingen af de banker jeg har præsenteret for idéen har været interesseret. Jeg
skal selvfølgelig lige sige, at jeg ikke skulle have noget for idéen, så det
kan ikke være det der er problmet. Det ville være rigeligt for mig hvis bare
man indførte systemet.

Hvad kan der være galt?
Er det mon for dyrt at lave?
Er det helt hen i vejret?

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 13-08-02 11:05

"Henrik G. Jacobsen" <nospam@brakmark.dk> writes:

> Hvad kan der være galt?

Banken har ikke tilstraekkelig stor sikkerhed hvis den ved et uheld
skulle udlevere oplysninger til trediemand.

"Jah, vi sendte det til billgates@hotmail.com."

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Jesper

Dato : 13-08-02 12:10

Henrik G. Jacobsen <nospam@brakmark.dk> wrote:

> Jeg har foreslået et par banker at man laver et system hvor man kan modtage
> kontooplysninger på email.

Snip

> Hvad kan der være galt?
> Er det mon for dyrt at lave?
> Er det helt hen i vejret?

Det ville nok fordre en offentlig nøglekode af hensyn til sikkerheden.
--
Jesper
em@il -> pinebox {a} myrealbox [dot] com

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 15-08-02 20:35

"Henrik G. Jacobsen" <nospam@brakmark.dk> writes:

> Jeg har foreslået et par banker at man laver et system hvor man kan modtage
> kontooplysninger på email.

[..]

> Hvad kan der være galt?

Ville du lave tilsvarende system via postkort? Det er ca. sikkerheden
i email.

> Er det mon for dyrt at lave?
> Er det helt hen i vejret?

Deutche - jeg mener Danske - Bank laver alleredet kontioplysninger via
SMS og WAP.

--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewss@gen-v.net - ICQ: 11413721
irc://irc.netc.dk/%23Macintosh