/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Soundblaster 5.1 og lukkeproblemer af WinX~
Fra : Per.K


Dato : 12-08-02 01:11

Efter jeg har fået indstaleret WinXP er jeg begyndt at få lukke problemer af
computeren.
Den forsøger at lukke noget der hedder DEVLDR , der hører til softwaren til
mit
SB 5.1 kort, men den kikser hver gang i lukningen af det dersens DEVLDR.
Hvad er det DEVLDR for noget ?

Venligst Per



 
 
Madsen (12-08-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 12-08-02 01:57

Per.K skrev:

> Efter jeg har fået indstaleret WinXP er jeg begyndt at få lukke
> problemer af computeren.
> Den forsøger at lukke noget der hedder DEVLDR , der hører til
> softwaren til mit SB 5.1 kort, men den kikser hver gang i
> lukningen af det dersens DEVLDR.

Det er i det hele taget noget bøvl med Creative-drivere til Live
5.1 i WinXP. Det kører fint her med Creatives drivere i Win2000
SP2, men i WinXP kører det elendigt med drivere, som ellers skulle
være kompatibel med WinXP, ifølge Creative.
Godt nok har jeg ikke oplevet det problem du nævner med DEVLDR, men
derimod crasher Creative-mixeren hele tiden. Jeg kører pt. med de
indbyggede drivere i WinXP til kortet. Det kører til gengæld rigtig
godt. Godt nok har jeg ikke så mange indstillingsmuligheder som hvis
jeg installerede Liveware, eller hvad det nu hedder, men jeg kan
leve med det. Hellere det end et system der kører elendigt pga.
Creatives drivere.

Mht. dit problem så fandt jeg følgende med Google:

SBLive: DEVLDR32.EXE PROBLEMS
In the early days of Win ME, one of the biggest culprits for shutdown
issue was the Creative Labs SoundBlaster Live. History repeated itself
in the Beta phase of Win XP. SOLUTION: The SBLive drivers in the
released version of Win XP solved the shutdown problem for most (but
not all) SBLive users.

Here’s the commonly reported problem scenario people encountered: On
attempting shutdown, nothing at all appears to happen for a prolonged
period of time. Eventually, an “End Task” window appears, wanting to
terminate DEVLDR32.EXE. No matter what one does, one ultimately is
locked out of shutting down other than by a power switch shutoff.
(NOTE: This problem exists with the SBLive in Windows 2000 also.)

You may have to do a couple of extra steps to get rid of old files so
that the new drivers will install correctly (especially if you
installed the final version of Win XP on top of one of the Beta
versions), or to remove troublesome support software. Correspondent
Sean Caldwell summarized his steps: Shutdown Windows. Remove the
Creative card. Reboot in Safe Mode. In the \WINDOWS\SYSTEM32 folder,
delete the DEVLDR file. Fully shutdown the computer before rebooting.

Some users report that the DEVLDR problem continues to plague them even
with the new drivers. If installing the new drivers doesn’t solve your
shutdown problem, try these solutions that people used prior to the
release of the new drivers:

Correspondent Martin Sladek provided another solution: “I’ve ran into
the very same problem with SBLive Value drivers. The problem was so
severe I ran without the software all together. Since then, SBLive 5.1
came out, and I had installed the 5.1 version of the software in
Windows 2000 Pro. I’ve not had a single problem since.”

But updating your drivers in Win XP may not be as easy as one would
hope. Some problems especially appear where multiple users are enabled
on the system and one switches between users during a single Windows
session. There may be numerous files with the same name (but different
version numbers!) variously located in the I386, SYSTEM32, and
SYSTEM32\REINSTALLBACKUPS\0000 folders. These may conflict with each
other. If you rename DEVLDR32 (ver 1.0.0.22) in SYSTEM32, another one
will replace it. (First, you need to press Ctrl+Alt+Del and end DEVLDR
in Task Manager). But if you use DEVLDR32 (ver 1.0.0.17) from the I386
folder, this problem doesn’t occur. Reboot when finished to
reinaugurate the disabled service. (Tip from Terence Shortt, aka
tbone8200 on dellTalk.)

MS har en artikel om problemet her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315327

Noget tyder på at MS synes man skal bruge deres drivere fra WinXP
cd'en, hvilket så også er det jeg har valgt. Driveren er blevet
opdateret et par gange på Windows Update, siden WinXP kom på gaden.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Per.K (12-08-2002)
Kommentar
Fra : Per.K


Dato : 12-08-02 11:23

> Noget tyder på at MS synes man skal bruge deres drivere fra WinXP
> cd'en, hvilket så også er det jeg har valgt. Driveren er blevet
> opdateret et par gange på Windows Update, siden WinXP kom på gaden.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Madsen.

Pokkers, jeg var også nød til at bruge mine opstartsdisketter for at komme
ud i DOS
og der slette devldr32.exe og gå ind på MS´s update site og hente de
Creative
drivere til WinXP.
Så må jeg undvære 5.1 lyd på computeren.
Samme irriterende lort havde jeg også med mit Asus skærmkort, den er tvunget
til at køre
med WinXP drivere også fordi at min V3800 disc ikke er comp. med WinXP,
Asus har heller ikke drivere til at løse problemet med.

Venligst Per



Madsen (12-08-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 12-08-02 11:35

Per.K skrev:

> Pokkers, jeg var også nød til at bruge mine opstartsdisketter for
> at komme ud i DOS og der slette devldr32.exe og gå ind på MS´s
> update site og hente de Creative drivere til WinXP.

Nu ved jeg ikke om det fungerer hos dig. Det gør ikke her. Mixeren
crasher stadig, men på et tidspunkt var der snak om nogle drivere
som skulle virke under WinXP til Creative Live 5.1. Det skulle være
Compaq som har dem liggende.
Har du en hurtig forbindelse kan du evt. prøve at hente dem og se om
det gør nogen forskel.

ftp://ftp.compaq.com/pub/softpaq/sp20501-21000/SP20920.exe (377 MB)

Følgende side skulle også lave Creative-kompatible drivere:
http://kxproject.spb.ru/intro.php

Meld meget gerne tilbage om ovenstående virker, hvis du forsøger.

Se evt. også:
http://alive.singnet.com.sg/drivers/ hvor der er nævnt noget om
nyeste officielle og uofficielle drivere og patches.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Per.K (13-08-2002)
Kommentar
Fra : Per.K


Dato : 13-08-02 14:32


"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns92688011EF49Fcopy.if.you.wish@madsen.tdcadsl.dk...
> Per.K skrev:
>
> > Pokkers, jeg var også nød til at bruge mine opstartsdisketter for
> > at komme ud i DOS og der slette devldr32.exe og gå ind på MS´s
> > update site og hente de Creative drivere til WinXP.
>
> Nu ved jeg ikke om det fungerer hos dig. Det gør ikke her. Mixeren
> crasher stadig, men på et tidspunkt var der snak om nogle drivere
> som skulle virke under WinXP til Creative Live 5.1. Det skulle være
> Compaq som har dem liggende.
> Har du en hurtig forbindelse kan du evt. prøve at hente dem og se om
> det gør nogen forskel.
>
> ftp://ftp.compaq.com/pub/softpaq/sp20501-21000/SP20920.exe (377 MB)
>
Har godt nok en 2Mbit, men jeg prøver at bestille den CD der bliver omtalt i
tråden.
Ellers tak for tippet.

Venligst Per



DaWizeGuy (12-08-2002)
Kommentar
Fra : DaWizeGuy


Dato : 12-08-02 12:04


"Per.K" <persen1@NONOyahoo.dk> wrote in message
news:c2D59.142$S02.2708@news.get2net.dk...
> Efter jeg har fået indstaleret WinXP er jeg begyndt at få lukke problemer
af
> computeren.
> Den forsøger at lukke noget der hedder DEVLDR , der hører til softwaren
til
> mit
> SB 5.1 kort, men den kikser hver gang i lukningen af det dersens DEVLDR.
> Hvad er det DEVLDR for noget ?

Der er kommet en ny driver CD til Live! 5.1 som kan bestilles på Creative's
side. Det er helt nye såkaldte Unified Driver Protocol drivers som også
fungerer med Audigy kortet, og de kan stærkt anbefales. Selve CD'en er
gratis, men man betaler selv forsendelsen (£ 2.00 så hut jeg visker). Hvis
du har en hurtig internetforbindelse kan du også hente CD'en via Edonkey.

Jeg har ingen anelse om, havd DEVLDR er, men kan du ikke slå det fra i
msconfig?
--
Med venlig hilsen
Anders Albrechtsen



Madsen (12-08-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 12-08-02 12:21

DaWizeGuy skrev:

> Der er kommet en ny driver CD til Live! 5.1 som kan bestilles på
> Creative's side. Det er helt nye såkaldte Unified Driver Protocol
> drivers som også fungerer med Audigy kortet, og de kan stærkt
> anbefales.

Tak for tippet.
Har du prøvet den under WinXP, eller?
Er det den de kalder v5.12.1.244 fra d. 04/07-02?

--
Med venlig hilsen
Madsen.

DaWizeGuy (12-08-2002)
Kommentar
Fra : DaWizeGuy


Dato : 12-08-02 16:59


"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message
news:Xns926887BE4274Dcopy.if.you.wish@madsen.tdcadsl.dk...
> DaWizeGuy skrev:
>
> > Der er kommet en ny driver CD til Live! 5.1 som kan bestilles på
> > Creative's side. Det er helt nye såkaldte Unified Driver Protocol
> > drivers som også fungerer med Audigy kortet, og de kan stærkt
> > anbefales.
>
> Tak for tippet.
> Har du prøvet den under WinXP, eller?
> Er det den de kalder v5.12.1.244 fra d. 04/07-02?

Ja, driverne virker fint under Windows XP. Jeg havde lidt problemer i spil,
men de er nu løst. Jeg har dog et SB Audigy, ikke et Live! 5.1.
--
Med venlig hilsen
Anders Albrechtsen



Madsen (12-08-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 12-08-02 17:05

DaWizeGuy skrev:

> Ja, driverne virker fint under Windows XP. Jeg havde lidt
> problemer i spil, men de er nu løst. Jeg har dog et SB Audigy,
> ikke et Live! 5.1.

Okay og tak for svaret.
Jeg tror jeg vil prøve at hente den cd, for sæt nu skidtet virker,
for en gangs skyld. :)

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Per.K (13-08-2002)
Kommentar
Fra : Per.K


Dato : 13-08-02 14:32


"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9268B80804F87copy.if.you.wish@madsen.tdcadsl.dk...
> DaWizeGuy skrev:
>
> > Ja, driverne virker fint under Windows XP. Jeg havde lidt
> > problemer i spil, men de er nu løst. Jeg har dog et SB Audigy,
> > ikke et Live! 5.1.
>
> Okay og tak for svaret.
> Jeg tror jeg vil prøve at hente den cd, for sæt nu skidtet virker,
> for en gangs skyld. :)
>
> --
> Med venlig hilsen
> Madsen.

Jeg vil da også prøve at bestille den CD og se om jeg kan få det til at
virke igen, ellers
må man bare ud i DOS igen for at slette hvis det nu skulle kikse.

Venligst Per



Thomas Finnerup (24-08-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Finnerup


Dato : 24-08-02 09:08

On Mon, 12 Aug 2002 13:04:10 +0200, "DaWizeGuy"
<anders@herlevkollegiet.dk> wrote:

> Der er kommet en ny driver CD til Live! 5.1 som kan bestilles på Creative's
> side. Det er helt nye såkaldte Unified Driver Protocol drivers som også
> fungerer med Audigy kortet, og de kan stærkt anbefales.

Hvor fandt du den driver? Den nyeste XP-driver, jeg kan finde på
www.europe.creative.com, er fra 1. november 2001.


- Thomas

DWM (24-08-2002)
Kommentar
Fra : DWM


Dato : 24-08-02 10:12

"Thomas Finnerup" <TF@Picco.dk> skrev i en meddelelse
news:5kfemu45abdges13tdoskddo878uj9uvfm@4ax.com...
> Hvor fandt du den driver? Den nyeste XP-driver, jeg kan finde på
> www.europe.creative.com, er fra 1. november 2001.

Den nyeste der er på det site er fra 17/07/2002

/Kenneth Iversen

How to Remove Linux and Install Windows 2000 or Windows NT:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q247/8/04.asp



Thomas Finnerup (24-08-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Finnerup


Dato : 24-08-02 10:15

On Sat, 24 Aug 2002 11:12:21 +0200, "DWM"
<no.valid.email.address@for.you.duh> wrote:

> Den nyeste der er på det site er fra 17/07/2002

Ja, den nyeste Live!-driver. Jeg skulle lige have skrevet, at jeg
kiggede efter Audigy-drivere. :] Men dem kan man åbenbart kun få på
CD, så den har jeg bestilt nu.


- Thomas

DWM (24-08-2002)
Kommentar
Fra : DWM


Dato : 24-08-02 14:49

"Thomas Finnerup" <TF@Picco.dk> skrev i en meddelelse
news:1jjemu8sf2374j93thosfpnikild44dtp0@4ax.com...
> Ja, den nyeste Live!-driver. Jeg skulle lige have skrevet, at jeg
> kiggede efter Audigy-drivere. :] Men dem kan man åbenbart kun få på
> CD, så den har jeg bestilt nu.

Ok du svarede bare på dette:
>> Der er kommet en ny driver CD til Live! 5.1 som kan bestilles på Creative's
>> side. Det er helt nye såkaldte Unified Driver Protocol drivers som også
>> fungerer med Audigy kortet, og de kan stærkt anbefales.

Og så troede jeg at det var Live som du havde.

/Kenneth Iversen

How to Remove Linux and Install Windows 2000 or Windows NT:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q247/8/04.asp




Madsen (17-08-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 17-08-02 21:23

DaWizeGuy skrev:

> Der er kommet en ny driver CD til Live! 5.1 som kan bestilles på
> Creative's side. Det er helt nye såkaldte Unified Driver Protocol
> drivers som også fungerer med Audigy kortet, og de kan stærkt
> anbefales.

Det ser ud til at fungere med den driver. Mixeren crasher ikke som
tidligere og det kører tilsyneladende som smurt, så tak for det tip.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409248
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste