(youghurt ) is til diabetikere
Fra : Jørgen E. Madsen

Dato : 09-08-02 00:58

Hej! Er der der nogen, der kan hjælpe mig med opskrifter på ovenstående , vil jeg blive meget meget glad. hilsen dorte

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 12-08-02 17:10

[Jørgen E. Madsen | Fri, 9 Aug 2002 01:57:33 +0200]

>Hej! Er der der nogen, der kan hjælpe mig med opskrifter på ovenstående , vil jeg blive meget meget glad. hilsen dorte

Udblød 2 blade husblas i koldt vand (er ikke absolut nødvendigt)

Pisk 200 g. yoghurt naturel (gerne græsk) med 2 æggeblommer og kornene
af 1 stang vanille, og tilsæt sødemiddel (gerne Atwel/Perfect Fit) under
pisningen til du mener at det har en lidt for sød smag.

Knus husblads fri fra vand og opløs den under vandbad/i mikrobølgeovn,
tilsæt 1 spsk. vand for at afkøle det og tilsæt yoghurtmassen under
pisning.

Pisk ½-1 dl. piskefløde til let skum og vend det i. Pisk 1-2 æggehvider
til skum og vend det i, og kom det i fryseren til det er fast.

Skal ud af fryseren lidt tid for servering for at ikke være hård som
beton

René
www.rene.hjorth.com & www.lowcarb.dk

Fra : netper

Dato : 16-08-02 06:53

"Jørgen E. Madsen" skrev d. 09-08-02 00:58 dette indlæg :
> Hej! Er der der nogen, der kan hjælpe mig med opskrifter på
ovenstående , vil jeg blive meget meget glad. hilsen dorte

Hej dorte

Jeg har nogle opskrifter på is til diabetiker, det er dog ikke med
youghurt men måske du kan bruge dem.

Du kan se dem her

www.dk-kogebogen.dk/kostformer.php?dyreart=135&kostformer=10&dyrdel=1374

Lækker jorbæris
4 personer

500 g. Fromage Frais med jordbær
1 spsk. sukkerfri jordbærmarmelade
4 æggehvider.

Pynt:
Lidt friske bær samt citronmelisse

Rør Fromage Fraisen med marmeladen og vend stiftpiskede æggehvider i.
Frys isen ind i mindst 4 timer.

Pynt med friske bær og citronmelisse ved serveringen.

Med venlig hilsen

Per Klausen

http://www.kandu.dk/