Firewirekort i 8500
Fra : Jørgen Angel

Dato : 05-08-02 22:29

Jeg kunne tænke mig at sætte et Firewirekort i min 8500 med XLR8 G3 400
Mz kort. Så kan jeg koble en dejlig stor og (relativ) billig harddisk på
min gamle, trofaste maskine, ikke sandt?

Spørgsmål 1: Er der noget der taler imod ovenstående ide?

Spørgsmål 2: Kender I til konflikter mellem et Firewirekort og et XLR8
kort? Eller mellem en 8500 for den sags skyld?

Spørgsmål 3: Hvis der ikke er noget der taler imod denne løsning er der
så kort der er at foretrække frem for andre eller mærker/udgaver man bør
undgå?

Spørgsmål 4: okay, så er vi måske ovre i køb/salg-gruppen, men jeg
sniger lige spørgsmålet ind her: Er der nogen der har et godt og stabilt
kort til salg + evt. FW- harddisk? Så kan konceptet prøves af uden at
komme alvorligt økonomisk til skade.

Jeg siger tak for tålmodigheden og afventer spændt kommentarer.

Med venlig hilsen

Jørgen Angel

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 05-08-02 22:49

Jørgen Angel <angel@inet.uni2.dk> wrote:

> Jeg kunne tænke mig at sætte et Firewirekort i min 8500 med XLR8 G3 400
> Mz kort. Så kan jeg koble en dejlig stor og (relativ) billig harddisk på
> min gamle, trofaste maskine, ikke sandt?

Jo.

> Spørgsmål 1: Er der noget der taler imod ovenstående ide?

Ja dit OS er for gammelt. Opdatér til OS 9.1 - jeg tror du vil synes at
OS X er for langsomt.

> Spørgsmål 2: Kender I til konflikter mellem et Firewirekort og et XLR8
> kort? Eller mellem en 8500 for den sags skyld?

Nej.

> Spørgsmål 3: Hvis der ikke er noget der taler imod denne løsning er der
> så kort der er at foretrække frem for andre eller mærker/udgaver man bør
> undgå?

Nej. Du har fået en mail på et tidspunkt fra MacBruger, hvor du kan købe
et FireWire kort med én indvendig port samt 3 udvendige porte som med
garanti virker i din Mac. Det er i øvrigt ikke mere end en kilometer fra
din bopæl. Det er mig der har testet kortet.

> [...]
> sniger lige spørgsmålet ind her: Er der nogen der har et godt og stabilt
> kort til salg + evt. FW- harddisk? Så kan konceptet prøves af uden at

Et splinternyt kort koster kr. 400,-

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Jørgen Angel

Dato : 05-08-02 23:05

> [...]
> garanti virker i din Mac. Det er i øvrigt ikke mere end en kilometer fra
> din bopæl. Det er mig der har testet kortet.

Hmmm, det erindrer jeg ikke noget om. Jeg er vist ikke medlem mere. Den
sidste opkrævning jeg fik, stillede så store intellektuelle krav til
dechifreringen at jeg opgav at bruge min ungdom (der er sgu ikke for
meget tilbage af den) på den. Så jeg opgav at løse opgaven og undlod at
betale. Kan man som ikke-medlem af MB tale med dig om omtalte kort?

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 06-08-02 06:51

> [...]

> meget tilbage af den) på den. Så jeg opgav at løse opgaven og undlod at
> betale. Kan man som ikke-medlem af MB tale med dig om omtalte kort?

Selvfølgelig. Ring til mig.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/