Hvaa... findes der ikke en standard for ja~
Fra : CHRistian

Dato : 16-02-01 21:45

Hvaa... findes der ikke en standard for javascript? Links?

--
Test din viden om usenet...
http://www.whitehat.dk/cbh/ng/

Fra : Claus Schmidt

Dato : 17-02-01 02:34

"CHRistian" ::
> Hvaa... findes der ikke en standard for javascript? Links?

øhhh.... jo - og nej.

Sproget er opfundet af Netscape, som dels har en guide:
http://developer.netscape.com/docs/manuals/js/client/jsguide/index.htm
-dels en "reference"
http://developer.netscape.com/docs/manuals/js/client/jsref/index.htm

Det tætteste du kommer en egentlig standard er "the ECMAScript
Language Specification" (ECMA-262) fra 1997. Her er en link til dokumentet,
PDF 188 sider:
ftp://ftp.ecma.ch/ecma-st/Ecma-262.pdf

For at et sprog skal virke må det dog også have nogle objekter man
kan rode med, så her skal du have fat i good-old W3C, nærmere
bestemt deres Document Object Model (DOM) Level 2 Specifications,
som er den seneste "Recommendation", du finder den her:

http://www.w3.org/TR/

-sammen med nogle "working drafts" på Level 3.

Men svaret må være ECMA-262.

--
[claus]

Fra : Claus Schmidt

Dato : 17-02-01 16:24

"Claus Schmidt" ::
> "CHRistian" ::

> øhhh.... jo - og nej.
> Det tætteste du kommer en egentlig standard er "the ECMAScript
> Language Specification" (ECMA-262) fra 1997.

Når man taler om solen... Jeg stødte lige på lidt mere læsestof
som du måske kunne være interesseret i i denne forbindelse.

Det er en artikel af David Flanagan (forfatter til JavaScript: The
Definitive Guide) og bl.a. skribent i news:comp.lang.javascript
hvor han påpeger at Netscape 6 som nu er frigivet vil have
problemer med understøttelsen af samme standard.

--
[claus]

Fra : CHRistian

Dato : 17-02-01 17:00

"Claus Schmidt" <no@no.no>'s posting:

Takker, der er til en god del læsning alt i alt

--
Test din viden om usenet...
http://www.whitehat.dk/cbh/ng/