Mysis...nu er de begyndt at komme!
Fra : Per

Dato : 04-08-02 16:16

Hej Alle!
Jeg var ved stranden igår og opdagede at der var adskillige sværme af mysis.
Jeg skyndte mig hjem for at hente et net og en spand. Det blev til ca. 2,5
ltr. mysis fanget på en lille times tid. De er godt nok ikke så store endnu
(lidt mindre end en myggelarve), men de er fremragende til fisk som ikke har
så stor en mund.
God fangst.
Hilsen Per

Fra : Martin Heller

Dato : 04-08-02 21:26

"Per" <Den-Vaade-Arm@fjernfritid.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
endnu
> (lidt mindre end en myggelarve), men de er fremragende til fisk som ikke

Hvordan fanger I dem egentligt? Bruger i bare en ketcher og en
spand eller bruger i sænkenet eller en eller anden form for ruser?
Og hvor får man fat i de nødvendige remedier?

Fra : Carsten Gall

Dato : 05-08-02 09:50

Martin Heller <mr_heller@yahoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aik258$ibq$1@tux.netsite.dk...
> [...]
> spand eller bruger i sænkenet eller en eller anden form for ruser?
> Og hvor får man fat i de nødvendige remedier?

Et helt almindeligt fiskenet, købt i en akvarieforretning eller i en
legetøjbutik, er nok.
Men man kan også købe lidt bedre grej, det er jo så også tilsvarende dyrt.
Husk blot at netposen ikke skal være af den hvide slags, de er forfine i
maskerne.

Carsten

Fra : Per

Dato : 05-08-02 16:21

"Carsten Gall" <cgall@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
dyrt.
> Husk blot at netposen ikke skal være af den hvide slags, de er forfine i

Jeg brugte godtnok det af den hvide slags da de endnu er lidt små. De gik
glat igennem de andre net jeg har med en maskestørrelse på ca. 2 mm. Men om
en lille måneds tid er det sikkert dette net der skal bruges.
Hilsen Per.

Fra : Esben Haabendal Soer~

Dato : 05-08-02 10:34

"Per" <Den-Vaade-Arm@fjernfritid.tdcadsl.dk> writes:

> [...]
> (lidt mindre end en myggelarve), men de er fremragende til fisk som ikke har

Er der nogen bestemte steder man skal kigge efter mysis ? Hvor dybt,
hvor langt inde ? Andre tips ?

/Esben
--
Those nicotine patches seem to work really well,
but I heard it's kinda hard to keep em' lit.

Fra : Carsten Gall

Dato : 05-08-02 13:35

Esben Haabendal Soerensen <esben@haabendal.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:87ofchr6ns.fsf@marvin.lan.haabendal.dk...

2,5

> Er der nogen bestemte steder man skal kigge efter mysis ? Hvor dybt,
> hvor langt inde ? Andre tips ?

De har en forkærlighed for høfter, badebroer og havnemoler, men kan
selvfølgeligt og findes andre steder.
Hvis du samtidigt kan finde et sted hvor der kommer noget sol, giver det
bedre chancer.

Carsten

Fra : Per

Dato : 05-08-02 16:18

> Er der nogen bestemte steder man skal kigge efter mysis ? Hvor dybt,
> hvor langt inde ? Andre tips ?

De vil gerne stå som Carsten skriver ved badebroer og lign. men også gerne
ved en stor sten som ligger i vandet eller ved en tangplante såsom
blæretang. Vanddybden varierer lidt men omkring knæ-dybde til lår-dybde.
Prøv at kik på dette billede
http://www.vertikal.dk/foto/full.php3?id=66&fit=1
det giver en lille fornemmelse af hvordan de ser ud i vandet.

Hilsen Per.