/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Kabu probs!
Fra : MS


Dato : 02-08-02 22:00

Kan det passe jeg ikke kan køre med 16mm kabu på org. tum 178 cylinder?? har
prøvet alt fra dyse 110 - 180 men den køre ikke ordenligt hvis jeg tager
kaburator dækslet på, hvordan kan det være, med en 110 -120 skulle den da
ikke få for meget benz?



 
 
Bjarke madsen (03-08-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke madsen


Dato : 03-08-02 11:16

Det lyder meget til at nålen skal sænkes og skruen på enden at kabuen der
hvor luften kommer ind skal skrues lidt mere ind

Hilsen Bjarke
Yams 4G Knap 100km

"MS" <ms@ms.dk> skrev i en meddelelse
news:3d4af2d7$0$72766$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Kan det passe jeg ikke kan køre med 16mm kabu på org. tum 178 cylinder??
har
> prøvet alt fra dyse 110 - 180 men den køre ikke ordenligt hvis jeg tager
> kaburator dækslet på, hvordan kan det være, med en 110 -120 skulle den da
> ikke få for meget benz?
>
>



Allan Riise (03-08-2002)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 03-08-02 11:36

MS wrote:
> Kan det passe jeg ikke kan køre med 16mm kabu på org. tum 178
> cylinder?? har prøvet alt fra dyse 110 - 180 men den køre ikke
> ordenligt hvis jeg tager kaburator dækslet på, hvordan kan det være,
> med en 110 -120 skulle den da ikke få for meget benz?

Normal dysestørrelse på en lovlig karburator er 105 - 110, men da du købte
16mm karburatoren sad der vel også en Dyse i den, har du prøvet at køre med
den ??

Hvis den stadig får for meget at spise, siger "bååårrrrpp", kan du løfte
strålepinden, som fra fabrikken sidder i midten, og får ta løfte nålen, så
tager du og flytter splitten 1 hak ned, virker det ikke, så prøv med at hak
mere. Derudover kan det være din luft skrue. Start med at skrue den ud til
du ikke mere mærker nogen modstand, ind igen til du mærker at der kommer
modstand, og drej så tilbage 1 til ½ omgang, bagefter kan du så, med
tomgangsskruen, sætte din tomgang til at stå mellem 1250 og 1350
omdrejninger pr. minut.
Har du sørget for at skifte tændrør til et med større glødetal ?? Normalt er
standard NGK B-6HS, men da du nu vil køre med flere omdrejninger så skal du
skifte til større glødetal, jeg vil sige minimum NGK B-8HS.
Og så vil det også hjælpe med en ordentlig udstødning...

Venligst ...
--
Allan Riise
Ari06@AriSoft.dk
ICQ 55853098
-- Den der tror han ved alt, ved intet !! --



Allan Riise (03-08-2002)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 03-08-02 11:41

MS wrote:
> Kan det passe jeg ikke kan køre med 16mm kabu på org. tum 178
> cylinder?? har prøvet alt fra dyse 110 - 180 men den køre ikke
> ordenligt hvis jeg tager kaburator dækslet på, hvordan kan det være,
> med en 110 -120 skulle den da ikke få for meget benz?

Glemte at skrive at hvis du stadig har problemer og er nød til at køre uden
karburator dæksel, kan du prøve med at nøjes med at fjerne gummipropperne i
hullerne, og løfte gummedækslet over karburatoren...

Venligst ...
--
Allan Riise
Ari06@AriSoft.dk
ICQ 55853098
-- Den der tror han ved alt, ved intet !! --



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste