Køb i Tyskland ?
Fra : Peter Ursin

Dato : 02-08-02 10:31

Hej,

Jeg havde tænkt mig at bestille en iPod hos novodrom.com i Tyskland, som er
det billigste sted jeg har fundet.
De vil ikke tage VISA, men skriver tilbage at de overvejende sælger "per
Vorkasse" til udlandet.
Er der nogen der ved hvad det betyder og hvad jeg nu skal gøre ?

mvh
Peter

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 02-08-02 11:24

On 02/08/02 11:31, in article 6js29.1262$m15.328297@news010.worldonline.dk,
"Peter Ursin" <ZorillaFJERN@DETTEmac.com> wrote:

> [...]
> Vorkasse" til udlandet.
> Er der nogen der ved hvad det betyder og hvad jeg nu skal gøre ?

Med "per Vorkasse" mener de bankoverførsel. Jeg har selv handlet en del med
dem, men har altid fået leveret til en adresse i Flensborg og har derfor
betalt pr. efterkrav.

Jeg har altid fået god service og har heller ikke hørt om andre der har haft
problemer med at betale "per Vorkasse".

Hvis du i øvrigt kan nøjes med en 'gammel' 5 gb iPod sælger Cyberport
<http://www.cyberport.de> (klik på Mac-Shop) disse til 299€ - ca. 320€ inkl.
levering til DK. Jeg har bestilt én og venter spændt

--
mojn, Jesper

j m f i n k (at) m a c . c o m

Fra : Peter Ursin

Dato : 02-08-02 16:04

> [...]
inkl.
> levering til DK. Jeg har bestilt én og venter spændt

Tak for tippet. Jeg havde faktisk godt set det, og overvejede kraftigt at
springe til.
På den anden side kan jeg faktisk godt lide ideen om en fjernbetjening på
ledningen, desuden forstod jeg at der nu ikke længere var mekaniske dele som
kan gå istykker på den nye (selvom lidt af følelsen ved at dreje på hjulet
vel nu forsvinder hvis det 'bare' er touch and dial)

Peter

Fra : Sebastian Loeck

Dato : 03-08-02 14:30

Peter Ursin <ZorillaFJERN@DETTEmac.com> wrote:

> Hej,
>
> Jeg havde tænkt mig at bestille en iPod hos novodrom.com i Tyskland, som er
> det billigste sted jeg har fundet.
Du kan eller checke de billigste priser syd for grænsen på
http://www.macpreise.de

Jeg har selv handlet hos novodrom og har oplevet en god service, også
særlige ønsker blev opfyldt.

> De vil ikke tage VISA, men skriver tilbage at de overvejende sælger "per
> Vorkasse" til udlandet.

"per vorkasse" betyder at De først vil se pengene og bagefter sender
varen af sted. Det var nu ikke noget problem for mig, da jeg har en
konto hos en tysk bank.

> Er der nogen der ved hvad det betyder og hvad jeg nu skal gøre ?

Spørg dem bare om de vil acceptere Visa. Ved denne lejlighed kan du jo
også spørge hvor meget du skal give i porto til DK for din iPod og om de
kan skaffe en med engelske menuer (hvis man altså ikke kan indstille
sprog ved en iPod) Portofrit sender novodrom AFAIK kun in DE.

hilsen

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg - Denmark