Hej
Det er et filter som ikke sidder en i luftfilter kasse. Luft
gennemstrømningen er meget større, dvs du kan suge mere luft igennem det, og
derfor tage mere benzin ind, og dette forøger HK / NM. Det bliver primær
brugt på karburatorere 17.5mm -> da den orginale luftfilter kasse er
tilstrækkeligt til karburatorere <17.5mm.
For at få noget ud af karburatoren / filteret kræver det at du har en større
cylinder end den orginale. Jeg mener personligt at 47mm polini -> skal man
bruge større karburator og andet luftfilter.
Du kan f.eks. se på dette filter som er et Evolution Luft filter som
anbefales til Polini Evo cylindere. Ydelsen er meget stor og forskellen fra
orginal luftfilter til evo filteret er vigtige hk. Det eneste minus er at
med et power luft filter bliver der lavet næsten åbent ned til cylinderen og
derfor vil karburatoren brumme og larme meget.. Her kan du gøre som Thomas
siger.. Tag et PVC rør og bøj det så de kan gå op under sædet, og monter
filteret her.
http://www.scooter-racing.dk/images/stalker/50428.jpg
Der fået mange forskellige filtere. Det med at scooteren bliver mere slidt,
tror jeg ikke på.. Fordi når Polini levere et powerluft filter til en Evo
cylinder som koster ca. 2000,- så har de testet det, og ændret det 1000
gange indtil de har fundet det perfekte, nemlig det som yder mest, og
fjerner flest snavs.
Mvh Michael