Lego Rockraiders kræver "Divx 3D accellera~
Fra : ha

Dato : 01-08-02 09:18

Hej, ungerne kan ikke få gang i subj. spil, fordi der i
forbindelse med opstart kommer en fejlmeddelelse
der siger at subj. er krævet.
Er det noget med at der kræves et 3D grafikkort, -
hvad computeren åbenbart ikke indeholder? og
i så fald, kan det løses uden at man skal ud at
købe nyt grafikkort?

mvh
ha

Fra : Mogens

Dato : 01-08-02 09:32

On Thu, 1 Aug 2002 10:17:58 +0200, "ha" <not-me@dot.com> wrote:

> [...]
>Er det noget med at der kræves et 3D grafikkort, -
>hvad computeren åbenbart ikke indeholder? og
>i så fald, kan det løses uden at man skal ud at

Hej

Start med at finde ud af hvilket grafikkort der er i maskinen.
Hvis den ikke er alt for gammel kunne det jo være at
kortet har 3D accelleration, men bare mangler den rigtige
driver.

Hvis grafikkortet ikke har 3D kommer du nok ikke udenom
en opgradering for at få spillet til at virke.
Hvis computeren er så gammel at den ikke har 3D er der
jo også spørgsmålet om den er hurtig nok til at køre et 3D
spil. Den slags programmer er ret tunge.

Hvad er det for en computer ?

mvh Mogens

Fra : ha

Dato : 01-08-02 12:15

> Hvad er det for en computer ?

det er ikke en "mærke-vare". Den er købt brugt, og er
en saml-selv.

Tak for svar, jeg vil undersøge hvilket grafikkort der er
monteret, - det kunne jo være jeg var heldig, at det er 3D.

mvh
ha

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 01-08-02 09:35

ha wrote:

> [...]
> Er det noget med at der kræves et 3D grafikkort, -
> hvad computeren åbenbart ikke indeholder? og
> i så fald, kan det løses uden at man skal ud at

Du bør nok spørge i dk.edb.hardware.grafikkort i stedet og når du gør så
husk at skriv:

Operativsystem.
Hvad du har for en PC og i særdeleshed hvilket grafikkort.

For ellers er det altså lidt lige som at bede en mekaniker fortælle
hvorfor et hjul piver uden, at nævne om det er en cykel, en bil eller et
løbehjul man har.

Mvh

Bruno

Fra : ha

Dato : 01-08-02 12:39

> Du bør nok spørge i dk.edb.hardware.grafikkort i stedet og når du gør så
> husk at skriv:

Ja, selvfølgelig, - jeg var bare ikke lige opmærksom på at der var
sådan en gruppe.

> [...]
> For ellers er det altså lidt lige som at bede en mekaniker fortælle
> hvorfor et hjul piver uden, at nævne om det er en cykel, en bil eller et

Ja, det kan jeg godt se, tak for input, jeg må i gang med at
undersøge de forskellige ting.

Tak for dit svar.

mvh
ha

Fra : Michael Petersen

Dato : 01-08-02 22:55

> Ja, det kan jeg godt se, tak for input, jeg må i gang med at
> undersøge de forskellige ting.

Prøv at trykke "Start" og vælg "kør...". I feltet skriver du "dxdiag" uden
anførselstegn og trykke ok. Vupti.. Alle relevante oplysninger lige for
snuden af dig.....

Michael
--
Who is General Failure and why is he reading my harddrive?

Fra : ha

Dato : 03-08-02 20:11

> Prøv at trykke "Start" og vælg "kør...". I feltet skriver du "dxdiag" uden
> anførselstegn og trykke ok. Vupti.. Alle relevante oplysninger lige for
> snuden af dig.....

Hej og tak, det var da genialt.

mvh
ha