Ændring af administrator password
Fra : Anna Margrethe Ander~

Dato : 01-08-02 08:42

Drenge og piger,

Som ny Mac bruger har jeg faktisk masser af problemer... Nå men nok om
det... Det værste er at jeg fra starten har været så dum at sætte mit
administrator password uden værdi. Som windåse bruger ved man jo ikke
bedre... Jeg har nu en bunke problemer når jeg vil installere nye programmer
og kan ikke finde ud af hvordan man ændrer sit administrator password. Har i
nogle gode råd?

Takker

Anna

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 01-08-02 08:57

Anna Margrethe Andersen <aandersen@btinternet.com> wrote:

> [...]
> og kan ikke finde ud af hvordan man ændrer sit administrator password. Har i

Start fra system CD-en ( hold tasten C nede mens du starter),og vælg
nulstil adgangskode fra installer menuen.

mvh.
Kaj.

--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 01-08-02 10:48

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Start fra system CD-en ( hold tasten C nede mens du starter),og vælg
> nulstil adgangskode fra installer menuen.

Kan man ikke bare gå ind i bruger under systemindstillinger og ændre
adgangskoden?

Martin

Fra : Jesper

Dato : 01-08-02 10:59

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> Kan man ikke bare gå ind i bruger under systemindstillinger og ændre
> adgangskoden?

System Preferences -> Users Klik på dig selv og vælg Eit User... Klik
på fanebladet Password, skriv et nyt password.
--
Jesper
em@il -> pinebox {a} myrealbox [dot] com

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 01-08-02 14:27

Jesper <spam@supressor.invalid> wrote:

> System Preferences -> Users Klik på dig selv og vælg Eit User... Klik
> på fanebladet Password, skriv et nyt password.

Ja, netop!

Martin

Fra : Anna Margrethe Ander~

Dato : 01-08-02 15:44

On 01/08/02 9:57, in article 1fg8e6y.fc38esoowu4cN%kajc@ofir.dk, "Kaj
> [...]

> Start fra system CD-en ( hold tasten C nede mens du starter),og vælg
> nulstil adgangskode fra installer menuen.

Tak til Kaj, jeg fik mit password ændret og kan nu installere diverse
programmer :) Yes...

Og tak for velkomsten Martin... Jo der er faktisk mange ting som sikkert er
meget simple for erfarne Mac brugere men jeg kommer jo fra pc verdenen og er
lidt benovet over nogle "sære" ting :) Alt i alt er jeg virkelig glad for
min nye Mac... Den er sku da for sej :) Nu mangler jeg bare lige at få mig
en matchende Ipod :) Dream on girl!

Jeg skriver med flere problemer som de opstår...

Anna

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 01-08-02 10:48

Anna Margrethe Andersen <aandersen@btinternet.com> wrote:

> Som ny Mac bruger har jeg faktisk masser af problemer...

Så er du kommet til det rette forum - spørg løs.

Martin

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 05-08-02 10:21

> [...]

> og kan ikke finde ud af hvordan man ændrer sit administrator password. Har i

Åbn terminalvinduet [ligger i Applications/Utilities]. Indtast passwd.
Du bliver så bedt om at indtaste dit gamle password [retur], derefter
dit nye [indtast det] derefter at indtaste det igen [gør det].

Det er dermed ændret på den allermest nemme måde.
--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.