Mail.app bruge 12 timers ur
Fra : Henrik Münster

Dato : 31-07-02 21:26

Har I bemærket, at Mail.app angiver klokken i 12 timers system? Det står
rigtigt nok i e-mail-listen, men i headerne i selve e-mailen bliver kl.
15.00 til kl. 03.00. Jeg har f.eks. modtaget en e-mail kl. 20.44 i
aften. Da jeg skrev et svar, stod flg. øverst i svaret:

"onsdag juli 31 2002 kl. 08:44 skrev Michael H. Rasmussen:"

Det er jo lidt forvirrende, at klokken angives forskelligt rundt om i
programmet.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jesper

Dato : 31-07-02 22:20

> [...]
>
> "onsdag juli 31 2002 kl. 08:44 skrev Michael H. Rasmussen:"
>
> Det er jo lidt forvirrende, at klokken angives forskelligt rundt om i

Jeg har hele tiden ment at Apples Mail er til at lukke op og prutte i.
--
Jesper
em@il -> pinebox {a} myrealbox [dot] com

Fra : David Blangstrup

Dato : 31-07-02 22:32

On 31.7.2002 23:20, in article 1fg7ksm.1ozy5hqygyv4N%spam@supressor.invalid,
"Jesper" <spam@supressor.invalid> wrote:

> Jeg har hele tiden ment at Apples Mail er til at lukke op og prutte i.

Fantastisk udsagn! Behøver overhovedet ingen nærmere forklaring eller
uddybning.

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Henrik Münster

Dato : 31-07-02 23:22

Jesper <spam@supressor.invalid> wrote:

> Jeg har hele tiden ment at Apples Mail er til at lukke op og prutte i.

Nårh, det er derfor, det er der. Jeg har godt nok også undret mig over,
hvad det lavede der. Men helt ærligt, så bruger jeg det mest, fordi det
ser pænt ud. Og er det ikke den vigtigste årsag til, at vi bruger Mac i
det hele taget?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : thomas tomcat

Dato : 01-08-02 14:14

in article 1fg7n9p.1ocmgo31x61r3qN%henrik@muenster.dk, Henrik Münster at
henrik@muenster.dk wrote on 01/08/02 0:22:

> , så bruger jeg det mest, fordi det
> ser pænt ud. Og er det ikke den vigtigste årsag til, at vi bruger Mac i
> det hele taget?

14 mndr siden: Jeg skal lave musik, og Atari var jo kraftigt på vej ud.
- Så alle sagde (jeg spurgte rigtig mange!) at pc var okay, men at seriøse
studier 7 ud af 10 bruger Mac. Og det var så min livshistorie. (Okay, g4
toweret er pænt, men det vidste jeg ikke før efter købsbeslutning - så nej
til 'vigtigste årsag').

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-08-02 22:34

thomas tomcat <tomcat@pc.dk> wrote:

> [...]
> toweret er pænt, men det vidste jeg ikke før efter købsbeslutning - så nej

Med pænt mener jeg ikke bare computerne. Jeg tænkte egentligt mest på
softwaren. Selv om du siger, det ikke er vigtigste årsag, tror jeg nu,
det spiller en stor rolle for mange af os. Jeg tror, at det rent
æstetiske ved Mac er meget vigtigt. Det er svært at definere, hvad det
er, men det er mere behageligt at bruge Mac. Det er mere gennemført,
mere lækkert, mere strømlinet. Det hele går op i en højere enhed.
Personligt er jeg her pga. Mac OS. Det er ikke fordi computerne
har en anden farve. At de er ordentligt designede er selvfølgelig også
et plus. Jeg har set mit arbejdes IBM computeres bagside. Vorherre
bevares for noget billigt blik. Macintosh computere er ikke bare
smartere at se på. Der er ingen tvivl om, at deres kabinetter er langt
dyrere at fremstille en det meste indenfor pc-verdenen. På den måde får
man skam noget for sine ekstra penge.
Pc'er der derimod overhovedet ikke æstetiske. Brugerne er også
ligeglade. De tænker kun i MHz og GB. Og så skal man helst have så meget
af det til så få penge som muligt. Men dem om det. Jeg foretrækker at
omgive mig med pæne møbler og tæpper, et lækkert tv, flot køkken og bad
og så videre. Der er vel ikke noget galt i, at man gerne vil have noget
flot design og lækkert håndværk. Men det hører man aldrig om med pc'ere.
Det er kun tekniske data. Og det er i grunden mærkeligt. Man køber jo
heller ikke bil efter antal hestekræfter eller tophastighed. Man køber
ikke cykel efter antal gear. Hvorfor skal computere så handle så meget
om tekniske data? Hvad med alle de andre kvaliteter.
Nå, jeg må hellere slutte. Jeg er vist på vej ud ad en tangent,
som sædvanlig. Jeg er også træt, så jeg er vist ikke så god til at
formulelere mig.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : thomas tomcat

Dato : 11-08-02 01:47

in article 1fgpy95.127othm7p2i68N%henrik@muenster.dk, Henrik Münster at
henrik@muenster.dk wrote on 10/08/02 23:34:

> [...]

snnp

> [...]
> omgive mig med pæne møbler og tæpper, et lækkert tv, flot køkken og bad
> og så videre. Der er vel ikke noget galt i, at man gerne vil have noget

nej da

> [...]
> Nå, jeg må hellere slutte. Jeg er vist på vej ud ad en tangent,
> som sædvanlig. Jeg er også træt, så jeg er vist ikke så god til at

så må vi spille lidt på ukulelele for dig.

I dag bemærkede jeg at det ærgrer mig lidt, at låget. eller hvad man skal
sige., som åbner ned til højre på g4 min, desværre ikke altid lukker helt
tæt til, i det fjerneste øvre hjørne. så dan har det været hele tiden - kan
vistnok godt klikke _helt_ til, når jeg åbner og så rigtig anstrenger mig
for at få det til at klikke korrekt.

betyder intet for performance, men man vil jo helst ha /alt/ til at opføre
sig som pas-kram

lækkerhed er en god ting.

Lige gå de ekstra 1.8 km - som amerikaneren siger.

Fra : David Blangstrup

Dato : 11-08-02 07:26

On 10.8.2002 23:34, in article 1fgpy95.127othm7p2i68N%henrik@muenster.dk,
"Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> wrote:

> [...]
> Nå, jeg må hellere slutte. Jeg er vist på vej ud ad en tangent,
> som sædvanlig. Jeg er også træt, så jeg er vist ikke så god til at

Åhr, det går da meget godt. Jeg kan ikke dy mig: Du køber da heller ikke
en cykel, bare fordi den er pænt malet, vel? Du ved, en lækker malet
racercykel med tre husmoder gear?

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-08-02 21:57

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> Åhr, det går da meget godt. Jeg kan ikke dy mig: Du køber da heller ikke
> en cykel, bare fordi den er pænt malet, vel? Du ved, en lækker malet
> racercykel med tre husmoder gear?

Maling? Jeg håber da ikke, du synes, at Mac OS bare er et tyndt lag
maling. Jeg køber da cykel og det meste andet efter de grundlæggende
kvaliteter. Jeg mener nok, jeg kan se, hvad der ligger under malingen på
en cykel.
På samme måde er hele Macintosh-systemet en løsning med
gennemført høj kvalitet. Det er ikke bare på overfladen. For nylig læste
jeg en anmeldelse på et computersite, som der vist blev henvist til her
i gruppen. Anmelderen var meget imponeret over indpakningen af en Mac.
Han roste også fornemmelsen, når man pakkede den ud og rørte ved
tastaturet og de andre ting. Det var klasser over den kvalitet, han var
vant til på en pc. Styresystemet er på samme måde en æstetisk oplevelse.
Bogstaverne står meget flottere, og man kan se, på hvilken side af
smalle bogstaver som l og i markøren står. Det kan jeg dæleme ikke på
Windows. Jeg bliver mere og mere irriteret over den slags småting, når
jeg sidder ved en Windowscomputer. OK, jeg har ikke prøvet XP, der vist
skulle vise skriften flot.
Det jeg vil sige er, at både hardware og software på en Mac er
en meget mere lækker oplevelser rent æstetisk, end på en pc. Men nogle
mennesker ejer ikke sans for æstetik. Det er jo synd for dem. De går
glip af en masse her i livet. På den anden side misunder jeg dem nu
alligevel nogle gange. De sparer en masse penge, for de kan sagtens købe
noget billigt ragelse og være tilfredse med det. Jeg er nødt til at give
kr. 2.000,- for en spisestuestol. Stakkels mig! :'-(
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 11-08-02 22:53

On 11.8.2002 22:57, in article 1fgrwku.19qlljjc1381jN%henrik@muenster.dk,

> [...]
> noget billigt ragelse og være tilfredse med det. Jeg er nødt til at give
> kr. 2.000,- for en spisestuestol. Stakkels mig! :'-(

Jeg forstår dig udmærket med det æstetiske, det er bare en underlig
fornemmelse at køre æstetisk og så blive overhalet af en anden cykel, der
kører tre gange så hurtigt. Så er det man står af for at se efter, om man er
gået i stå.
Bogstaverne står fint i Windows XP, Clear hedder det vist. Jeg synes også,
at Windows er kommet af med kanterne og det grå, nu kan det da lade sig gøre
at få alt det beige væk. Metaltemaet er ret sejt.
Med hensyn til det æstetiske, kan man jo også anlægge den synsvinkel, som
jeg så et eller andet sted på nettet, at aqua er ved at ligne en hel
slikbutik.
Og det er heller ikke så lækkert at have en fed skinnende racercykel, hvis
man bliver nødt til at udskifte hele cyklen, hvis det bare er kranken, man
vil have opgraderet. Og at cyklen tilmed koster det dobbelte.
Det var bare for at være lidt Rasmus. Ret skal være ret. Min Jaguar spinder
nu lækkert.

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 31-07-02 22:42

> [...]
>
> "onsdag juli 31 2002 kl. 08:44 skrev Michael H. Rasmussen:"
>
> Det er jo lidt forvirrende, at klokken angives forskelligt rundt om i

Sørme ja. Jeg havde faktisk ikke lagt mærke til det. Selvom det forlyder
fra andre at mail.app er til at.... Så synes jeg nu at som freeware
program er det ikke helt tosset. Men jeg glæder mig rigtig meget til den
nye version med spam filter. Jeg håber det er lige så godt som det
påståes...

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 01-08-02 09:07

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Det er jo lidt forvirrende, at klokken angives forskelligt rundt om i
> programmet.

Det er en fejl i programmet (jeg mener ogsaa at have set den).

Du kan fejlmelde det til APple og laere at leve med det imens de
fikser det. Maaske.

Jeg selv ender altid at fortryde at jeg gifter mig med et program uden
kildetekst, som fx Mail.app, fordi paa et eller andet tidspunkt er der
noget der ikke virker paa en maade der irriterer mig meget, og saa
ender jeg med at skifte alligevel.

Lige nu bruger jeg Mozilla. Der kan man i det mindste fejlmelde ting,
og faa at vide naar de arbejder paa det.

Jeg vil ikke anbefale Mozilla, men den loeser mit behov.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Jesper

Dato : 01-08-02 11:00

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Det er en fejl i programmet (jeg mener ogsaa at have set den).
>
> Du kan fejlmelde det til APple og laere at leve med det imens de
> fikser det. Maaske.

Jeg må fejlmelde dine danske bogstaver.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 01-08-02 11:28

spam@supressor.invalid (Jesper) writes:

> Jeg må fejlmelde dine danske bogstaver.

Det kan jeg ikke forstå. Der var jo ikke nogen i det pågældende
indlæg?!??!

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Jesper

Dato : 01-08-02 11:39

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Det kan jeg ikke forstå. Der var jo ikke nogen i det pågældende
> indlæg?!??!

Netop :)

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 01-08-02 11:56

> Netop :)

Hvor ved du så fra at mine danske bogstaver skal fejlmeldes? Du har
jo ikke set dem O:)

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn