Titler på hitmusik i Tyrkiet?
Fra : Thomas K. Østerbye

Dato : 31-07-02 08:24

Hejsa,

Jeg er netop hjemvendt fra en uges ferie i Tyrkiet. Under opholdet var jeg
en del i byen - og ved den lejlighed var der et par numre der blev spillet
igen og igen på diskotekerne.

Jeg har bare ikke titlerne på dem, men tænkte at nogle her måske kendte dem?

Den første titel jeg søger, er original nummeret af det Holly Valance har
lavet en cover version af nemlig "Kiss Kiss". Jeg mener det er en mand der
synger det? (men ikke helt sikker)

Den anden titel er på et nummer hvor der i omkvædet bliver synget noget med
"Rumba... Sexy..." Folk blev helt vilde når dette nummer blev sat på.

Begge numre er i musikken/beatet meget tyrkisk inspireret.

Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig!

Med venlig hilsen

Thomas Østerbye

Fra : Henrik Fuglesang

Dato : 31-07-02 09:35

Hej Thomas

Nu kunne jeg forestille mig de tyrkiske radioer også har de omtalte numre
som "hits" i øjeblikket, derfor et par links til 2 store radiostationer der
har "hitlister/airplaylister" på deres hjemmeside :

Capital Radio Türkey : http://www.capitalradio.com.tr/

Nümber 1 : http://www.numberone.com.tr/ (gå ind under "Müzik)

Håber det kan hjælpe dig!

venlig hilsen

Henrik Fuglesang

Fra : Janus Høi

Dato : 31-07-02 10:29

"Thomas K. Østerbye" <osterbye@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er netop hjemvendt fra en uges ferie i Tyrkiet. Under opholdet var jeg
> en del i byen - og ved den lejlighed var der et par numre der blev spillet
> igen og igen på diskotekerne.

Inden jeg læste videre herfra, vidste jeg allerede hvilken du mente.

> Den første titel jeg søger, er original nummeret af det Holly Valance har
> lavet en cover version af nemlig "Kiss Kiss". Jeg mener det er en mand der
> synger det? (men ikke helt sikker)

Og ganske rigtigt... Jeg tog ikke fejl.

Den har efterhånden floreret nogle år i Tyrkiet. Man kan ikke opholde sig en
uge i det land uden at høre den.

Han hedder Tarkan. Og er efter sigende Tyrkiets svar på Michael Jackson.
Der er nogle tyrkere der påstår han er bøsse, men det ved jeg ikke om
passer. Men det er vel strengt taget også sagen uvedkommende.

Nummeret hedder "Simarek" eller "Simarek", men nogle steder kalder de den
faktisk "kiiiz-kiiiz" (lydsprog), nok mest til ære for touristerne.

Jeg har den på CD, både i original og remix (jow-jow)... Så hvis du er
interesseret i den som mp3, kan du lige replicere til mig, så kan jeg rippe
den til dig.

> Den anden titel er på et nummer hvor der i omkvædet bliver synget noget
med
> "Rumba... Sexy..." Folk blev helt vilde når dette nummer blev sat på.

Dén kender jeg ikke umiddelbart.
--
Janus Høi
Hysterisk Cindy-fanside:

Fra : Janus Høi

Dato : 31-07-02 10:32

"Janus Høi" <hoi***@jagi.com> skrev i en meddelelse

> Nummeret hedder "Simarek" eller "Simarek",

Ja her kiksede så noget i overførslen til nyhedsserveren.

Det sidste "Simarek" skulle have været med en streg ved bunden af S'et.
--
Janus Høi
Hysterisk Cindy-fanside:

Fra : Lars Bernau

Dato : 31-07-02 11:21

In article <3d47ade4$0$17819$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
hoi***@jagi.com says...
> [...]
> interesseret i den som mp3, kan du lige replicere til mig, så kan jeg rippe

Ifølge min Hjemmebrændte CD med Tarkan (Købt i en tyrkisk
pladeforretning) hedder nummeret : Kiss Kiss Simarik

Iøvrigt holder remixet hvor de snapper lidt gammelt snap faktisk ganske
okay!

--
Lars Bernau
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Thomas K. Østerbye

Dato : 31-07-02 22:44

Hejsa,

I skal alle have mange tak for hjælpen - det var nummeret med Tarkan jeg
søgte.

Nummeret med omkvædet "Rumba... Sexy..." må jeg så have tilgode til en anden
gang

Mvh.

Thomas Østerbye

Fra : jarg0n

Dato : 01-08-02 14:55

<cool stuff>

Hva med Bomba.... sexy.....

Fra : Thomas K. Østerbye

Dato : 01-08-02 22:05

"bomba... sexy..." jo, måske det kan godt være - jeg hørte nummeret på
diverse diskoteker ud på de sene nattetimer...

Har du så et forslag til hvem det kan være?

Mvh.

Thomas

Fra : Thomas K. Østerbye

Dato : 01-08-02 22:13

Jiiii haaa - nu har jeg fundet nummeret. Jeg skulle bare lige hjælpes lidt
på vej. Nummeret jeg søgte er med Azul Azul og hedder La Bomba !!!!

Mvh.

Thomas Østerbye

Fra : Wertigo

Dato : 31-07-02 10:00

> [...]

> lavet en cover version af nemlig "Kiss Kiss". Jeg mener det er en mand der

Hedder han ikke Tarkan?

MVH Mikkel

Fra : dumdum

Dato : 01-08-02 21:05

hejsa!

>Den har efterhånden floreret nogle år i Tyrkiet. Man kan ikke opholde sig
en
>uge i det land uden at høre den.

Nej, for Søren! De spiller den ud over hele byen af og til! Og det er oven i
købet ved at være 3-4 år siden jeg var der.

Mvh fra Louise

--
Masser af online spil, chat, sjov og konkurrencer på:
http://www.neopets.com/refer.phtml?username=nulre

Fra : Thomas K. Østerbye

Dato : 01-08-02 22:07

Min bror var i Bulgarien for en 3-4 år siden hvor den også blev spillet på
diverse diskoteker...

Meget sjovt at det bliver ved med at hitte...

Thomas