Crash under spil
Fra : Moebious

Dato : 29-07-02 20:32

jeg render hele tiden ind i det irriterende problem,
at min WinXP spand crasher (blue screen), når jeg
spiller et 3D accelereret spil... indtil videre har jeg
læst mig frem til, at det er pga. mit VIA chipset
laver brun suppe sammen med mit GeForce 2 kort.
NV4DISP.DLL fejl
men en evt. løsning på det, ka' jeg ikke finde...
er der nogen der ved noget om det?

morten

Fra : pk

Dato : 29-07-02 20:52

"Moebious" <moebious@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> laver brun suppe sammen med mit GeForce 2 kort.
> NV4DISP.DLL fejl
> men en evt. løsning på det, ka' jeg ikke finde...

Reinstaller grafik driver. Hvis du har prøvet dette. Prøve en anden version.

mvh

PK

Fra : Moebious

Dato : 29-07-02 20:59

> Reinstaller grafik driver. Hvis du har prøvet dette. Prøve en anden
version.

det har jeg prøvet... alle tilgængelige versioner af driverne... både dem
fra Nvidia
og dem fra Asus... osse både officielle og beta drivere, men alle uden
virkning
på mit problem, desværre...

morten

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 29-07-02 22:13

Moebious wrote:

> [...]
> dem fra Nvidia
> og dem fra Asus... osse både officielle og beta drivere, men alle uden

Prøv at installere chipset drivere til dit motherboard (Intel/VIA osv),
dernæst grafikkortdrivere og til sidst DirectX. I nævnte rækkefølge.

-Sune

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 30-07-02 04:52

> Prøv at installere chipset drivere til dit motherboard (Intel/VIA osv),
> dernæst grafikkortdrivere og til sidst DirectX. I nævnte rækkefølge.
jeg har gerne installeret via driverne lige efter windows er lagt ind,
derefter opdateret windows og tilsidst lagt grafik driver, lyddriver etc
ind, det samme gør jeg på min forlovedes som også har et gf2 (asus gf2 gts
v7700) og hans køre fint i både cs, moh, rtcw etc. Vi køre godt nok med home
edition, men jeg har altid lagt via ind først - derefter directx via win
update og - grafikdriver. hvilken via driver køre du med? 4.40 er vist den
nyeste som vi bruger her. ellers kan du kigge på http://www.tweakup.dk/ de
plejre at have det nyeste orginal samt beta driver liggende af den ene og
den anden slags. Hvillet motherboard er det du køre med?

Hygge

AngelFire

Fra : Laziter [9440]

Dato : 30-07-02 04:51

Prøv at installere VIA 4in1 driverne fra
http://www.viaarena.com/?PageID=2

Det kan måske løse problemet, har selv været igennem det samme

Mvh.
Benjamin

Fra : Moebious

Dato : 30-07-02 09:43

hmm... jeg fik et andet råd om at ændre agpaperture i
BIOS... jeg satte den til 128 i stedet for default (256)...
det virkede... underligt nok, men tak for hjælpen
alligevel...

morten

Fra : Niels Andersen

Dato : 30-07-02 13:00

Moebious wrote in <3d4651ab$0$1252$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:
> hmm... jeg fik et andet råd om at ændre agpaperture i
> BIOS... jeg satte den til 128 i stedet for default (256)...
> det virkede... underligt nok, men tak for hjælpen
> alligevel...

Hov, nu bliver jeg nysgerrig...

Hvor meget ram har du på grafikkort og bundkort?

--
Mvh.
Niels Andersen

Snydekoder, tips, tricks og walkthroughs: http://snyd.dk

Fra : Moebious

Dato : 31-07-02 09:40

> Hvor meget ram har du på grafikkort og bundkort?

asus geforce 2 gts m. 32MB RAM
asus a7v socket A m. 328MB RAM

der... sådan, makker...

morten