Reklamesang
Fra : Steffen

Dato : 29-07-02 22:10

Hejsa!
Jeg hørte/så i reklamerne en CD der hed Chillout Moods. Den allerførste de
spiller i reklamen hedder "Merry Chistmas, Mr. Lawrence". Men så vidt jeg
ved er det en ny version af den. Den lyder endda bedre. Men jeg ved bare
ikke hvad den hedder, og hvem der har lavet den. Jeg håber nemlig at kunne
købe en single på nettet istedet for at købe hele skive :).
Håber I kan hjælpe.

--
Sincerly / Mvh.
Steffen

"To start press any key........ Where's the 'any' key?"

- Homer Simpson.

Fra : Peter G.

Dato : 29-07-02 22:35

Steffen <Airbus@REMOVEofir.dk> wrote...
> [...]
> ikke hvad den hedder, og hvem der har lavet den. Jeg håber nemlig at kunne
> købe en single på nettet istedet for at købe hele skive :).

Kommer an på: Er dette coveret af pladen?

http://image.allmusic.com/00/amg/cov200/dre900/e950/e95086kpf39.jpg

--
M.v.h. / Kind regards, Peter.
Email address works.

Fra : Kasper Aae

Dato : 29-07-02 23:12

On Mon, 29 Jul 2002 23:10:29 +0200, "Steffen" <Airbus@REMOVEofir.dk>
wrote:

> [...]
>ikke hvad den hedder, og hvem der har lavet den. Jeg håber nemlig at kunne
>købe en single på nettet istedet for at købe hele skive :).

Jeg går ud fra det er den her, men nummeret er ikke på tracklisten

http://www.cdskiven.dk/default.asp?view=album&albumid=62536

--
Kasper Aae

E-mail: rbb at rocketmail.com

Fra : Peter G.

Dato : 30-07-02 02:36

Kasper Aae <nospam@for.me> wrote...

> Jeg går ud fra det er den her, men nummeret er ikke på tracklisten
>
> http://www.cdskiven.dk/default.asp?view=album&albumid=62536

Eh , jo det er som nr. 13. "Merry Christmas Mr. Lawrence" er faktisk bare
den instrumentale udgave af det oprindelige nummer som Ryuichi Sakamoto
skrev og fremførte sammem med David Sylvian. Dette nummer hedder
"Forbidden Colours" og er med Sylvian på vokal. Du kan ikke finde det som
single længere, da originaludgivelsen var i 1983. Begge udgaver findes
dog på det originale lydspor og et par opsamlinger. Så det er ikke en ny
version, men den oprindelige :)

Fra : Simon Jørgensen

Dato : 29-07-02 23:18

> spiller i reklamen hedder "Merry Chistmas, Mr. Lawrence". Men så vidt jeg
> ved er det en ny version af den. Den lyder endda bedre. Men jeg ved bare

Mener Watergate har lavet den på et tidspunkt.

Fra : Simon Jørgensen

Dato : 29-07-02 23:38

http://www.dooyoo.co.uk/review/255197.html

Fra : Steffen

Dato : 30-07-02 14:25

Jeg takker for alle svarene.

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 30-07-02 21:49

Steffen wrote:

> [...]
> ikke hvad den hedder, og hvem der har lavet den. Jeg håber nemlig at kunne
> købe en single på nettet istedet for at købe hele skive :).

Hvis det er den gamle version du er ude efter, så er den med som
ekstranummer på CD udgaven af David Sylvians "Secrets of the Beehive".

Ulrik Magnusson

Fra : Peter G.

Dato : 31-07-02 12:06

Ulrik Magnusson <ulrikm@yahoo.com> wrote...

> Hvis det er den gamle version du er ude efter, så er den med som
> ekstranummer på CD udgaven af David Sylvians "Secrets of the Beehive".
>
> Ulrik Magnusson

I en lidt anden version SVJH. Mere piano, mindre synth, lidt mere
jazzet, ikke?

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 31-07-02 23:25

"Peter G." wrote:

> Ulrik Magnusson <ulrikm@yahoo.com> wrote...
> I en lidt anden version SVJH. Mere piano, mindre synth, lidt mere
> jazzet, ikke?

Det kommer nok an på hvilken version du sammenligner med - det er
den samme som b-siden på Red Guitar, men jeg kan ikke huske versionen
fra soundtracket. Hvis det er det forfærdelige remix som jeg for skade
overhørte i den lokale føtex for 1-1 1/2 år siden, så er der i hvert fald
betydeligt mindre synth på beehive/red guitar versionen, jo - det er vel
mest piano og strygere.

Ulrik Magnusson

Fra : Peter G.

Dato : 01-08-02 10:46

> [...]

> betydeligt mindre synth på beehive/red guitar versionen, jo - det er vel

Jeg sammenlignede med den originale version fra soundtracket, som jo er
mere synth'et i forhold til den mere ambient-jazzede "Beehive" som jeg
ikke har hørt i et stykke tid. Tak for opklaringen.