forsinkelser i optagelser i Cubase
Fra : Brian Møller-Iversen

Dato : 28-07-02 21:38

jeg har endnu engang brug for lidt hjælp af jer eksperter
Jeg har været ved at optage guitar spor gennem line in og sang gennem mic
ingang på lydkortet. Men når det bliver spillet sammen er det ligesom om der
er en lille forsinkelse på sangen.
Nogen der ved hvorfor? og hvordan det kan rettes?

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 28-07-02 21:44

Brian Møller-Iversen wrote:
> [...]
> ligesom om der er en lille forsinkelse på sangen.
> Nogen der ved hvorfor? og hvordan det kan rettes?

Du har nok indsunget til guitarsporet, ikke?
Well, den lyd du hører imens du synger ("monitorlyden") er stærkt
forsinket fordi du har et lydkort til 700 kroner. Kortet er simpelthen
ikke "kraftigt" nok til at afspille og indspille synkroniseret. Så vidt
jeg husker har et Sound Blaster Live lydkort 46 millisekunders latency
(forsinkelse) når man bruger det med Cubase. Du kan prøve at flytte på
dit nyindspillede sangspor "i hånden", dvs trække hele molevitten frem
eller tilbage med musen, for at få tingene til at passe sammen.

-Sune

Fra : Brian Møller-Iversen

Dato : 29-07-02 07:24

hejsa
tak for rådene. Men hvordan flytter jeg det? når jeg prøver at trække i det,
kan det kune flyttes i sådan store hug. Her skal det jo kun flyttes en lille
bitte smule. Hvordan gør jeg det?

Fra : Jesper Barrit

Dato : 29-07-02 07:45

Hej Hej ...

Hvorfor læser du ikke manualen ?

Mvh Jesper Barrit

Fra : LR

Dato : 29-07-02 10:51

Jesper Barrit skrev i meddelelsen
<3d44e4c5$0$681$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>...
>Hej Hej ...
>
>Hvorfor læser du ikke manualen ?
>
>Mvh Jesper Barrit

Er der i øvrigt ikke lavet en video med indføring i Cubase?

Er der nogen, der kender den?

Lars

Fra : Drake

Dato : 29-07-02 15:40

"Brian Møller-Iversen" <bmi@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
det,
> kan det kune flyttes i sådan store hug. Her skal det jo kun flyttes en

Hey der!

Kig efter Bar,hold den inde med musen,og du kan vælge at flytte
filen 1/2,1/4,1/8 eller 1/16.
Du skal nok bruge 1/16.
Så kan du flytte filen en millimeter af gangen.

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 29-07-02 08:03

Således skrev "Brian Møller-Iversen" <bmi@tdcadsl.dk> i
dk.kultur.musik Sun, 28 Jul 2002 22:37:45 +0200:

>jeg har endnu engang brug for lidt hjælp af jer eksperter

Kan du ikke nøjes med at bruge <news:dk.kultur.musik.produktion> til
dine Cubase-spørgsmål?

Der er ingen grund til at stille dem både her og i prod., for dem der
kender noget til Cubase læser alligevel også med i d.k.m.p.

Mvh.

Knud
--
I only please one person per day.
Today is not your day.

Fra : Brian Møller-Iversen

Dato : 29-07-02 09:30

jeg har tidligere fået spørgsmål besvaret kun her eller andre svar i denne
gruppe. Så jeg synes egentlig det er fair nok at stille dem begge steder. Du
kan vel bare lade vær at læse dem hvis du ikke gider se på det!! Det er vel
et frit land vi lever i!!

Fra : kunstner5.tk

Dato : 29-07-02 10:15

> [...]
Du
> kan vel bare lade vær at læse dem hvis du ikke gider se på det!!

Jeg er rystet over dit udbrud! Ja, det er da et vældigt frit land vi lever
i, men hvis alle folk brugte nyhedsgrupperne som du gør, så er de ikke værd
at følge med i, og hvis alle smutter, er der ingen idé i dem.

Det giver heller ingen mening at stille heste-spørgsmål i dk.fritid.dyr når
der nu findes en dk.fritid.dyr.heste... og dem der har forstand på heste
sidder nok der! Jeg kan forstå hvis du absolut ikke kunne få et svar i
dk.kutur.musik.produkiton, og du umuligt kunne finde ud af det selv - men
det er vel ikke tilfældet!

Jeg har lært mig selv cubase temmelig ubesværet, og aldrig kigget i
manualen, men det kræver altså lidt gå-på-mod. Prøver du overhovedet?

Shame on you

Sincerly,
Claus Jungersen
www.electraum.com - my dynamic mp3-compilation
www.kunstner5.tk - my own tracks

Fra : LR

Dato : 29-07-02 10:47

kunstner5.tk skrev i meddelelsen ...

>Shame on you

Rolig nu.

I øvrigt ville jeg foreslå Brian at lave en xpost til begge gruppe med fut
til produktionsgruppen. Det plejer jeg selv at gøre i sådanne situationer.

Lars

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 29-07-02 18:13

LR skrev:

> I øvrigt ville jeg foreslå Brian at lave en xpost til begge gruppe
> med fut til produktionsgruppen. Det plejer jeg selv at gøre i sådanne
> situationer.

Lige nøjagtigt. Det skulle jeg også til at foreslå. Det er efter min
mening okay at stille spørgsmålet i begge grupper, så længe man har sat
opfølgning på, så svarene kun lander i den ene gruppe.

At Brian så også kunne have gavn af at læse om citatteknik
(http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html), er en mindre ting.

--
Mvh. Peter
Jeg søger en to- eller treværelses lejelejlighed i København hurtigst

Fra : Brian Møller-Iversen

Dato : 29-07-02 19:41

jeg tager da hlet sikkert kritikken til mig....men jegved ikke helt hvordan
jeg gør det der i foreslår.....???

Fra : LR

Dato : 29-07-02 23:51

Brian Møller-Iversen skrev i meddelelsen
<3d458c55$0$1671$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>jeg tager da hlet sikkert kritikken til mig....men jegved ikke helt hvordan
>jeg gør det der i foreslår.....???

Jeg kan se, du har OE6 (outlook express 6), men i OE4, gør man således:

I Feltet "Nyhedsgrupper" (øverst oppe i posten) skriver du de to
nyhedsgrupper, du ønsker at sende din post til, adskilt af et komma. Det
kaldes at krydsposte (xposte). Jeg har xpostet denne post til
dk.kultur.musik og dk.test, for at du kan se mekanismen.

Inden du trykker send går du op i menuen 'Vis' og vælger hele brevhoveder. I
feltet 'Opfølgning til' skriver du så navnet på den gruppe, som du ønsker at
'FUTTE' til. Alle de svar, der kommer på dit indlæg havner så i denne
gruppe. (FUT står for 'follow up to').

I dette indlæg har jeg sat fut til dk.test, så hvis du svarer på indlægget,
vil dit svar kun komme i dk.test, og ikke i musikgruppen.

Jeg vil gætte på, at man gør omtrent det samme i OE6, men ellers kan du
spørge om det i outlook-express-gruppen. (Du kan finde den på www.usenet.dk
sammen med en masse andre brugbare oplysninger.

Lars

Fra : Brian Møller-Iversen

Dato : 29-07-02 10:37

jeg kunne forstå det du siger, hvis det var sådan at man ikke kunne stille
spørgsmål som disse i denne grupp.e Men i beskrivelsen af gruppen står der
faktisk at sådanne sprøgsmål behandles her. Og derfor bruger jeg gruppen.
Det sidste indlæg jeg lavede var virkelig ikke for at virke sur!
Det kan godt være at du rimelig ubesvært har kunne finde ud af Cubase. Jeg
kan da også finde ud af mange ting selv. Men det er dejligt med lidt hjælp
når jeg sidder fast. Det er trods alt første gang jeg bruger sådan et
program.
Så I må virkelig ikke tage det som om jeg generer jer. Det er sgu da ikke
meningen. Det er da trods alt seriøse indlæg jeg har.....modsat mange andre
indlæg her.
venlig hilsen Brian

Fra : Fam. Jensen

Dato : 30-07-02 21:39

Hej Brian Møller-Iversen

I modsætning til alle andre, vil jeg prøve at hjælpe dig.

Har selv døjet med problemet når jeg fx indspillede fra en minidisc gennem
line-in - fornemmede en echoeffekt.som om det hele kom to gange eller var
forsinket.

Dette problem løste jeg på følgende måde:

1.. Gå ind i menuen "Options"
2.. Vælg undermenuen "Audio Setup"
3.. Skærmbilledet der kommer nu er delt op i felter.find feltet "
Monitoring"
4.. Vælg "Global Disable" og tryk OK

Problemet skulle nu være løst..hvis ikke så skriv lige igen og forklar lidt
mere om dit problem, så skal jeg prøve at spørge min musiklærer på
gymnasiet.

OG NU TIL NOGET HELT ANDET!

Når nu folk har så travlt med at blande sig i hvad der står i meddelelserne,
så vil jeg da lige påpege at der ingen steder står, at dette forum skal
bruges til at brokke sig i! Vi er stadig væk nogle som bare gerne vil have
et svar på det spørgsmål vi stiller, og så kan det jo godt være, at vi en
gang imellem ikke lige får spørgsmålet det helt rigtige sted hen, fordi vi
ikke lige gider at kigge alle 65336342 forums igennem.vi er faktisk nogle
der bruger tiden på musik og ikke på at genere andre kollegaer.

I kunne prøve at gøre ligesom mig.hvis der er noget jeg ikke gider at læse,
så trykker jeg "pil ned" som kommer næste indlæg sørme.WOW!!!

SÅ! STOP VOLDEN ELLER VI SMADRER JER!!!!

Venlig hilsen

Holger

Ikke så meget pjat - bare løsningen!!!