Skift af bremseklodser ??
Fra : Thomas

Dato : 28-07-02 18:55

Hej..
Lige et spørgsmål inden jeg splitter min calibre ad for at skifte mine
bremseklodser på min Yamaha Neo's.

Skal man kun have en(1) split ud for at trække klodserne ud af caliberen ?

Skal klodserne trækkes "bagud" dvs. væk fra akslen på hjulet ??

Nogen tips når de nye skal i...Jeg tænker på med at få stemplerne tilbage,
og skal man lufte ud efter denne operation ??

Det blev vist til mere end et spørgsmål, men hellere spørge en gang for
meget end bære sig dumt af.

Venlig hilsen Thomas.

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 28-07-02 19:03

"Thomas" <oz1jte@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hej..
> Lige et spørgsmål inden jeg splitter min calibre ad for at skifte mine
> bremseklodser på min Yamaha Neo's.

> Skal man kun have en(1) split ud for at trække klodserne ud af caliberen ?

-Jeb, der skulle meget gerne kun være en!

> Skal klodserne trækkes "bagud" dvs. væk fra akslen på hjulet ??

-Det er lættest hvis du piller hele kalibren af! Derefter skal den pilles ud
mod skiven!

> Nogen tips når de nye skal i...Jeg tænker på med at få stemplerne tilbage,

-Med lidt forsigtighed kan du tage en skruetrækker og tvinge stemplerne til
side! (Mens de gamle klodser sidder på endnu!)

> og skal man lufte ud efter denne operation ??

-Ikke hvis du ikke trykker på bremsen mens den er skilt ad! Der skal dog
pumpes lidt på bræmsen når den er samlet og monteret igen for at få trykket
tilbage igen!

> Det blev vist til mere end et spørgsmål, men hellere spørge en gang for
> meget end bære sig dumt af.

-Hehe... hellere være på den sikre side ik'!

Med venlig hilsen:

Oliver Bruchhaus.

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 29-07-02 21:55

> [...]
> og skal man lufte ud efter denne operation ??
>
> Det blev vist til mere end et spørgsmål, men hellere spørge en gang for

-Det var bedere! -Mit bud ville være at købe et uoriginalt udst. og fjerne
plomberingen på det! Hvis du da ikke vil tune på den! Jeg kan ellers
garentere dig for at den kan blive sjov, for ikke helt vildt mange penge!

Med venlig hilsen:

Oliver Bruchhaus.