cd-rw firewire problemer
Fra : tom christiansen

Dato : 28-07-02 16:27

nyindkøbt laCie 40/12/48 firewire funker ikke . hverken itunes eller
toast 5.1.3 kan finde drewet - jeg kører os 9.2 - hjælp !!!

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 28-07-02 17:07

tom christiansen <letonima@post7.tele.dk> writes:

> nyindkøbt laCie 40/12/48 firewire funker ikke . hverken itunes eller
> toast 5.1.3 kan finde drewet - jeg kører os 9.2 - hjælp !!!

Foelger der driver med i aesken til drevet?
Har du tjekker LaCIes websiderfor drivere?
Har du forsoegt software-update (9.2.2) for at tjekke for nye drivere?

-j

--
18.07.02 - 20.07.02
København - Madrid - Sao Paulo - Santa Cruz - La Paz

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 28-07-02 17:50

tom christiansen <letonima@post7.tele.dk> wrote:

> nyindkøbt laCie 40/12/48 firewire funker ikke . hverken itunes eller
> toast 5.1.3 kan finde drewet - jeg kører os 9.2 - hjælp !!!

Tjek http://www.xlr8yourmac.com for evt. modificerede drivere til dit
drev.

Kan du se drevet i Apple System Profiler?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Henrik

Dato : 28-07-02 21:33

On 7/28/02 5:26 PM, in article
3d440d37$0$16810$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, "tom christiansen"
<letonima@post7.tele.dk> wrote:

> nyindkøbt laCie 40/12/48 firewire funker ikke . hverken itunes eller
> toast 5.1.3 kan finde drewet - jeg kører os 9.2 - hjælp !!!

Har du slået FireWire Authoring Support fra i dine udvidelser hvis ej, så
skal du gøre dette. Jeg er ikke sikker på at du skal have ekstra driver fra
Lacie?, jeg køre med OneTech og bruger ikke andre driver. Husk der er en
opdatering til Toast 5.1.4 men den burde ikke afhjælpe dit problem.

Henrik

Fra : Sebastian Løck

Dato : 06-08-02 15:09

tom christiansen <letonima@post7.tele.dk> wrote in message news:<3d440d37$0$16810$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> nyindkøbt laCie 40/12/48 firewire funker ikke . hverken itunes eller
> toast 5.1.3 kan finde drewet - jeg kører os 9.2 - hjælp !!!

Discburner og Toast kan ikke bruges samtidigt, da der opstår en system
extentions konflikt.
Du skal enten aktivere disc burner eller Toast extentions i extention
control panelet.
Læs mere på

iTunes 1.1/Disc Burner 1.0.1: Third-Party Disc Burning Software Stops
Working
Article ID:60805
Created:2/21/01
Modified: 7/5/01

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=60805&SaveKCWindowURL=http%3A%2F%2Fkbase.info.apple.com%2Fcgi-bin%2FWebObjects%2Fkbase.woa%2Fwa%2FSaveKCToHomePage&searchMode=Assisted&kbhost=kbase.info.apple.com&showButton=false&randomValue=100&showSurvey=true&sessionID=anonymous|140007874

hilsen
Sebastian

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-08-02 17:23

On 6 Aug 2002 07:09:09 -0700, Sebastian Løck <thorfinn@forum.dk> wrote:

> Discburner og Toast kan ikke bruges samtidigt, da der opstår en system
> extentions konflikt.
> Du skal enten aktivere disc burner eller Toast extentions i extention
> control panelet.

gælder ikke toast 5.1x (måske tidligere?) eller seneste version af
Authering support. De eksisterer fint side om side.

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 06-08-02 19:40

thorfinn@forum.dk (Sebastian Løck) writes:

> Discburner og Toast kan ikke bruges samtidigt, da der opstår en
> system extentions konflikt. Du skal enten aktivere disc burner
> eller Toast extentions i extention control panelet.

Lyder urimeligt, og som et gammelt problev, der er loest med nyere
udgaver af Toast og DiscBurner.

-j

Fra : Sebastian Løck

Dato : 07-08-02 12:47

thorfinn@forum.dk (=?ISO-8859-1?Q?Sebastian_L=F8ck?=) wrote

> [...]
>
> http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=60805&SaveKCWindowURL=http%3A%2F%2Fkbase.info.apple.com%2Fcgi-bin%2FWebObjects%2Fkbase.woa%2Fwa%2FSaveKCToHomePage&searchMode=Assisted&kbhost=kbase.info.apple.com&showButton=false&randomValue=100&showSurvey=true&sessionID=anonymous|140007874

Nå, så undskyldt. Jeg var ikke klogere end Apples eget dokument. Men
det er vist obsolet.
hilsen
Sebastian