BIG MAX død imellem 40 & 50 km/t
Fra : LowLifeDK

Dato : 25-07-02 19:10

Davs

Min PGO Big Max kommer hurtigt op på 40, hvorefter den dør (omdrejningerne
falder dramatisk). Når "vi" så rammer 50 igen, kommer der LIDT mere liv i
den gamle kælling fra 1996.

Hvad sker der her ? Er det gearingen ?

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 25-07-02 19:34

LowLifeDK <easyliving@ofir.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ahpeu8$15lc$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> falder dramatisk). Når "vi" så rammer 50 igen, kommer der LIDT mere liv i

Slidt variator, kilrem eller ruller..

> Hvad sker der her ? Er det gearingen ?

Nopes.

/Thomas

Fra : LowLifeDK

Dato : 26-07-02 07:00

TAK for hurtigt svar Thomas ...

Jeg er på vej efter reservedele

Low

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 26-07-02 12:06

"LowLifeDK" <easyliving@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> TAK for hurtigt svar Thomas ...
>
> Jeg er på vej efter reservedele
>
> Low
>
> "Thomas Buus Andersen" <t-buus@SLETget2net.dk> skrev i en meddelelse

> (omdrejningerne

Hehe.. Jeg tror nærmere at det er en hårdere trykfjeder du skal have på! Har
du lige skiftet udst. eller har den altid gjordt det, så er det dét der er
galt!

Med venlig hilsen:

Oliver Bruchhaus.

Fra : LowLifeDK

Dato : 27-07-02 00:52

Oliver....du rammer faktisk LIDT plet !

Jeg HAR lige skiftet udstødning (den gamle var gennemtæret), og resultatet
var, at det døde punkt
skiftede fra 35-45 til 40-50 ...

Såeeh.....den trykfjerder du nævner,- hvor hård skal den så være ... ?

Low

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 27-07-02 12:23

> [...]
> var, at det døde punkt
> skiftede fra 35-45 til 40-50 ...
>
> Såeeh.....den trykfjerder du nævner,- hvor hård skal den så være ... ?

Det kommer an på hvor hvor meget du har pillet ved den! Det er lidt
forkert det her, men jo mere tunet den er desto hårdere fjedder skal der på!
Men som du selv siger, så prøv at rense variomatiken med noget trykluft når
du alligevel er igang! Det kan jo kun blive bedre!

Med venlig hilsen:

Oliver "Benelli 491 Racing" Bruchhaus

Fra : LowLifeDK

Dato : 29-07-02 16:43

Hmmm.....

Løsningen er vist fundet...!!

Efter en 90 kilometers tur til nordsjælland med sømmet i bund (70-80 km/t)
er problemet forsvundet.

Det må simpelthen have været en gang "garagestøv" der lige skulle blæses af.
(købte den af en ældre mand for en uges tid siden)..

Hygge !

Fra : Kim Larsen

Dato : 27-07-02 08:22

> [...]
> falder dramatisk). Når "vi" så rammer 50 igen, kommer der LIDT mere liv i

jeg har haft samme problem med min Rally, men efter en tur på værksted hvor
den blev skildt ad og gennemblæst med "luftpistol", så alt skidt og møg kom
ud fra alle hjørner og kanter, så har den trukket jævnt fra bund til top.

Kim Larsen

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 29-07-02 22:07

Fint du fik løst problemet. Problemet med PGO og deres begrænsing er tit at
remmen på en begrænset udgave kun kører halvt ud, hvilket bevirker et slid
midt på variatoren, som gør at remmen simpelthen hænger i rillen når engang
du tager spærringen ud. Ved nogen kan det afhjælpes med en anden kilrem(fx
Polini) , men det bedste er nok en ny variator.
Trykfjederen skulle der ik være grund til at skifte, de klare det som regel
OK på PGO .

/Thomas

Fra : Mogens

Dato : 09-08-02 08:35

Hej

Hvad koster en variator (til B-Max 45'), altså en til en fornuftig pris.

Mvh.
Mogens
Aalborg

Fra : Susanne Bronke

Dato : 13-08-02 14:32

det kan godt være luft filteret der får fpr meget luft!! mvh jimmi