Mel C
Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 15-02-01 14:37

Hvorfor kalder man Melanie C den mest talentfulde Spice Girl og "hende,
der kan synge"? Hun har da ingen stor stemme, og er der ikke nogen, der
kan huske sidste års Dansk Grammy, hvor hun hylede sig igennem Northern
Star? Så falsk har jeg ikke hørt mange synge.

--
Peter Brandt Nielsen brandt@etklikherfra.dk
http://w1.1537.telia.com/~u153700010

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 15-02-01 14:44

On Thu, 15 Feb 2001 13:36:34 GMT, Peter Brandt Nielsen wrote:

> Hvorfor kalder man Melanie C den mest talentfulde Spice Girl og
> "hende, der kan synge"? Hun har da ingen stor stemme,
[...]

Måske har de andre endnu mindre?

Mvh.

--
"Har du några vänner min vän? Nej, men jag Adam Sjøgren
omges av folk som jag känner igen" asjo@koldfront.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 15-02-01 17:05

"Adam Sjøgren" <

> Måske har de andre endnu mindre?

Jeg hepper nu stadig på Posh Spice, når hun kommer med et soloalbum.
Dog forventer jeg ikke de store stemmeudfoldelser...

Jeg skulle til at skrive, at de da nok alle kan holde en tone, men efter Grammy
2000 ved jeg sådan set, at det ikke er sandt. Men hun kan da få den ros, at
hun prøvede.

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 15-02-01 17:17

"Peter Brandt Nielsen" <skrev i en meddelelse

> Jeg hepper nu stadig .....

Fedt udtryk....havde helt glemt det eksisterede.... Nu vil jeg klart til at
bruge det noget mere....

Kåre
- der faktisk samler på sådan nogle udtryk.....

Fra : Gorm Johnsen

Dato : 15-02-01 14:59

"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor kalder man Melanie C den mest talentfulde Spice Girl og "hende,
> der kan synge"?

Sandlyndligvis fordi hun ER den mest taltentfulde af dem, og det kan du jo
tolke som du vil

M.v.h.

Gorm Johnsen

Fra : John Sørensen

Dato : 15-02-01 15:23

Hehehe...
.....good one, den køber jeg. (den kan du også tolke som du vil )

DJ Amanda har dog lavet et fedt nok remix af I turn to you

--
John Sørensen
<D-Noc>

Fra : morten_r_jensen@hotm~

Dato : 15-02-01 15:39

>Hvorfor kalder man Melanie C den mest talentfulde Spice Girl og "hende,
>der kan synge"? Hun har da ingen stor stemme,
Enig. Næsten lige så svag pibe-stemme som aqua-Lene.

>og er der ikke nogen, der kan huske sidste års Dansk Grammy, hvor hun
>hylede sig igennem Northern Star? Så falsk har jeg ikke hørt mange synge.
Ohhh.... Husker det med gru... Sad og krummede tæer fra start til slut.

/Morten

Fra : nikolaj borg

Dato : 15-02-01 16:30

<morten_r_jensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Ohhh.... Husker det med gru... Sad og krummede tæer fra start til slut.

Nej, det var ikke udpræget kønt, men jeg syntes, hun sluttede bedre end hun
startede. Desuden har jeg respekt for, at hun i modsætning til andre sang
live.

/Nikolaj

Fra : Uffe Holst

Dato : 15-02-01 15:51

In an article of 15 Feb 2001 Peter Brandt Nielsen wrote:

> [...]
> kan huske sidste års Dansk Grammy, hvor hun hylede sig igennem Northern
> Star? Så falsk har jeg ikke hørt mange synge.

"Mest talentfulde" dækker vil hovedsagelig over, at de andre er endnu
mindre talentfulde. Og efter min mening er der heller ingen tvivl om,
at det er hende, der vitterlig er den mest talentfulde, og bestemt også
hende, der er den bedste sangerinde, skønt hun da bestemt ikke har nogen
stor stemme.

--
Uffe Holst

Fra : Flemming

Dato : 15-02-01 15:58

On Thu, 15 Feb 2001 13:36:34 GMT "Peter Brandt Nielsen"
<brandt@etklikherfra.dk>
wrote in dk.kultur.musik:

> Hvorfor kalder man Melanie C den mest talentfulde Spice Girl og "hende,
> der kan synge"? Hun har da ingen stor stemme,

LOL jeg tror nu at du har ret men jeg kan stadigvæk godt lide en hel
del af hendes musik. Når vi er inde på emnet så tror jeg nu heller ikke at
der er særligt mange af 'tidens' idoler der har specielt store stemmer (de
ville have svært ved at klare sig hvis ikke computere og andet studio
udstyr fik deres stemmer til at lyde ca. 100 gange bedre end normalt)...

+ Flemming S. Nielsen <culture@post3.tele.dk> +
+ Visit Flemming's STARBOY UNIVERSE at <http://starboy-universe.dht.dk> +
- "Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure...?" (G. O'Dowd) -

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 15-02-01 16:18

"Flemming" skrev i en meddelelse

> [...]
> ville have svært ved at klare sig hvis ikke computere og andet studio
> udstyr fik deres stemmer til at lyde ca. 100 gange bedre end normalt)...

Hvor er det sandt.... Derfor får jeg også meget mere respekt for en
kunstner når man har hørt dem live eller i en lidt uvant situation rent
optrædningsmæssigt... F.eks. så var er jeg ret vild med Madonna, og efter at
have hørt hende live og akkoustic i Late Show på Zulu for et stykke tid
siden må jeg altså endnu en gang tage hatten af for hende.... hun synger
også fremragende uden en gennemgribende producering af stemmen.... Fedt.

Så det er da kun med til at vi alle kan disse navne som Aqua, Small Talk -
måske endda Britney, som jeg ikke har hørt live og alle de andre
"musikprodukter" endnu mere....

Holger D mellem 16 og 18 på P3 er i øjeblikket ved at se om de kan lave et
Boy band, netop fordi de mener, at det er alle de andre der skal have
talent, men selve bandmedlemmerne kan blive gjort til det det skal være...

Kåre
- der personligt kun har et band der holder alle 200%
K´s Chioce www.kschoice.com og www.kschoice.net
og http://come.to/kschoicetab og http://kschoice.gimmie.tudelft.nl/

Fra : nikolaj borg

Dato : 15-02-01 16:32

"Kåre Weng Madsen" <kwma00@hum.auc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Boy band, netop fordi de mener, at det er alle de andre der skal have
> talent, men selve bandmedlemmerne kan blive gjort til det det skal være...

Ja. Jeg kan godt lide den manager de citerede om, at det første boybands bør
lære er, at de er undværlige. De er kun hvad de er, fordi de var det rigtige
sted på det rigtige tidspunkt. Hvis ikke de havde været der havde der været
nogen andre.

/Nikolaj

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 15-02-01 16:39

"nikolaj borg" skrev i en meddelelse

> [...]
rigtige
> sted på det rigtige tidspunkt. Hvis ikke de havde været der havde der

Det minder jo meget om noget andet....nemlig..."kendte" fra BigB, Robinson,
Baren osv.... mennekser der kun er kendte fordi de er et produkt skabt af
nogle pengefixerede producere - hvad enten det så er musik, tv eller noget
helt 3.

Der bliver længere og længere mellem nogen der laver noget de brænder for
_fordi_ de brænder for det - for boybands mv. brænder jo sikkert også for
det de laver...men hvem brænder ikke for ussel mammon...? Spørgsmålet er
bare hvilken prid man er parat til at betale for usse mammon....?

Kåre

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 15-02-01 17:36

"nikolaj borg" <nikolSPAM@jborg.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
rigtige
> sted på det rigtige tidspunkt. Hvis ikke de havde været der havde der

Tjek lige ud, hvor naturtro de fire journalister og radioværter ligner et
"rigtigt" konceptband.....

http://www.dr.dk/p3/holgerd/

Kåre

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 15-02-01 17:05

"Kåre Weng Madsen"
> måske endda Britney, som jeg ikke har hørt live

Er der nogen i verden, der har det...?

Ang. det at synge live: Ja, jeg hørte også Madonna, og det var da meget godt,
selvom jeg nu syntes, at sangen var noget ensformig, især i akustisk version.

Og så kommer jeg til at tænke på Toni Braxton. Man forventer ligesom ikke, at
folk, som i al alvor bliver kaldt divaer og sangstjerner, synger play-back, vel?
Men hun mimer gudhjælpemig, når hun er i Top of the Pops. Tsk-tsk!

Fra : Flemming

Dato : 15-02-01 18:01

On Thu, 15 Feb 2001 15:18:25 GMT "Kåre Weng Madsen" <kwma00@hum.auc.dk>
wrote in dk.kultur.musik:

> [...]
> siden må jeg altså endnu en gang tage hatten af for hende.... hun synger
> også fremragende uden en gennemgribende producering af stemmen.... Fedt.

Nu har jeg altid været vild med Madonna og jeg syntes bestemt ligesom
dig at hun er blevet rigtigt godt til at synge live.

> [...]
> Boy band, netop fordi de mener, at det er alle de andre der skal have
> talent, men selve bandmedlemmerne kan blive gjort til det det skal være...

Det har jeg aldrig hørt, men det lyder som et fedt pogram

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 15-02-01 22:36

> [...]

> siden må jeg altså endnu en gang tage hatten af for hende.... hun synger
> også fremragende uden en gennemgribende producering af stemmen.... Fedt.

Madonna har en del kvaliteter. To af dem er, at hun har lært at synge
med årene. I starten var hun frygtelig. Og den anden er at hun formår
at samle nogle dygtige mennesker omkring sig, når hun skal have lavet
noget.

--
Mark
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 16-02-01 12:51

"Mark Thomas Gazel"

> Og den anden er at hun formår
> at samle nogle dygtige mennesker omkring sig, når hun skal have lavet
> noget.

Og så ved vi jo alle, hvad man så kan blive...

MADONNA FOR PRESIDENT!

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 15-02-01 22:42

Hej "Kåre Weng Madsen" <kwma00@hum.auc.dk>

> [...]
>siden må jeg altså endnu en gang tage hatten af for hende.... hun synger
>også fremragende uden en gennemgribende producering af stemmen.... Fedt.

Gider normalt ikke se Oprah og lign., men på tidspunkt havde de en
special med Celine Dion, som jeg måtte se.

Hun optrådte 'live', dvs. hvis det var playback så var det ikke
studie-versionerne.

Men nu er hun jo også i højere grad kendt for sin stemme end som
koncept.

Men man kan ikke altid dømme folk på deres genre. Tænk på de første
popnumre fra Whitney Housten, hun kan rent faktisk godt synge.

Se Jason Donnawan eller Kylie Minogue, de kan faktisk også synge,
selvom man havde sin tvivl da de var i SAW dynastiet.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Uffe Holst

Dato : 15-02-01 23:46

In an article of 15 Feb 2001 Lars Kim Lund wrote:

> Se Jason Donnawan eller Kylie Minogue, de kan faktisk også synge,
> selvom man havde sin tvivl da de var i SAW dynastiet.

Bare Kylie dog ville lave noget ordentligt musik. Hun er en fremragende
sanger, og så spilder hun alle sine kvaliteter på ligegyldigt popmusik.
Ak.

--
Uffe Holst