Hakket kød
Fra : Ukendt

Dato : 23-07-02 17:41

Vi har anskaffet os en kødhakker.

Skal man hakke kød 1 eller 2 gange?

Bliver det bedre ved flere gange?

Er der forskel på, om det er svinekød eller oksekød eller .... ?

Mvh
Erik

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 23-07-02 17:42

Erik <> writes:

> Skal man hakke kød 1 eller 2 gange?

Det kommer vel an på smag og behag og hvad kødet skal bruges
til. Personligt foretrækker jeg at kødet er hakket mere når det skal
bruges til karbonade end når det skal bruges til frikadeller.

> Bliver det bedre ved flere gange?

Det bliver hakket mindre. Har man et stykke godt, mørk kød er en gang
nok, men er det noget sejt noget, skal det måske hakkes 3 gange.

> Er der forskel på, om det er svinekød eller oksekød eller .... ?

Ikke så vidt jeg ved. Jeg tror det bedste er at prøve sig lidt frem og
tilbage, så finder I ud af hvad familien bedst kan lide.

Mvh Trine

http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Fra : Knud Hubbard

Dato : 24-07-02 10:46

Gå ned og spørg i din slagterbutik?

Fra : Jan Bøgh

Dato : 24-07-02 11:47

<Erik> wrote in message news:lk1rjucvimf5gps5u2hbfpnume459v5bg3@4ax.com...
> Vi har anskaffet os en kødhakker.
>
> Skal man hakke kød 1 eller 2 gange?

Det afhænger af, hvad man skal bruge det til. Jeg ville ikke bryde mig om en
hakkebøf hvorimod kødbollerne til suppen helst skal være det. Nogle
foretrækker frikadeller, der er helt homogene (altså finthakkede), jeg
foretrækker dem grove. Så der er vist ikke et enkelt svar til dit spørgsmål.

Vh Jan