Program til musiksamling
Fra : prut

Dato : 20-07-02 20:02

Jeg har efterhånden fået samlet en 400-500 musik cd'er, så derfor vil jeg
høre og der ikke er nogen der kender til et program hvor man kan få lidt
orden i samlingen.
Jeg havde tænk mig et program med indbygget søgemaskine hvor man simpelthen
indtaster sangens navn, så finder den hvilken cd den ligger på.
Det er nok et ordentligt arbejde at skrive alle cd'er, men hva' fa.......

Med Venlig Hilsen
Johnny

.........Og nej, det er ikke mp3 musik, men købte cd'er

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 20-07-02 21:11

"prut" <grevinge@c.dk> wrote in
news:3d39b397$0$80814$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk in dk.kultur.musik:

> [...]
> simpelthen indtaster sangens navn, så finder den hvilken cd den ligger
> på. Det er nok et ordentligt arbejde at skrive alle cd'er, men hva'

Hvis du kender lidt til Access, har jeg lavet en database til mine egne
cd'er, hvor jeg har registreret både cd'er og numre fra mine ca. 150 cd'er.
Dertil har jeg så lavet forskellige søgninger, bl.a. den du foreslår. Den
har imidlertid den bagdel at den kræver at det er nummerets præcise titel
man skriver, og ikke bare noget der ligner.
Der findes garanteret profesionelle programmer der kan meget mere, men hvis
det har interesse sender jeg gerne en kopi, ganske gratis! :}

mvh.

       Søren Hjelholt

Fra : prut

Dato : 20-07-02 22:13

Takker for ideerne.
Jeg har Access, så det vil jeg prøve

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-07-02 22:14

prut wrote:

> [...]
> indtaster sangens navn, så finder den hvilken cd den ligger på.
> Det er nok et ordentligt arbejde at skrive alle cd'er, men hva' fa.......

Tja, hvis du ikke har andet at lave...
Vi andre, der er mere dovne, vil nok foretrække et program som CD
Remember, der laver en liste over cd'erne og som giver mulighed for ikke
kun at søge efter den rette cd, men også at høre et lille klip fra de
enkelte numre - selvom cd'en står i reolen. Man skal blot placere de
enkelte cd'er i cd-drevet på computeren, så oprettes indekset helt
automatisk. Programmet er selvfølgelig gratis, det er dansk, og det kan
hentes her: http://hjem.get2net.dk/CarlsenSoftWare/cdr.htm

God fornøjelse!

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Peter Østrup Madsen

Dato : 20-07-02 22:22

"prut" <grevinge@c.dk> wrote in message
> [...]
> indtaster sangens navn, så finder den hvilken cd den ligger på.
> Det er nok et ordentligt arbejde at skrive alle cd'er, men hva' fa.......

Hej Johnny !

Prøv Music Label 2002 fra CodeAero Technologies (http://www.codeaero.com/)

Det kan jeg varmt anbefale !

Venlig hilsen
Peter Østrup Madsen

Fra : prut

Dato : 21-07-02 16:24

Har du programmet??

Fra : Peter Østrup Madsen

Dato : 21-07-02 21:09

> Har du programmet??

Ja, det har jeg, men ikke noget jeg vil give videre !

Prøv at downloade 30-dages trial versionen, og hvis du synes om det, så er
35$ altså ikke særligt meget at investere. Det holder jo i laaaaaang tid !

Venlig hilsen
Peter Østrup Madsen