| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | erfarringer med Hobby campingvogne. Fra : Ris@ger | 
  Dato :  19-07-02 16:58 |  
  |   
            Vi er meget tæt på at købe en ny Hobby.
 
 Er der nogen der har erfaringer med Hobby (positive såvel som negative).
 Er der noget vi skal være specielt opmærksomme på osv......
 
 Jeg har hørt nogle sige at hobby er noget bras. Andre roser dem til skyerne.
 Ingen har været i stand til at give konkrete eksempler.
 
 Hilsen Torben
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jensn (20-07-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jensn | 
  Dato :  20-07-02 22:05 |  
  |   
            
"Ris@ger" <risager@mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:3d38370c$0$12699$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > Vi er meget tæt på at købe en ny Hobby.
 >
 > Er der nogen der har erfaringer med Hobby (positive såvel som negative).
 > Er der noget vi skal være specielt opmærksomme på osv......
 >
 > Jeg har hørt nogle sige at hobby er noget bras. Andre roser dem til
 skyerne.
 > Ingen har været i stand til at give konkrete eksempler.
 >
 > Hilsen Torben
 >
 Hej
 Jeg har bare lige en lille bemærkning :
 I forsommeren købte vi ny campingvogn (vores første), og vi kiggede
 jo på alt som havde 2 hjul og køjer    her i blandt også Hobby, én af
 grundene til at det ikke blev Hobby, var finishen, eller mangel på samme,
 jeg har adskillige billeder med fuger som er løbet ud over det hele - både
 ud- & indvendingt, rust på støttehjulshåndtag m.m. - alt i alt, småting, men
 når det drejer sig om en fabriksny vogn, så syntes jeg godt at man kan
 forlange lidt kvalitet
 Generelt er campingvognenes finish ikke noget at råbe hurra over, men sådan
 er det åbenbart ?!
 Vi endte med at købe en fabriksny LMC og den er vi egenlig meget tilfreds
 med - den har ihvertfald betydelig mindre skønhedsfejl end f.eks. Hobby
 Mvh.
 Brian S Jensen
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Boye (22-07-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Boye | 
  Dato :  22-07-02 22:31 |  
  |   
            
"Jensn" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:3d39cf83$0$54729$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 >
 > "Ris@ger" <risager@mail.dk> skrev i en meddelelse
 > news:3d38370c$0$12699$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > > Vi er meget tæt på at købe en ny Hobby.
 > >
 > > Er der nogen der har erfaringer med Hobby (positive såvel som negative).
 > > Er der noget vi skal være specielt opmærksomme på osv......
 > >
 > > Jeg har hørt nogle sige at hobby er noget bras. Andre roser dem til
 > skyerne.
 > > Ingen har været i stand til at give konkrete eksempler.
 > >
 > > Hilsen Torben
 > >
 >
 > Hej
 >
 > Jeg har bare lige en lille bemærkning :
 >
 > I forsommeren købte vi ny campingvogn (vores første), og vi kiggede
 > jo på alt som havde 2 hjul og køjer    her i blandt også Hobby, én af
 > grundene til at det ikke blev Hobby, var finishen, eller mangel på samme,
 > jeg har adskillige billeder med fuger som er løbet ud over det hele - både
 > ud- & indvendingt, rust på støttehjulshåndtag m.m. - alt i alt, småting,
 men
 > når det drejer sig om en fabriksny vogn, så syntes jeg godt at man kan
 > forlange lidt kvalitet
 >
 > Generelt er campingvognenes finish ikke noget at råbe hurra over, men
 sådan
 > er det åbenbart ?!
 >
 > Vi endte med at købe en fabriksny LMC og den er vi egenlig meget tilfreds
 > med - den har ihvertfald betydelig mindre skønhedsfejl end f.eks. Hobby
 >
 > Mvh.
 > Brian S Jensen
 >
 >
 Ja, det er meget godt med forskellige beskrivelser af mærkerne.
 Og det er muligt at finishen er en tand bedre i din LMC, men for få dage
 siden var jeg med til at flytte en ½år gammel LMC på en campingplads, hvor
 vi trak håndtagene i stykker, som sidder foran til det samme. Desuden var
 næsehjulet ved at bøje sammen også, som om det slet ikke er lavet til det,
 det skal bruges til.
 Jeg har haft en Hobby og har nu en Adria, og disse ting er aldrig sket på
 nogen af disse vogne.
 Jeg ville da være ked af at eje en vogn der ikke kan holde til at blive
 flyttet rundt med, så er jeg lige glad med at der er nogle småting der er
 lidt forskel på i finishen.
 For så slemt er det altså ikke, som du nævner. Vi er meget glade for den
 Adria vi har nu, og synes den er lavet meget omhyggeligt. Og vores tidligere
 Hobby var absolut også i orden.
 Hilsen Boye
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Dennis Hellan Peders~ (23-07-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Dennis Hellan Peders~ | 
  Dato :  23-07-02 10:16 |  
  |   
            
"Boye" <kaj_boye@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:ahhtj0$mr8$1@news.cybercity.dk...
 > Vi er meget glade for den
 > Adria vi har nu, og synes den er lavet meget omhyggeligt. Og vores
 tidligere
 > Hobby var absolut også i orden.
 >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
 Jeps , køb en Adria, det er gode vogne, _alt_ andet er bare prestige fis,
 lidt ligesom med VW    
--
 Hilsen   
Dennis Pedersen
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Bjarke Christensen (23-07-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Bjarke Christensen | 
  Dato :  23-07-02 21:28 |  
  |  
 
            OK, er VW prestige fis ??
 Vi lever nok i forskellige verdener og så passer det jo fint at vi er
 rigtigt glade for vores LMC og vores Passat var den bedste bil vi nogen
 sinde har haft (altså den gamle gode model, ikke den firma-bil-model alle
 kører rundt i nu).
 Hvad passer så i prestige-niveau til en Adria ?? En Skoda eller en Trabant ?
 Lige pt kører vi i en Toyota Carina 1,6xli. Vedens mest driftsikre blikæske.
 På 2 år har vores samlede service og rep.omkostninger været 6.200 kr inkl
 dækskift. Vi var rigtigt glade for den indtil vi købte den omtalt LMC 535.
 Så er der ikke krudt nok i en 1,6xli toyota motor......
 /Bjarke
 "Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjern dette)@tdcadsl.dk> wrote in message
 news:3d3d1e6f$0$13983$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 >
 > "Boye" <kaj_boye@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 > news:ahhtj0$mr8$1@news.cybercity.dk...
 > > Vi er meget glade for den
 > > Adria vi har nu, og synes den er lavet meget omhyggeligt. Og vores
 > tidligere
 > > Hobby var absolut også i orden.
 > >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
 >
 > Jeps , køb en Adria, det er gode vogne, _alt_ andet er bare prestige fis,
 > lidt ligesom med VW    
>
 >
 > --
 > Hilsen   
> Dennis Pedersen
 >
 >
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Dennis Hellan Peders~ (23-07-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Dennis Hellan Peders~ | 
  Dato :  23-07-02 22:28 |  
  |   
            
"Bjarke Christensen" <Bjarke@Grevestrand.ret_til_dk> skrev i en meddelelse
 news:ahke7t$vvp$1@news.cybercity.dk...
 > OK, er VW prestige fis ??
  I mine øjne! _ja_ så absolut !, jeg ville personligt hellere have en Skoda
 med samme teknik, og så spare prestigen !
 --
 Hilsen   
Dennis Pedersen
 Ps. Lagde du liiiiige mærke til hvordan jeg svarede på dit indlæg, man
 svarer under indlæget, og skærer alt overflødigt væk, det sparer båndbredde,
 og tid    
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Jensn (23-07-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jensn | 
  Dato :  23-07-02 21:37 |  
  |   
            
"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjern dette)@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:3d3d1e6f$0$13983$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 >
 > "Boye" <kaj_boye@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 > news:ahhtj0$mr8$1@news.cybercity.dk...
 > > Vi er meget glade for den
 > > Adria vi har nu, og synes den er lavet meget omhyggeligt. Og vores
 > tidligere
 > > Hobby var absolut også i orden.
 > >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
 >
 > Jeps , køb en Adria, det er gode vogne, _alt_ andet er bare prestige fis,
 > lidt ligesom med VW    
> --
 > Hilsen   
> Dennis Pedersen
 >
 Hej Dennis
 Jo, men når nu vi snakker prestige, så kan vi jo ikke
 hænge en Adria efter BMW'en   
Men du har da næsten ret - en Adria giver meget for pengene, de er slet ikke
 så ringe - men
 er der nogen som siger det ??
 Mvh.
 Jensn
 BMW 525i 24v
 LMC 495 Luxus 495K "Winner"
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Ebbe Rasmussen (23-07-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ebbe Rasmussen | 
  Dato :  23-07-02 22:02 |  
  |  
 
            > Jo, men når nu vi snakker prestige, så kan vi jo ikke
 > hænge en Adria efter BMW'en   
>
 > Men du har da næsten ret - en Adria giver meget for pengene, de er slet
 ikke
 > så ringe - men
 > er der nogen som siger det ??
 >
 > Mvh.
 > Jensn
 > BMW 525i 24v
 > LMC 495 Luxus 495K "Winner"
 >
 Længe siden jeg har set mage til blærefis her i gruppen. Velbekomme.
 Hilsen Ebbe
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Jensn (23-07-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jensn | 
  Dato :  23-07-02 23:40 |  
  |   
            
"Ebbe Rasmussen" <ebberas@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
 news:ahkg7p$lmg$1@sunsite.dk...
 > > Jo, men når nu vi snakker prestige, så kan vi jo ikke
 > > hænge en Adria efter BMW'en   
> >
 > > Men du har da næsten ret - en Adria giver meget for pengene, de er slet
 > ikke
 > > så ringe - men
 > > er der nogen som siger det ??
 > >
 > > Mvh.
 > > Jensn
 > > BMW 525i 24v
 > > LMC 495 Luxus 495K "Winner"
 > >
 > Længe siden jeg har set mage til blærefis her i gruppen. Velbekomme.
 >
 > Hilsen Ebbe
 >
 Hej Ebbe
 Du så vel smiley'en, ikke ? - det var ment sådan lidt for sjov   
Men velbekomme, da   
Mvh.
 Jensn
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                Ebbe Rasmussen (23-07-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ebbe Rasmussen | 
  Dato :  23-07-02 23:47 |  
  |   
            
> > > Jo, men når nu vi snakker prestige, så kan vi jo ikke
 > > > hænge en Adria efter BMW'en   
> > >
 > > > Men du har da næsten ret - en Adria giver meget for pengene, de er
 slet
 > > ikke så ringe - men er der nogen som siger det ??
 > > >
 > > > Mvh.
 > > > Jensn
 > > > BMW 525i 24v
 > > > LMC 495 Luxus 495K "Winner"
 > > >
 > > Længe siden jeg har set mage til blærefis her i gruppen. Velbekomme.
 > >
 > > Hilsen Ebbe
 >
 > Hej Ebbe
 >
 > Du så vel smiley'en, ikke ? - det var ment sådan lidt for sjov   
>
 > Men velbekomme, da   
>
 > Mvh.
 > Jensn
 >
 Jo, men jeg så også hvad du skrev længere nede, og det var nok det der
 fortalte mest om dig.
 Og det er desværre den slag der gør at tråden løber helt løbsk, også mit
 indlæg. Det har jo INTET med det oprindelige spørgsmål at gøre.
 MVH
 Ebbe
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                 Jensn (24-07-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jensn | 
  Dato :  24-07-02 15:16 |  
  |   
            
"Ebbe Rasmussen" <ebberas@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
 news:ahkmdc$geg$1@sunsite.dk...
 >
 > > > > Jo, men når nu vi snakker prestige, så kan vi jo ikke
 > > > > hænge en Adria efter BMW'en   
> > > >
 > > > > Men du har da næsten ret - en Adria giver meget for pengene, de er
 > slet
 > > > ikke så ringe - men er der nogen som siger det ??
 > > > >
 > > > > Mvh.
 > > > > Jensn
 > > > > BMW 525i 24v
 > > > > LMC 495 Luxus 495K "Winner"
 > > > >
 > > > Længe siden jeg har set mage til blærefis her i gruppen. Velbekomme.
 > > >
 > > > Hilsen Ebbe
 > >
 > > Hej Ebbe
 > >
 > > Du så vel smiley'en, ikke ? - det var ment sådan lidt for sjov   
> >
 > > Men velbekomme, da   
> >
 > > Mvh.
 > > Jensn
 > >
 > Jo, men jeg så også hvad du skrev længere nede, og det var nok det der
 > fortalte mest om dig.
 > Og det er desværre den slag der gør at tråden løber helt løbsk, også mit
 > indlæg. Det har jo INTET med det oprindelige spørgsmål at gøre.
 >
 > MVH
 > Ebbe
 >
  
Jensn
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Dennis Hellan Peders~ (23-07-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Dennis Hellan Peders~ | 
  Dato :  23-07-02 22:21 |  
  |   
            
"Jensn" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:3d3dbe74$0$11830$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > Hej Dennis
 >
 > Jo, men når nu vi snakker prestige, så kan vi jo ikke
 > hænge en Adria efter BMW'en   
Hwoff det !, hvis den ikke kan trække en Adria, er det måske på tide at få
 den motor renovering !!   
> Men du har da næsten ret - en Adria giver meget for pengene, de er slet
 ikke
 > så ringe - men
 > er der nogen som siger det ??
 Næhh måske ikke, men der er meget prestige i at kunne pakke en dyr
 campingvogn ud !
 --
 Hilsen   
Dennis Pedersen
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Ris@ger (23-07-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ris@ger | 
  Dato :  23-07-02 22:29 |  
  |   
            Som jeg startede med at skrive i mit indlæg:
 Ingen har været i stand til at give konkrete eksempler !!
 
 Det må jeg gentage........
 
 Igen igen tabes den røde tråd i et velmenende indlæg.
 
 Ærgeligt !
 
 Hilsen Torben
 
 
 
 
 
 "Ris@ger" <risager@mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:3d38370c$0$12699$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > Vi er meget tæt på at købe en ny Hobby.
 >
 > Er der nogen der har erfaringer med Hobby (positive såvel som negative).
 > Er der noget vi skal være specielt opmærksomme på osv......
 >
 > Jeg har hørt nogle sige at hobby er noget bras. Andre roser dem til
 skyerne.
 > Ingen har været i stand til at give konkrete eksempler.
 >
 > Hilsen Torben
 >
 >
 >
 >
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Kurt B. Andersen (23-07-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kurt B. Andersen | 
  Dato :  23-07-02 22:50 |  
  |   
            
"Ris@ger" <risager@mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:3d3dca68$0$12685$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > Som jeg startede med at skrive i mit indlæg:
 > Ingen har været i stand til at give konkrete eksempler !!
 >
 > Det må jeg gentage........
 >
 > Igen igen tabes den røde tråd i et velmenende indlæg.
 >
 > Ærgeligt !
 >
 Enig i at tråden blev tabt. Dernæst vil jeg nok sige, at du stillede et
 umuligt spørgsmål, hvilket man også kan se i den tabte tråd. Hvad er højest,
 rundetårn eller et tordenskrald?
 Jeg har en Hobby Prestige fra 1988 og er aldeles tilfreds. Hobby har i flere
 år været et af de mest solgte mærker i Danmark, vist nok det mest solgte i
 flere år. Det må vel fortælle at nogen er tilfredse. Men det siger jo ikke,
 at alt andet ikke duer, eller at der ikke har været Hobby vogne på markedet,
 som var lavet på en mandag, ligesom man kan se med andre mærker. Vi har også
 haft Sprite og TEC og var også ganske tilfredse med dem.
 Så konkret er jeg tilfreds med en Hobby fra 1988. Der er formentlig nogen,
 som har en magen til min, men som er utilfredse af en eller anden grund, og
 det kan jo være lige så konkret. Men hvis de f.eks. har revet et håndtag af
 en låge, betyder det jo ikke at alle håndtag på Hobbyvogne er dårlige, for
 jeg har ikke revet nogen håndtag af.
 Jeg synes, at i stedet skulle I se på eget behov: Har I fundet den vogn, som
 I synes opfylder Jeres behov (Hobby, Adria, LMC eller hvad ved jeg) så køb
 den. Alle de nævnte og en del andre mærker sælger godt og det i sig selv
 borger også en del for kvaliteteten.
 Eksempelvis Adria havde vel i gamle dage et lidt blakket ry, hvad angik
 kvaliteten, men alligevel blev den solgt i stort oplag, fordi pris og
 kvalitet nok på en eller anden måde hang sammen, så derfor valgte nogen nok
 at sige, at den kvalitet som Adria havde nok var endog særdeles rimelig i
 forhold til prisen, samtidig med at  man godt vidste, at man nok kunne få
 noget, som var af langt højere kvalitet.
 Men vi vælger jo selv i sidste ende, hvad vi vil!
 Jeg sætter selv pris på kvalitet, men min pengepung er ikke altid enig   og
 så kommer kompromiserne.
 I øvrigt held og lykke med Jeres nye vogn, uanset hvilket mærke det ender
 med at blive   
Kurt
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Ris@ger (24-07-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ris@ger | 
  Dato :  24-07-02 08:28 |  
  |  
 
            > Enig i at tråden blev tabt. Dernæst vil jeg nok sige, at du stillede et
 > umuligt spørgsmål, hvilket man også kan se i den tabte tråd. Hvad er
 højest,
 > rundetårn eller et tordenskrald?
 Jeg stillede følgende spørgsmål:
 Er der nogen der har erfaringer med Hobby (positive såvel som negative).
 Er der noget vi skal være specielt opmærksomme på osv......
 Jeg har svært ved at se, at det er et umuligt spørgsmål. Det må vel netop
 være det nyhedsgruppen skal bruges til: dele erfaringer med andre.
 Jeg er enig med dig om, at min afsluttende bemærkning: "Jeg har hørt nogle
 sige at hobby er noget bras. Andre roser dem til skyerne.Ingen har været i
 stand til at give konkrete eksempler." vil give anledning til lidt
 mudderkastning og fremhævelse af eget valg   
Nu er jeg ikke helt grøn indenfor campingverdenen og har selv gjort
 efaringer med forskellige mærker. Hobby har jeg dog ikke prøvet og derfor
 kunne det være interessant, om andre havde erfaringer at øse ud af.
 Men tak for din besvarelse, som trods alt er i den mere seriøse ende.
 Hilsen Torben
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Dennis Hellan Peders~ (23-07-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Dennis Hellan Peders~ | 
  Dato :  23-07-02 22:57 |  
  |   
            
"Ris@ger" <risager@mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:3d3dca68$0$12685$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > Som jeg startede med at skrive i mit indlæg:
 > Ingen har været i stand til at give konkrete eksempler !!
 >
 > Det må jeg gentage........
 >
 > Igen igen tabes den røde tråd i et velmenende indlæg.
 >
 > Ærgeligt !
 >
 > Hilsen Torben
 Hej Torben.
 Du har ret ! *Sorry*
 Har ikke selv erfaring med Hobby's kvalitet , eller måske mangel på samme
  
så det jeg syntes at mest negativt ved Hobby er deres egenvægte !, som jeg
 syntes er lidt i den tunge ende, især når man som jeg selv, kun  må
 køre med 925 Kg _total_  :-/ , men så kunne vi jo bare have købt en bil der
 var lidt større end en "kabinescooter"
 --
 Hilsen   
Dennis Pedersen
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Sune (24-07-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Sune | 
  Dato :  24-07-02 12:24 |  
  |  
 
            "Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjern dette)@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:3d3dd0f0$0$11829$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > så det jeg syntes at mest negativt ved Hobby er deres egenvægte !, som jeg
 > syntes er lidt i den tunge ende, især når man som jeg selv, kun  må
 > køre med 925 Kg _total_  :-/ , men så kunne vi jo bare have købt en bil
 der
 Hvad dælen Dennis - hægter du den bag på MC'en ? Det er da utroligt hvad
 sådan en Yamaha kan præstere   
Men bortset fra det, er jeg nu ret vild med de nye Hobby'er.
 Jeg har idag en Bürstner, men skifter nok til en Hobby, når den tid kommer.
 mvh
 Sune
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Dennis Hellan Peders~ (24-07-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Dennis Hellan Peders~ | 
  Dato :  24-07-02 19:15 |  
  |   
            
"Sune" <hodal@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:ahm2ob$kp8$1@sunsite.dk...
 > "Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjern dette)@tdcadsl.dk> skrev i en
 meddelelse
 > news:3d3dd0f0$0$11829$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > > så det jeg syntes at mest negativt ved Hobby er deres egenvægte !, som
 jeg
 > > syntes er lidt i den tunge ende, især når man som jeg selv, kun  må
 > > køre med 925 Kg _total_  :-/ , men så kunne vi jo bare have købt en bil
 > der
 >
 > Hvad dælen Dennis - hægter du den bag på MC'en ? Det er da utroligt hvad
 > sådan en Yamaha kan præstere   
Hej Sune
 Jahh , såån en Yamser trækker nu ret godt   
> Men bortset fra det, er jeg nu ret vild med de nye Hobby'er.
 > Jeg har idag en Bürstner, men skifter nok til en Hobby, når den tid
 kommer.
 Bürstner  !!!!!!, hwa' faan er det for en cykel, den kender jeg ikk' lige
  
Blev det til Camping livet i stedet for Mc livet ?
 --
 Hilsen   
Dennis Pedersen
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              sten basbøll (26-07-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : sten basbøll | 
  Dato :  26-07-02 09:15 |  
  |   
            
Denne snoede tråd er lige så morsom som - Fint skal det være -  med Hyasint
 og co.
 Og lige så banal - Vi vejer og måler hinanden på sek.og nogen gør det altså
 helt uden at tænke over det -
 Tilværelsen skal dække mange behov - og vi rundede lige denne, ellers mere
 privat holdte vinkel omkring status, der selvfølgelig ikke burde overraske
 nogen.
 Nu var det hele lige så trygt og rollerne fordelt.  Pludselig blir man
 listet op     - og værst - uden at se, at det blev ramt..rigtigt
 Sådan gør man altså ikke - godt at man ikke selv er sådan . -    )
 Der kan f.eks også være sidegevinster ved et mærke. Vi hører rygter om,  at
 Adria f.eks har en dejlig brugerklub, hvor man møder campinglivets glæder
 fra nogen af de bedste sider - idet man til fælles gavn trækker på de
 menneskelige kvaliteter og resurser .
 Et formål der også  nås ved at deltage i denne gr.
 mvh sten
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Carsten Bo Laursen (26-07-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Carsten Bo Laursen | 
  Dato :  26-07-02 19:40 |  
  |   
            Jeg vil gerne komme med et kort indlæg omkring HOBBY
 Vi er de lykkelige ejere af en HOBBY 540 UL - model 98 - købt som ny og
 brugt - virkelig brugt den i de 5 somre vi nu har haft den.
 
 Vi har ikke haft noget at indvende imod vognen - men er glade og tilfredse -
 det er vores treide vogn.
 den første var en WELTBUMLER - de to næste var / er HOBBY.
 
 Vi har fået skiftet en vandhane - (sikkert min egen skyld - ødelagt ved
 frost) (tror jeg))
 
 Og ellers er vi bare tilfredse.
 Den kører godt - ligger godt bag ved de tre biler jeg har haft til at trække
 dem med.
 
 Citröen BX 14 -    Kanon gode køreegenskaber - Hydraulikken er eminent.
 Så fik vi større bil og større vogn - Ford Mondeo - Det har kørt OK for os.
 
 Nu har jeg (Kald mig bare blærerøv) Mercedes E300 - Exclusive - det kører
 som "par" også godt.
 
 Så når vi igen skal kigge ny vogn - er jeg ikke i tvivl - vi vælger hobby
 igen.
 
 Venlig hilsen
 Carsten Laursen
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Andreas Falck (27-07-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Andreas Falck | 
  Dato :  27-07-02 14:25 |  
  |  
 
            "Carsten Bo Laursen" <cabola@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
 news:3d419796$0$127$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 [ ... ]
 > Nu har jeg (Kald mig bare blærerøv) Mercedes E300 - Exclusive -
 > det kører som "par" også godt.
 Blærerøv, - men det siger jeg kun fordi jeg ikke med min
 førtidspension får mulighed for at investere i et så eminent godt
 køretøj    - jeg må nok endnu et par år "nøjes" med min 13 år gamle
 Mazda 626 st.car   
Og så har jeg forøvrigt skiftet min gamle og gode Hobby ud med en ny
 Viking for 12 år siden, og som nu blev til en Adria for 3 år siden!
 Med venlig hilsen  Andreas Falck - ICQ 108 480 093
 Inkarneret fastligger med stor lyst til at begynde at køre igen   
--
 "Det Evige Evangelium" -  http://www.sda-net.dk/
"Bibelsk lære om sjælen" -  http://www.sda-net.dk/~tror/
"Hvad med Israel?" -  http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-084.htm
"Er du ven med Gud?" -  http://www.bibeltro.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jens (29-07-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jens | 
  Dato :  29-07-02 22:54 |  
  |   
            Jeg har siden 1995 været den glade ejer af først en ny "Dethleff Family
 465TK", en ny "Bürstner Fun 480TK" og nu en ny "Hobby De Luxe 440SB". Alle
 vogne i billigeste modelserie (da jeg ikke vil betale for "blyindfattede
 ruder" og "klunkegardiner" og ander finesser som typisk er i de dyrere
 modeller).
 Jeg vil mene at selve finish'en har været sammenlignelig i de tre vogne - de
 er købt hos to forskellige forhandlere og alle tre vogne havde småfejl ved
 leveringen som en ordentlig klargøring/check ville have afsløret.
 
 Fejl ved leverance:
 1. Dethleff.
 - Var utæt ved køleskabs udluftningerne så der løb vand ind når det
 regnede - dette var p.g.a. manglende fugning rundt om udluftningerne - dette
 kan ikke opdages før det regner.
 - Beklædningen i toiletrummet sad løs på væggen (er limet med
 dobbeltklæbende tape)
 - En møbelplade sad løs ved deb ene seng.
 - Blev utæt ved gaskasse - blev rep. på fugtgarantien.
 
 2. Bürstner.
 - Forhæng mellem børneafdelingen og resten kunne ikke fæstnes da den tryklås
 der er monteret var af det forkerte "køn"
 - Døren gabte forneden.
 - Baglygte var utæt og blev fyldt med vand ved regnvejr.
 
 3. Hobby
 - Afløb i køkkenvask var revnet og utæt så vandet løber ned i bestikskuffen.
 - Afløb i toilet-håndvask havde et knæk på slangen (slange var for lang) så
 vandet kun vanskeligt kunne løbe ud.
 - Ledning til TV-antenne var monteret uden det ekstra stykke ledning der
 skal til for at hæve antennen (forhandlerfejl!!!!)
 - Vognen er forsynet med en ekstra løs Aluminiumsplade som alle (Hobby,
 Importør og Forhandler) er uenige om hvad skal bruges til!
 
 Jeg fik dog alle fejl udbedret med det samme og der har ikke været problemer
 med nogen af disse vogne.
 
 Jeg tror ikke at de mest kendte mærker har noget at lade hinanden hører hvad
 angår finish og kvalitet. Jeg tror man får hvad man betaler for. Hvis man
 køber den luxus-model med det hele koster den nemt 20.000-30.000 kr mere og
 så kan man vel forvente at der er brugt lidt mere tid på finish'en. Så længe
 de basale dele er iorden (karosseri og grundvognen) er resten i mine øjne
 ikke noget at gå så højt op i. Jeg glæder mig over kun at have betalt 92.000
 kr for min Hobby og ikke 1135.000 som jeg så en Knaus på samme
 længde/indretning til.!
 
 
 Mvh
 
 Jens
 
 Ris@ger <risager@mail.dk> skrev i en
 news:3d38370c$0$12699$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk
 > Vi er meget tæt på at købe en ny Hobby.
 >
 > Er der nogen der har erfaringer med Hobby (positive såvel som negative).
 > Er der noget vi skal være specielt opmærksomme på osv......
 >
 > Jeg har hørt nogle sige at hobby er noget bras. Andre roser dem til
 skyerne.
 > Ingen har været i stand til at give konkrete eksempler.
 >
 > Hilsen Torben
 >
 >
 >
 >
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Brian Nielsen (01-08-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian Nielsen | 
  Dato :  01-08-02 17:16 |  
  |   
            "Ris@ger" <risager@mail.dk> wrote in message news:<3d38370c$0$12699$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
 > Vi er meget tæt på at købe en ny Hobby.
 > 
 > Er der nogen der har erfaringer med Hobby (positive såvel som negative).
 > Er der noget vi skal være specielt opmærksomme på osv......
 > 
 
 Hej Torben,
 
 vi har i juni i år købt en fabriksny Hobby Excellent 460 UFe, og er
 netop kommet hjem fra en 3 ugers ferie i Sydfrankrig med vognen på
 slæb.
 
 Køreegenskaberne er fortrinelige - og det er næsten ligegyldigt
 hvordan man læsser vognen - jeg kørte både med et kugletryk på ca. 80
 kg og senere med ca. 60 kg. den kørte perfekt ligegyldig hvad.
 
 Vi er meget tilfredse med vognen. Vi har et par enkelte ting som vi
 skal til forhandleren og have løst:
 1. En vægbeklædning/knag har løsnet sig. Den er sat fast med
 dobbeltklæbende tape eller lignende og har løsnet sig i bunden.
 2. Et vindue er svær at løsne fra holdeposition.
 3. Skuffelåge sidder løs.
 4. Der er en knirkelyd fra et sæde som jeg ikke rigtig kan forlige mig
 med.
 
 Ellers er vi tilfredse og har ikke oplevet problemer af nogen art.
 
 Et alternativ til at søge erfaringer her, kunne være at tage rundt og
 kigge på forhandlernes demovogne (de bliver brugt meget hårdt, er min
 erfaring), samt at kigge på 1-5 år gamle brugtvogne - har de nogle
 fejl som ikke ligner 'brugerfejl' ?.
 
 Med venlig hilsen
 Brian Nielsen
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           K. Larsen (29-09-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : K. Larsen | 
  Dato :  29-09-02 23:13 |  
  |   
            "Ris@ger" <risager@mail.dk> wrote in
 news:3d38370c$0$12699$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk: 
 
 > Vi er meget tæt på at købe en ny Hobby.
 > 
 > Er der nogen der har erfaringer med Hobby (positive såvel som
 > negative). Er der noget vi skal være specielt opmærksomme på osv......
 > 
 > Jeg har hørt nogle sige at hobby er noget bras. Andre roser dem til
 > skyerne. Ingen har været i stand til at give konkrete eksempler.
 > 
 > Hilsen Torben
 > 
 > 
 > 
 > 
 
 Hej
 
 Jeg har selv en Hobby. Valget stod mellem den og Detlefs, men Hobbyen 
 vandt på indretningen.
 Hobby er Europas suverent mest solgte campingvogn, ikke at det er nogen 
 garanti for kvalitet, men det må vel betyde at de har et fornuftigt 
 forhold mellem pris og ydelse/kvalitet.
 Du kan jo også vælge Europas næst mest solgte mærke Fendt som ejes af 
 Hobby.
 Hobby og Fendt sider på 30% af det Europæiske markede så noget må de 
 gøre rigtigt.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           villy rap torp (07-10-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : villy rap torp | 
  Dato :  07-10-02 21:37 |  
  |   
            få den teste for fugt alle steder
 jeg har selv en hobby 610 anno 1984 uden fugt
 forhandleren vil give 42000 kr for den
 der skal lige siges at er meget pæn i følge forhandlerne
 og så er den lavet så der kommer maget sollys ind fra oven
 
 "K. Larsen" <sut.min@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
 news:Xns929923604D45sutminadslhomedk@193.88.15.201...
 > "Ris@ger" <risager@mail.dk> wrote in
 > news:3d38370c$0$12699$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:
 >
 > > Vi er meget tæt på at købe en ny Hobby.
 > >
 > > Er der nogen der har erfaringer med Hobby (positive såvel som
 > > negative). Er der noget vi skal være specielt opmærksomme på osv......
 > >
 > > Jeg har hørt nogle sige at hobby er noget bras. Andre roser dem til
 > > skyerne. Ingen har været i stand til at give konkrete eksempler.
 > >
 > > Hilsen Torben
 > >
 > >
 > >
 > >
 >
 > Hej
 >
 > Jeg har selv en Hobby. Valget stod mellem den og Detlefs, men Hobbyen
 > vandt på indretningen.
 > Hobby er Europas suverent mest solgte campingvogn, ikke at det er nogen
 > garanti for kvalitet, men det må vel betyde at de har et fornuftigt
 > forhold mellem pris og ydelse/kvalitet.
 > Du kan jo også vælge Europas næst mest solgte mærke Fendt som ejes af
 > Hobby.
 > Hobby og Fendt sider på 30% af det Europæiske markede så noget må de
 > gøre rigtigt.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |