Skak spil
Fra : frank

Dato : 17-07-02 13:59

Hej
Er der nogle der kender til et flot skakspil (3D)

Frank

Fra : Michael Petersen

Dato : 17-07-02 13:57

"frank" <gitte.n@get2net.dk> skrev i news:MOdZ8.38$wo.1687@news.get2net.dk:

> Hej
> Er der nogle der kender til et flot skakspil (3D)
>

> Frank

Chessmaster 8000 er vel det eneste rigtige skakspil til PC

--
Michael

Who is General Failure and why is he reading my harddrive?

Tjek mit Roskilde Festival Testforum - http://mcp.amok.dk/RF

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 17-07-02 14:29

Michael Petersen skrev:

> Chessmaster 8000 er vel det eneste rigtige skakspil
> til PC

Jeg synes nu, at Fritz som skak-engine plejer at give bedre resultater
end Chessmasters (hedder den ikke The King?) ...

Men hvis kriterierne er et flot 3D-spil, er det måske en helt anden
boldgade, man skal kigge i. Jeg kan godt lide grafikken i Sierras Power
Chess.

--
Mvh. Peter
"Computers are useless; they can only give you answers."

Fra : Peter Jensen

Dato : 17-07-02 18:56

"Peter Bjerre Rosa" <peter@filmsvar.dk> wrote in message

> [...]
>
> Men hvis kriterierne er et flot 3D-spil, er det måske en helt anden
> boldgade, man skal kigge i. Jeg kan godt lide grafikken i Sierras Power

Nu vi taler om skak, så mindes jeg, at jeg engang til min gamle x86 havde en
skakspil hvor brikkerne ændrede sig til rigtige mennesker. Fx når en bonde
blev taget af et tårn slog tårnet bonden på hovedet. Det var mægtigt sjovt
:)
Nogle der kender navnet og evt ved hvor jeg kan finde det, hvis det da er
shareware, freeware etc?
Og nej, kan naturligvis ikke huske navnet.

På forhånd tak
Mvh.:
Peter Jensen

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 17-07-02 19:16

Hej

Peter Jensen wrote:
> [...]
> shareware, freeware etc?
> Og nej, kan naturligvis ikke huske navnet.

Battle Chess.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Karsten Jensen

Dato : 17-07-02 20:23

Hvor mange af programmerne kan slå sig selv?? Var Chessmaster ikke det
første ?

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@direkte.org

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 17-07-02 20:22

Karsten Jensen skrev:

> Hvor mange af programmerne kan slå sig selv?? Var Chessmaster
> ikke det første ?

Hvad mener du lige nøjagtigt? Alle skakprogrammer i verden kan slå sig
selv.

--
Mvh. Peter
"Er der en, der har koden til uendeligt liv?"

Fra : Jeppe Møller

Dato : 17-07-02 21:59

Tja- nogle var så gode de crashede når de prøvede
Selvmord?
7Jeppe

Fra : Karsten Jensen

Dato : 19-07-02 09:26

On Wed, 17 Jul 2002 21:21:33 +0200, "Peter Bjerre Rosa"
<peter@filmsvar.dk> wrote:

>Hvad mener du lige nøjagtigt? Alle skakprogrammer i verden kan slå sig
>selv.

De første skakprogrammer jeg købte kunne ikke slå sig selv, det endte
altid uafgjort når man satte computeren til at spille mod sig selv.
Men så kom der et program, der kunne slå sig selv - det var 99.9 pct.
af tiden hvid der vandt, fordi hvid begynder med det første træk.

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@direkte.org

Fra : rasmus carlsen

Dato : 19-07-02 15:29

og er du for fald til at købe chessmaster 8000. kan chessmaster 7000 og 7500
købes for en fald 50'er i mange butikker ... det er et udemærket program og
brikkerne kan ses i 3d ...

ras