/ Forside / Interesser / Dyr / Hunde / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hunde
#NavnPoint
Birgitta 19198
Nordsted1 6865
bevi54 6505
Jernladyen 4457
dova 4371
qfha 3911
knh15 3385
k.j.k 3376
ans 3077
10  vaxen 2670
Gæt to racer ?
Fra : Sverre Stokke


Dato : 16-07-02 18:09

   
Nogle få af jer ved hvilke racer, Nuggi’s forældre har. Hvis de få kan
holde sig i skindet, vil jeg gerne stå for en lille quiz.
Quizzen går simpelthen ud på at gætte racerne. Der er billeder på min
hjemmeside [ http://www.sverre.dk ]www.sverre.dk , der vil blive givet
supplerende oplysninger her og alle spørgsmål vil selvfølgelig blive
besvaret.

Hvad siger I ?

Hilsen Sverre.


 
 
Camilla Baird (16-07-2002)
Kommentar
Fra : Camilla Baird


Dato : 16-07-02 18:48

On 16/07/2002 19:09, in article
fc.0073fb6b045044a50073fb6b045044a5.45044a8@net.dialog.dk, "Sverre Stokke"
<sverre@enterpol.dk> wrote:

>
> Nogle få af jer ved hvilke racer, Nuggi’s forældre har. Hvis de få kan
> holde sig i skindet, vil jeg gerne stå for en lille quiz.
> Quizzen går simpelthen ud på at gætte racerne. Der er billeder på min
> hjemmeside [ http://www.sverre.dk ]www.sverre.dk , der vil blive givet
> supplerende oplysninger her og alle spørgsmål vil selvfølgelig blive
> besvaret.
>
> Hvad siger I ?
>
> Hilsen Sverre.
>

Først og fremmest vil jeg sige at Nuggi er meget smuk! Jeg elsker sorte og
tan hunde - Nuggis tegninger er meget charmerende.
Noget siger mig der er et eller andet terrier I Nuggi, men da jeg har meget
lidt forstnd på det tør jeg ikke sige det med sikkerhed
--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk
mail@korat.dk


Bolette Nielsen (16-07-2002)
Kommentar
Fra : Bolette Nielsen


Dato : 16-07-02 19:00


Hej Sverre

> Hvad siger I ?

Jeg tror jeg gir' fortabt, men sød det er han virkelig.

Nej okay, hvis jeg skal gi' et bud bliver det rottweiler og en ruhåret jack
russel terrier

Mange sommer hilsner fra

Bolette

PS

> Quizzen går simpelthen ud på at gætte racerne.

Hvad kan man vinde?




Annette Skovbon (16-07-2002)
Kommentar
Fra : Annette Skovbon


Dato : 16-07-02 19:04

Umiddelbart ligner han min gravhunde/yorkshireterrier, mens hans
pote/benstørrelse og aftegninger kunne også tyde på noget
shæfer/hovawart...


--Annette


On Tue, 16 Jul 2002 19:09:09 +0200, Sverre Stokke wrote:


> Nogle få af jer ved hvilke racer, Nuggi’s forældre har. Hvis de få kan
> holde sig i skindet, vil jeg gerne stå for en lille quiz. Quizzen går
> simpelthen ud på at gætte racerne. Der er billeder på min hjemmeside [
> http://www.sverre.dk ]www.sverre.dk , der vil blive givet supplerende
> oplysninger her og alle spørgsmål vil selvfølgelig blive besvaret.
>
> Hvad siger I ?
>
> Hilsen Sverre.

Sverre Stokke (16-07-2002)
Kommentar
Fra : Sverre Stokke


Dato : 16-07-02 19:07

mail@korat.dk writes:
>Noget siger mig der er et eller andet terrier I Nuggi, men da jeg har
>meget
>lidt forstnd på det tør jeg ikke sige det med sikkerhed

Du har ret - hans mor er en terrier. Hvilken ?

Hilsen Sverre.


Camilla Baird (16-07-2002)
Kommentar
Fra : Camilla Baird


Dato : 16-07-02 20:14

On 16/07/2002 20:07, in article
fc.0073fb6b0450485e0073fb6b045044a5.4504860@net.dialog.dk, "Sverre Stokke"
<sverre@enterpol.dk> wrote:

> mail@korat.dk writes:
>> Noget siger mig der er et eller andet terrier I Nuggi, men da jeg har
>> meget
>> lidt forstnd på det tør jeg ikke sige det med sikkerhed
>
> Du har ret - hans mor er en terrier. Hvilken ?
>
> Hilsen Sverre.
>
NU bliver du krævende DET har jeg ingen anelse om! Mit kendskab til
terriere kan være på et meget lille sted
--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk
mail@korat.dk


John (16-07-2002)
Kommentar
Fra : John


Dato : 16-07-02 20:30


"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> skrev i en meddelelse
news:fc.0073fb6b0450485e0073fb6b045044a5.4504860@net.dialog.dk...
> mail@korat.dk writes:
> >Noget siger mig der er et eller andet terrier I Nuggi, men da jeg har
> >meget
> >lidt forstnd på det tør jeg ikke sige det med sikkerhed
>
> Du har ret - hans mor er en terrier. Hvilken ?
>
> Hilsen Sverre.

Hej Sverre.

Jeg gætter på en Jack Russell Terrier ?



*:) - John.





Sverre Stokke (16-07-2002)
Kommentar
Fra : Sverre Stokke


Dato : 16-07-02 20:08

Bobo@nospam.kimj.dk writes:
>
>Nej okay, hvis jeg skal gi' et bud bliver det rottweiler
Det er der også mange, der gætter på ude i den analoge virkelighed, men
det er forkert.

>og en ruhåret jack
>russel terrier
Langt fra

Nuggi er ca. 14 uger gammel, vejer ca. 12 Kg, og er ca. 40 cm høj.
Jeg lægger nogle flere billeder ind i morgen.
>
>Mange sommer hilsner fra
>
>Bolette
>
>Hvad kan man vinde?

Æren

Hilsen Sverre.


Camilla Baird (16-07-2002)
Kommentar
Fra : Camilla Baird


Dato : 16-07-02 20:36

On 16/07/2002 21:08, in article
fc.0073fb6b04504c5a0073fb6b045044a5.4504c7a@net.dialog.dk, "Sverre Stokke"
<sverre@enterpol.dk> wrote:

> Bobo@nospam.kimj.dk writes:
>>
>> Nej okay, hvis jeg skal gi' et bud bliver det rottweiler
> Det er der også mange, der gætter på ude i den analoge virkelighed, men
> det er forkert.
>
>> og en ruhåret jack
>> russel terrier
> Langt fra
>
> Nuggi er ca. 14 uger gammel, vejer ca. 12 Kg, og er ca. 40 cm høj.
> Jeg lægger nogle flere billeder ind i morgen.
>>

Er det en foxterrier/schæfer? Den kunne godt have farverne til det (iflg mit
ringe kundskab til hunderacer).


--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk
mail@korat.dk


Camilla Baird (16-07-2002)
Kommentar
Fra : Camilla Baird


Dato : 16-07-02 20:40

> Er det en foxterrier/schæfer? Den kunne godt have farverne til det (iflg mit
> ringe kundskab til hunderacer).
>

Farverne er stadig rigtige efter min mening, men ørerne forvirrer mig...
Både foxterrier og schæfer har opretstående ører...
--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk
mail@korat.dk


Annette Skovbon (16-07-2002)
Kommentar
Fra : Annette Skovbon


Dato : 16-07-02 20:41

Ikke nødvendigvis som 11. ugers
--Annette


On Tue, 16 Jul 2002 21:39:37 +0200, Camilla Baird wrote:

>> Er det en foxterrier/schæfer? Den kunne godt have farverne til det
>> (iflg mit ringe kundskab til hunderacer).
>>
>>
> Farverne er stadig rigtige efter min mening, men ørerne forvirrer mig...
> Både foxterrier og schæfer har opretstående ører...

John (16-07-2002)
Kommentar
Fra : John


Dato : 16-07-02 21:00

"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> skrev i en meddelelse
news:fc.0073fb6b04504c5a0073fb6b045044a5.4504c7a@net.dialog.dk...
> Bobo@nospam.kimj.dk writes:
> >
> >Nej okay, hvis jeg skal gi' et bud bliver det rottweiler
> Det er der også mange, der gætter på ude i den analoge virkelighed, men
> det er forkert.
>
> >og en ruhåret jack
> >russel terrier
> Langt fra
>
> Nuggi er ca. 14 uger gammel, vejer ca. 12 Kg, og er ca. 40 cm høj.
> Jeg lægger nogle flere billeder ind i morgen.
> >
> >Mange sommer hilsner fra
> >
> >Bolette
> >
> >Hvad kan man vinde?
>
> Æren
>
> Hilsen Sverre.


Hmm, hvad så med noget Border Terrier eller
Airedale Terrier ?. Hovawart, Schæfer eller
Gordon Setter kunne være den anden, på grund af
de brune aftegninger.


*:) - John.




Nina El Falaki (16-07-2002)
Kommentar
Fra : Nina El Falaki


Dato : 16-07-02 21:17

Mit bud er airdale og rottweiler

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats
E-mail: cats@feca.dk
http://www.feca.dk

"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> skrev i en meddelelse
news:fc.0073fb6b045044a50073fb6b045044a5.45044a8@net.dialog.dk...
>
> Nogle få af jer ved hvilke racer, Nuggi's forældre har. Hvis de få kan
> holde sig i skindet, vil jeg gerne stå for en lille quiz.
> Quizzen går simpelthen ud på at gætte racerne. Der er billeder på min
> hjemmeside [ http://www.sverre.dk ]www.sverre.dk , der vil blive givet
> supplerende oplysninger her og alle spørgsmål vil selvfølgelig blive
> besvaret.
>
> Hvad siger I ?
>
> Hilsen Sverre.
>


Sander (16-07-2002)
Kommentar
Fra : Sander


Dato : 16-07-02 23:46


"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> skrev i en meddelelse
news:w3%Y8.7878$Yf1.595560@news010.worldonline.dk...
> Mit bud er airdale og rottweiler
>
> --
> Nina El Falaki


Ovenstående ville også være mit bud. Eller Airdale ( staves det sådan ? ) /
labrador. Kan ikke helt få den hvide farve, til at passe ? Airdale / Border
collie ?
Jeg giver op..........men en sjov ide, du har fået her, Sverre..........
: )

Mvh. www.tjekmig.dk



Bettina (17-07-2002)
Kommentar
Fra : Bettina


Dato : 17-07-02 09:33

arj, nu nåede du lige at stjæle mit bud

Bettina

"Sander" <Sander@tjekmig.dk> wrote in message
news:3d34a276$0$54724$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Nina El Falaki" <cats@feca.dk> skrev i en meddelelse
> news:w3%Y8.7878$Yf1.595560@news010.worldonline.dk...
> > Mit bud er airdale og rottweiler
> >
> > --
> > Nina El Falaki
>
>
> Ovenstående ville også være mit bud. Eller Airdale ( staves det sådan ? )
/
> labrador. Kan ikke helt få den hvide farve, til at passe ? Airdale /
Border
> collie ?
> Jeg giver op..........men en sjov ide, du har fået her, Sverre..........
> : )
>
> Mvh. www.tjekmig.dk
>
>



Pernille Lauridsen (16-07-2002)
Kommentar
Fra : Pernille Lauridsen


Dato : 16-07-02 21:13

Når jeg kigger på hans søskende (Går jeg udfra det er) så ville jeg
umiddelbart gætte på Rottweiler/ Ruhåret hønsehund........men eftersom jeg
kan læse i tråden, at der er terrie i ham, så skipper jeg hønsehunden og
gætter i stedet på tysk jagt terrie, ruhåret fox terrie eller Airedale
Terrier ???

VH Pernille



Sverre Stokke (16-07-2002)
Kommentar
Fra : Sverre Stokke


Dato : 16-07-02 20:53

nospam4me@yoda.net writes:
>Jeg gætter på en Jack Russell Terrier ?
Næh.

Hilsen Sverre.


Sverre Stokke (16-07-2002)
Kommentar
Fra : Sverre Stokke


Dato : 16-07-02 20:56

mail@korat.dk writes:
>
>Er det en foxterrier/schæfer?
Nej.

>Den kunne godt have farverne til det (iflg mit
>ringe kundskab til hunderacer).
Måske snyder farverne lidt. De fleste i kuldet er sorte med lidt hvidt -
enten på poter eller bryst - men det siger nu mere om hans far (som ikke
er terrier
>

Hilsen Sverre.


Sverre Stokke (16-07-2002)
Kommentar
Fra : Sverre Stokke


Dato : 16-07-02 20:53

mail@korat.dk writes:
>>
>> Du har ret - hans mor er en terrier. Hvilken ?
>>
>> Hilsen Sverre.
>>
> NU bliver du krævende DET har jeg ingen anelse om! Mit kendskab til
>terriere kan være på et meget lille sted

Også mit, og der er heller ikke tale om den mest udbredte terrier.

Hilsen Sverre.


Sverre Stokke (16-07-2002)
Kommentar
Fra : Sverre Stokke


Dato : 16-07-02 20:57

mail@korat.dk writes:
>Farverne er stadig rigtige efter min mening, men ørerne forvirrer mig...
>Både foxterrier og schæfer har opretstående ører...

Ingen af Nuggis forældre har (helt) opretstående ører.

Hilsen Sverre.


Eva Schmidt (16-07-2002)
Kommentar
Fra : Eva Schmidt


Dato : 16-07-02 20:59


Sverre Stokke <sverre@enterpol.dk> skrev i en
news:fc.0073fb6b045044a50073fb6b045044a5.45044a8@net.dialog.dk...
>
> Nogle få af jer ved hvilke racer, Nuggi's forældre har. Hvis de få kan
> holde sig i skindet, vil jeg gerne stå for en lille quiz.
> Quizzen går simpelthen ud på at gætte racerne. Der er billeder på min
> hjemmeside [ http://www.sverre.dk ]www.sverre.dk , der vil blive givet
> supplerende oplysninger her og alle spørgsmål vil selvfølgelig blive
> besvaret.
>
> Hvad siger I ?
>
> Hilsen Sverre.
>


Airdale/schæfer??


mvh Eva


Sverre Stokke (17-07-2002)
Kommentar
Fra : Sverre Stokke


Dato : 17-07-02 06:27

safeni@privat.tdcadsl.dk writes:
>Airdale/schæfer??
Moderen er ganske rigtig Airedale terrier, men faderen er ikke schæfer.

Hilsen Sverre.


Christian B. Andrese~ (17-07-2002)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 17-07-02 07:38


"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> skrev i en meddelelse
news:fc.0073fb6b045073e60073fb6b045044a5.45073e7@net.dialog.dk...
> safeni@privat.tdcadsl.dk writes:
> >Airdale/schæfer??
> Moderen er ganske rigtig Airedale terrier, men faderen er ikke schæfer.
>
> Hilsen Sverre.
>

Airedale terrier og Rothweiler (selv om det er en absurd kombination) ?


--
mvh/regards

Christian
ICQ: 4937239



Sverre Stokke (17-07-2002)
Kommentar
Fra : Sverre Stokke


Dato : 17-07-02 06:28

nospam4me@yoda.net writes:
>Airedale Terrier
Ja, moderen.

Hilsen Sverre.


Sverre Stokke (17-07-2002)
Kommentar
Fra : Sverre Stokke


Dato : 17-07-02 06:28

cats@feca.dk writes:
>Mit bud er airdale
Ja,

>og rottweiler
Nej.


Hilsen Sverre.


Sverre Stokke (17-07-2002)
Kommentar
Fra : Sverre Stokke


Dato : 17-07-02 06:33

Sander@tjekmig.dk writes:
> Airdale / Border
>collie ?
>Jeg giver op..........men en sjov ide, du har fået her, Sverre..........
>: )

Jeg er glad for at du giver op.

Moderen er Airedale terrier og faderen er Border Collie

Hilsen Sverre.


Christian B. Andrese~ (17-07-2002)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 17-07-02 07:39


"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> skrev i en meddelelse
news:fc.0073fb6b045074830073fb6b045044a5.45074aa@net.dialog.dk...
> Sander@tjekmig.dk writes:
> > Airdale / Border
> >collie ?
> >Jeg giver op..........men en sjov ide, du har fået her, Sverre..........
> >: )
>
> Jeg er glad for at du giver op.
>
> Moderen er Airedale terrier og faderen er Border Collie
>
> Hilsen Sverre.
>

Næste parring bør da så være Border Terrier og Border Collie

Jeg fik afgivet mine bud inden jeg fik læst hele tråden


--
mvh/regards

Christian
ICQ: 4937239



Sander (17-07-2002)
Kommentar
Fra : Sander


Dato : 17-07-02 09:42


"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> skrev i en meddelelse
news:fc.0073fb6b045074830073fb6b045044a5.45074aa@net.dialog.dk...

>
> Jeg er glad for at du giver op.
>
> Moderen er Airedale terrier og faderen er Border Collie
>
> Hilsen Sverre.


Det var da, et heldigt gæt. : ) Men det forklarer jo, den hvide farve.

Vi har set, så mange Border Collier i TV` et, for et stykke tid siden. De er
jo, rigtig dygtige fårehunde. Vi var dybt imponeret, over hvordan de skulle,
få 3 får igennem, forskellige forhindringer på tid, imens ejeren dirigerede
dem, med ord eller fløjt.

Har kun kendt, en Airdale terrier. Han virkede, som en rolig og godmodig
hund.

Har ikke hørt, om denne kombination før, men jeg tror helt sikkert, at du
kan forvente dig, en rigtig god hund...... : )


Mvh. www.tjekmig.dk




Camilla Baird (17-07-2002)
Kommentar
Fra : Camilla Baird


Dato : 17-07-02 10:05

On 17/07/2002 07:33, in article
fc.0073fb6b045074830073fb6b045044a5.45074aa@net.dialog.dk, "Sverre Stokke"
<sverre@enterpol.dk> wrote:

> Sander@tjekmig.dk writes:
>> Airdale / Border
>> collie ?
>> Jeg giver op..........men en sjov ide, du har fået her, Sverre..........
>> : )
>
> Jeg er glad for at du giver op.
>
> Moderen er Airedale terrier og faderen er Border Collie
>
> Hilsen Sverre.
>

AhA! En livlig og aktivitetskrævende hund du har fået dig der

--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk
mail@korat.dk


Sverre Stokke (17-07-2002)
Kommentar
Fra : Sverre Stokke


Dato : 17-07-02 06:31

praxis@nospampc.dk writes:
>Airedale
>Terrier ???
Ja, moderen.

Tjah, så mangler I bare faderen, og der ligger fire nye billeder på
www.sverre.dk

Hint : Som tidligere nævnt er de fleste i kuldet sorte - med lidt hvidt.

Hilsen Sverre.


Sverre Stokke (17-07-2002)
Kommentar
Fra : Sverre Stokke


Dato : 17-07-02 06:31

safeni@privat.tdcadsl.dk writes:
>Manchester terrier ??
Har aldri hørt om den
>
>Han er i øvrigt skøn!
Tak



Hilsen Sverre.


Christian B. Andrese~ (17-07-2002)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 17-07-02 07:36


"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> skrev i en meddelelse
news:fc.0073fb6b045044a50073fb6b045044a5.45044a8@net.dialog.dk...
>
> Nogle få af jer ved hvilke racer, Nuggi's forældre har. Hvis de få kan
> holde sig i skindet, vil jeg gerne stå for en lille quiz.
> Quizzen går simpelthen ud på at gætte racerne. Der er billeder på min
> hjemmeside [ http://www.sverre.dk ]www.sverre.dk , der vil blive givet
> supplerende oplysninger her og alle spørgsmål vil selvfølgelig blive
> besvaret.
>
> Hvad siger I ?

Rothweiler og Flatcoated Retriever ?


--
mvh/regards

Christian
ICQ: 4937239



Sverre Stokke (18-07-2002)
Kommentar
Fra : Sverre Stokke


Dato : 18-07-02 07:51

Sander@tjekmig.dk writes:
>Vi har set, så mange Border Collier i TV` et, for et stykke tid siden. De
>er
>jo, rigtig dygtige fårehunde. Vi var dybt imponeret, over hvordan de
>skulle,
>få 3 får igennem, forskellige forhindringer på tid, imens ejeren
>dirigerede
>dem, med ord eller fløjt.
>
>Har kun kendt, en Airdale terrier. Han virkede, som en rolig og godmodig
>hund.
>
>Har ikke hørt, om denne kombination før, men jeg tror helt sikkert, at du
>kan forvente dig, en rigtig god hund...... : )

Ja, det håber jeg. Det var nemlig de egenskaber, du nævner, som fik mig
til at vælge blandingen.

Hilsen Sverre.


Sverre Stokke (18-07-2002)
Kommentar
Fra : Sverre Stokke


Dato : 18-07-02 07:52

mail@korat.dk writes:
>AhA! En livlig og aktivitetskrævende hund du har fået dig der
Åh ja, han har et stort behov for begge dele, men jeg prøver at dæmpe ham.

Hilsen Sverre.


Camilla Baird (18-07-2002)
Kommentar
Fra : Camilla Baird


Dato : 18-07-02 10:41

On 18/07/2002 08:51, in article
fc.0073fb6b04510cc90073fb6b045044a5.4510ce0@net.dialog.dk, "Sverre Stokke"
<sverre@enterpol.dk> wrote:

> mail@korat.dk writes:
>> AhA! En livlig og aktivitetskrævende hund du har fået dig der
> Åh ja, han har et stort behov for begge dele, men jeg prøver at dæmpe ham.
>
> Hilsen Sverre.
>

Hvordan har du tænkt dig at gøre det?
--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk
mail@korat.dk


Sverre Stokke (18-07-2002)
Kommentar
Fra : Sverre Stokke


Dato : 18-07-02 12:59

mail@korat.dk writes:
>Hvordan har du tænkt dig at gøre det?
Det gør jeg skam allerede

Ved ikke at hidse ham op, når jeg kommer hjem, ikke at lade gæster hidse
ham op, ikke at lade folk, vi besøger, hidse ham op, at have meget rolig
kontakt med ham, ved at hviske ikke tale højt eller råbe til ham. I det
hale taget selv at være meget rolig i omgangen med ham, og ikke at belønne
ham for at være speedet.

Hilsen Sverre.


Camilla Baird (18-07-2002)
Kommentar
Fra : Camilla Baird


Dato : 18-07-02 13:28

On 18/07/2002 13:58, in article
fc.0073fb6b04513fe70073fb6b045044a5.451403a@net.dialog.dk, "Sverre Stokke"
<sverre@enterpol.dk> wrote:

> mail@korat.dk writes:
>> Hvordan har du tænkt dig at gøre det?
> Det gør jeg skam allerede
>
> Ved ikke at hidse ham op, når jeg kommer hjem, ikke at lade gæster hidse
> ham op, ikke at lade folk, vi besøger, hidse ham op, at have meget rolig
> kontakt med ham, ved at hviske ikke tale højt eller råbe til ham. I det
> hale taget selv at være meget rolig i omgangen med ham, og ikke at belønne
> ham for at være speedet.
>
> Hilsen Sverre.
>

Det lyder alt I alt temmelig anstrengende hele tiden at skulle passe på
hvordan du og andre taler til ham... Men det har du jo på sin vis selv valgt

--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk
mail@korat.dk


Sverre Stokke (18-07-2002)
Kommentar
Fra : Sverre Stokke


Dato : 18-07-02 16:21

mail@korat.dk writes:
>Det lyder alt I alt temmelig anstrengende hele tiden at skulle passe på
>hvordan du og andre taler til ham... Men det har du jo på sin vis selv
>valgt
Ja, og det var skam en beslutning, som krævede megen overvejelse. Men dels
var det et perfekt 'køkkenopdræt', og dels har jeg altid været fascineret
af Border Collie - men ikke blind for de krævende sider af racen. Og når
nu Airedale Terrier var den anden halvdel, så var det faktisk noget nær
det perfekte. AT' er jo en brugshund - ligesom Schæferen, som jeg er vant
til - og må derfor formodes at have et stort indlæringspotentiale.
Et af mine kriterier var at der skulle være meget lidt 'jagt' i hunden
(min matrikel er en halv tønde uindhegnet skov), og det har jeg da fået
opfyldt - selv om AT oprindelig er en jagthund.

Hilsen Sverre.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409070
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste