|
| Alien vs. Predator Fra : CybaMerc |
Dato : 16-07-02 00:32 |
|
http://www.cnn.com/2002/SHOWBIZ/Movies/07/15/film.alien.reut/index.html
HOLLYWOOD, California (Reuters) -- Talk about a clash of the titans:
British filmmaker Paul Anderson ("Resident Evil") will write and
direct "Alien vs. Predator," a 20th Century Fox project based on a
popular video game, Variety reports.
Fox Interactive published "Aliens vs. Predator" in 1999 and released
its sequel, "Aliens vs. Predator 2," last year.
The picture is the tale of human scientists on a distant planet who,
once again, make the mistake of experimenting on aliens and predators.
The story centers on a scientist who foolishly hatches alien eggs to
create an environment attractive to predators.
The picture will be developed by the producers of the underlying
properties, the 1987 Arnold Schwarzenegger movie "Predator" and its
1990 sequel, and the first four installments of the "Alien" franchise.
"Predator" earned $59.7 million domestically in 1987, and "Predator 2"
$30.7 million. The 1979 "Alien" earned $78.9 million; "Aliens" (1986),
$85.2 million; "Alien 3" (1992), $55.5 million; and "Alien:
Resurrection" (1997), $47.8 million. Anderson's other credits include
"Mortal Kombat," "Event Horizon" and "Soldier."
....
Paul Anderson - jeg ved sgu ikke... Resident Evil var da meget
underholdende og lagde sig på mange måder tæt op af spillet; men den
var også unødvendig poppet og ikke uhyggelig overhovedet. Alien og
Predator-filmene (pånær Alien 4) er fantastiske IMO, og det vil være
en skam, hvis denne film ikke lever op til samme niveau som
"forgængerne".
| |
Ukendt (16-07-2002)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 16-07-02 01:25 |
|
> http://www.cnn.com/2002/SHOWBIZ/Movies/07/15/film.alien.reut/index.html
>
>HOLLYWOOD, California (Reuters) -- Talk about a clash of the titans:
>British filmmaker Paul Anderson ("Resident Evil") will write and
>direct "Alien vs. Predator," a 20th Century Fox project based on a
>popular video game, Variety reports.
Det er en af de ting man har et mærkeligt forhold til. Man håber helt
vildt på at sådan en film bliver lavet... og alligevel ikke. For hvis
den stinker, (og med de forventninger man har er det desværre en meget
stor sandsynlighed), så ville man bagefter ønske den aldrig var blevet
lavet. I hvert fald ikke på en sådan stinkende måde. :)
Men okay... efter Alien 3 og til Predator 2 har jeg mere eller mindre
opgivet, og ser nu blot alt der kommer af den slags som ren og skær
"dum" underholdning.
AvP skal naturligvis ses, og bliver den god som de gode forgængere fra
hver sin gren, så er det selvfølgelig kun en lækker bonus. :)
Mvh, Claus
--
I never apologize! I'm sorry, but that's the way I am.
- Homer Simpson
| |
Per Kristensen (16-07-2002)
| Kommentar Fra : Per Kristensen |
Dato : 16-07-02 07:52 |
|
"CybaMerc" <CybaMerc@image.dk> skrev i en meddelelse
news:bam6jugq4nfmpt4nbgrcq50l1ma6nhc97s@4ax.com...
>
> http://www.cnn.com/2002/SHOWBIZ/Movies/07/15/film.alien.reut/index.html
>
> HOLLYWOOD, California (Reuters) -- Talk about a clash of the titans:
> British filmmaker Paul Anderson ("Resident Evil") will write and
> direct "Alien vs. Predator," a 20th Century Fox project based on a
> popular video game, Variety reports.
>
Ufatteligt hvis man giver et sådant projekt til Paul Anderson, men det er jo
typisk Hollywood. Ja vist er Resident Evil da OK, men husk lige på at den
samme mand lavede Soldier og Mortal Kombat. Dog kan man håbe på en stemning
ala Event Horizon, som jeg syntes var ret fed.
| |
Peter B. Juul (16-07-2002)
| Kommentar Fra : Peter B. Juul |
Dato : 16-07-02 08:26 |
|
"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> writes:
> Ufatteligt hvis man giver et sådant projekt til Paul Anderson, men det er jo
> typisk Hollywood.
Jeg er mere paf over "based on the popular video game". Var Dark Horse
ikke i gang med et A/P-filmprojekt længe før spillene dukkede op? (jo)
--
Peter B. Juul, o.-.o "I don't see much sense in that," said Rabbit.
The RockBear. ((^)) "No," said Pooh humbly, "there isn't. But there
I speak only 0}._.{0 was going to be when I began it. It's just that
for myself. O/ \O something happened to it along the way."
| |
Nikolaj Borg (16-07-2002)
| Kommentar Fra : Nikolaj Borg |
Dato : 16-07-02 08:34 |
|
Peter B. Juul wrote:
>> Ufatteligt hvis man giver et sådant projekt til Paul Anderson, men
>> det er jo typisk Hollywood.
>
> Jeg er mere paf over "based on the popular video game". Var Dark Horse
> ikke i gang med et A/P-filmprojekt længe før spillene dukkede op? (jo)
"From the man who brought you Mortal Kombat". Han har tydeligvis tjek på det
der med at filmatisere computerspil, så hvorfor ikke fortsætte?
/Nikolaj
| |
Jens Thomsen (16-07-2002)
| Kommentar Fra : Jens Thomsen |
Dato : 16-07-02 08:43 |
|
"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
news:m31ya4w2u2.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> Jeg er mere paf over "based on the popular video game". Var Dark Horse
> ikke i gang med et A/P-filmprojekt længe før spillene dukkede op? (jo)
Joda. Peter Briggs solgte sit manuskript for snart mange år siden, og
projektets status har skiftet halvårligt mellem "det bliver aldrig til
noget" og "der er et lillebitte håb alligevel". Der ser så foreløbigt ud til
at blive til noget (igenigen), men åbenbart uden Briggs' bidrag.
MVH
Jens
| |
Herold (16-07-2002)
| Kommentar Fra : Herold |
Dato : 16-07-02 09:10 |
|
> Ufatteligt hvis man giver et sådant projekt til Paul Anderson, men det er
jo
> typisk Hollywood. Ja vist er Resident Evil da OK, men husk lige på at den
> samme mand lavede Soldier og Mortal Kombat. Dog kan man håbe på en
stemning
> ala Event Horizon, som jeg syntes var ret fed.
Nu var Mortal Kombat faktisk en succes i forhold til det arbejde der blev
lagt i den.
Ikke at det gør det til en god film, jeg håber personligt også på at Event
Horizon-stemningen får mere indflydelse.
| |
Klaus G. (16-07-2002)
| Kommentar Fra : Klaus G. |
Dato : 16-07-02 16:49 |
|
> Nu var Mortal Kombat faktisk en succes i forhold til det arbejde der blev
> lagt i den.
Jeg synes Mortal Combat var ok, men har du set de efterfølgene film? Damn de
er dårlige...
--
Klaus G. / Seth-Enoch
klaus_godt@hotmail.com
| |
Morten DH (16-07-2002)
| Kommentar Fra : Morten DH |
Dato : 16-07-02 09:55 |
|
CybaMerc <CybaMerc@image.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bam6jugq4nfmpt4nbgrcq50l1ma6nhc97s@4ax.com...
>
> http://www.cnn.com/2002/SHOWBIZ/Movies/07/15/film.alien.reut/index.html
>
> HOLLYWOOD, California (Reuters) -- Talk about a clash of the titans:
> British filmmaker Paul Anderson ("Resident Evil") will write and
> direct "Alien vs. Predator," a 20th Century Fox project based on a
> popular video game, Variety reports.
>
> Fox Interactive published "Aliens vs. Predator" in 1999 and released
> its sequel, "Aliens vs. Predator 2," last year.
>
> The picture is the tale of human scientists on a distant planet who,
> once again, make the mistake of experimenting on aliens and predators.
> The story centers on a scientist who foolishly hatches alien eggs to
> create an environment attractive to predators.
>
> The picture will be developed by the producers of the underlying
> properties, the 1987 Arnold Schwarzenegger movie "Predator" and its
> 1990 sequel, and the first four installments of the "Alien" franchise.
>
> "Predator" earned $59.7 million domestically in 1987, and "Predator 2"
> $30.7 million. The 1979 "Alien" earned $78.9 million; "Aliens" (1986),
> $85.2 million; "Alien 3" (1992), $55.5 million; and "Alien:
> Resurrection" (1997), $47.8 million. Anderson's other credits include
> "Mortal Kombat," "Event Horizon" and "Soldier."
Suk, jeg frygter det allerede - den film kunne blive den sejeste film ever -
hvis den blev lavet ordentligt; men mon ikke man bare stille og roligt kan
skrue forventningerne ned
| |
Peter Tønnesen (16-07-2002)
| Kommentar Fra : Peter Tønnesen |
Dato : 16-07-02 10:14 |
|
> > "Predator" earned $59.7 million domestically in 1987, and "Predator 2"
> > $30.7 million. The 1979 "Alien" earned $78.9 million; "Aliens" (1986),
> > $85.2 million; "Alien 3" (1992), $55.5 million; and "Alien:
> > Resurrection" (1997), $47.8 million. Anderson's other credits include
> > "Mortal Kombat," "Event Horizon" and "Soldier."
>
> Suk, jeg frygter det allerede - den film kunne blive den sejeste film
ever -
> hvis den blev lavet ordentligt; men mon ikke man bare stille og roligt kan
> skrue forventningerne ned
Den kunne blive MEGET sej. Hvis den bare kan opretholde en brøkdel af
uhyggen fra spillene, kunne det blive en særdeles skræmmende film! Sad
ALDRIG alene og ALDRIG med lyset slukket da jeg spillede AvsP 1 og 2! Føj ha
Jeg ser også en Event Horizon stemning foran mig. Eller bedre endnu, Aliens
stemning...man har vel lov at håbe? Desuden minder Aliens faktisk en del om
AvsP 2 i forvejen.
/Peter Tønnesen
| |
Nikolaj Borg (16-07-2002)
| Kommentar Fra : Nikolaj Borg |
Dato : 16-07-02 10:50 |
|
Peter Tønnesen wrote:
> Den kunne blive MEGET sej. Hvis den bare kan opretholde en brøkdel af
> uhyggen fra spillene, kunne det blive en særdeles skræmmende film! Sad
> ALDRIG alene og ALDRIG med lyset slukket da jeg spillede AvsP 1 og 2!
> Føj ha
Ja, spillene (ihvertfald 2'eren - har ikke spillet 1'eren) er ret så
skræmmende. Men jeg må indrømme, at jeg havde det med at få hovedpine af
Predator-missionerne med alle de dersens mystiske farver.
/Nikolaj
| |
Ukendt (16-07-2002)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 16-07-02 11:03 |
|
>> Den kunne blive MEGET sej. Hvis den bare kan opretholde en brøkdel af
>> uhyggen fra spillene, kunne det blive en særdeles skræmmende film! Sad
>> ALDRIG alene og ALDRIG med lyset slukket da jeg spillede AvsP 1 og 2!
>> Føj ha
>Ja, spillene (ihvertfald 2'eren - har ikke spillet 1'eren) er ret så
>skræmmende.
AvP 1 er efter min mening endnu mere nervepirrende end AvP 2. I begge
spil er det dog kun human-missionerne der sådan rigtig kan få
adrenalinen til at pumpe. Der er ikke noget bedre end at skyde
forvildet rundt i et mørkt rum, hvor man ved en facehugger er på jagt
efter en. :)
Denne fornemmelse kan en film med samme titel dog næppe formå at
skabe. Har endnu aldrig set en film der har været bare i nærheden af
noget der ligner. Film er kedelige. ;)
Mvh, Claus
--
I never apologize! I'm sorry, but that's the way I am.
- Homer Simpson
| |
Peter B. Juul (16-07-2002)
| Kommentar Fra : Peter B. Juul |
Dato : 16-07-02 10:35 |
|
"Morten DH" <morten@no-spam-drejoe.dk> writes:
> Suk, jeg frygter det allerede - den film kunne blive den sejeste film ever -
Kunne den?
der er ingen vi kan relatere til i den.
Et rumvæsen slås med nogle andre rumvæsener?
I Predator var det den hyperteknologiske jæger kontra de primitive
mennesker, der var konflikten, og vi havde menneskene at relatere til
og holde med.
I Aliens var det teknologisk bevendte mennesker mod den dyriske horde
af aliens, og vi havde menneskene at holde med.
Hvem skal vi holde med i AvP?
--
Peter B. Juul, o.-.o Kermit: Bear left!
The RockBear. ((^))
I speak only 0}._.{0 Fozzie: Right, Frog!
for myself. O/ \O
| |
Ukendt (16-07-2002)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 16-07-02 10:56 |
|
>> Suk, jeg frygter det allerede - den film kunne blive den sejeste film ever -
>Kunne den?
>der er ingen vi kan relatere til i den.
Bedømt ud fra... hvad? Filmens (arbejds)titel: "Alien vs. Predator"?
Eller kender du tilfældig historien i filmen? :)
Jeg tør næsten vædde med, at der er mennesker med, som man kan holde
med - hvis man skulle have lyst til det. Der bliver da i hvert fald
nævnt noget med nogle videnskabsmænd m/k. Og hvor der er aliens og
predators, da er der sandsynligvis også en menneskelig soldat eller
to. Skulle det ikke være tilfældet, så vil jeg personligt se Alien 3
og 4 i ét hug! ;)
Mvh, Claus
--
I never apologize! I'm sorry, but that's the way I am.
- Homer Simpson
| |
Lars Hoffmann (16-07-2002)
| Kommentar Fra : Lars Hoffmann |
Dato : 16-07-02 11:21 |
|
<Claus Nielsen> escribió en el mensaje
news:evq7jukuoenj8c13hnklmhcdrb81l106mb@4ax.com...
> Bedømt ud fra... hvad? Filmens (arbejds)titel: "Alien vs. Predator"?
> Eller kender du tilfældig historien i filmen? :)
På http://www.corona.bc.ca/films/details/aliensvspredator.html er der et
væld af info om AvsP og der snakkes også lidt om hvad den kunne gå ud på.
| |
CybaMerc (16-07-2002)
| Kommentar Fra : CybaMerc |
Dato : 16-07-02 19:30 |
|
A long time ago in a galaxy far, far away....
Peter B. Juul wrote:
[snip]
>Hvem skal vi holde med i AvP?
Tjah... filmen er jo åbenbart baseret på spillene, og så vidt jeg
husker, er der da marines i dem.
| |
Peter B. Juul (16-07-2002)
| Kommentar Fra : Peter B. Juul |
Dato : 16-07-02 20:22 |
|
CybaMerc <CybaMerc@image.dk> writes:
> Tjah... filmen er jo åbenbart baseret på spillene, og så vidt jeg
> husker, er der da marines i dem.
Ja, men hvem kan dog holde med marines? Det er jo som at lave en film
om amøbernes selskabsliv.
--
Peter B. Juul, o.-.o "I Århus putter de brun sovs på bøfsandwich!
The RockBear. ((^)) Jeg har selv oplevet det, og det fik mig næsten til
I speak only 0}._.{0 at græde da det skete."
for myself. O/ \O -Rudi Urban Rasmussen
| |
Thomas Mouritsen (16-07-2002)
| Kommentar Fra : Thomas Mouritsen |
Dato : 16-07-02 22:42 |
|
"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
news:m3n0srv5qc.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> Ja, men hvem kan dog holde med marines?
Så du nogensinde den lille film, som hed Aliens ?
| |
Peter B. Juul (16-07-2002)
| Kommentar Fra : Peter B. Juul |
Dato : 16-07-02 22:58 |
|
"Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk> writes:
> > Ja, men hvem kan dog holde med marines?
>
> Så du nogensinde den lille film, som hed Aliens ?
Ja. Der var der en personlighed, der hed Ripley, som vi kunne holde
med og en flok tåbelige marines, som ikke tjente andet formål end at
være mad.
--
Peter B. Juul, o.-.o "En stærkt medvirkende Aarsag til Sprogets Forfald har
The RockBear. ((^)) vi her i Landet i en national Særegenhed, som jeg ikke
I speak only 0}._.{0 ved, at jeg har truffet i noget andet Land: Frygten for
for myself. O/ \O at skabe sig ved at tale korrekt." - Johannes V. Jensen
| |
Thomas Mouritsen (16-07-2002)
| Kommentar Fra : Thomas Mouritsen |
Dato : 16-07-02 23:04 |
|
"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
news:m3heizuyi9.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> Ja. Der var der en personlighed, der hed Ripley, som vi kunne holde
> med og en flok tåbelige marines, som ikke tjente andet formål end at
> være mad.
Æh okay ; Det var ikke den samme Aliens jeg så.
Hicks, Hudson, Apone, Vasquez ? Bare mad ? Get real..
| |
Peter B. Juul (16-07-2002)
| Kommentar Fra : Peter B. Juul |
Dato : 16-07-02 23:27 |
|
"Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk> writes:
> Æh okay ; Det var ikke den samme Aliens jeg så.
>
> Hicks, Hudson, Apone, Vasquez ? Bare mad ? Get real..
Nå ja. Nogle af dem var bomber. Det glemte jeg. Tak fordi du mindede
mig om det.
Helt ærligt: Pinte det dig virkelig, når de døde?
--
Peter B. Juul, o.-.o "I desire macaroni pictures."
The RockBear. ((^)) -Moses.
I speak only 0}._.{0
for myself. O/ \O
| |
Peter G. (17-07-2002)
| Kommentar Fra : Peter G. |
Dato : 17-07-02 00:07 |
|
In article <m3ele3ux5u.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk>, Peter B. Juul
<pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote...
>
> Helt ærligt: Pinte det dig virkelig, når de døde?
>
Hudson havde da personlighed. Det var da en skam hans profeti blev
opfyldt. Jeg ærgede mig da lidt, selvom han gik ud med stil. De kunne
godt have ofret Newt eller Hicks i stedet for ham.
--
M.v.h. / Kind regards, Peter.
Klip venligst overflødige citater væk og svar nedenunder
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
| |
Lars Hoffmann (17-07-2002)
| Kommentar Fra : Lars Hoffmann |
Dato : 17-07-02 07:36 |
|
"Peter G." <PeterNOSPAMPedal2100@gmx.net> escribió en el mensaje
news:MPG.179ec59ae00050f09897e6@dtext.news.tele.dk...
> Hudson havde da personlighed. Det var da en skam hans profeti blev
> opfyldt. Jeg ærgede mig da lidt, selvom han gik ud med stil. De kunne
> godt have ofret Newt eller Hicks i stedet for ham.
Fuldstændig enig. Hudson er absolut den morsommeste figur i den film. Han
har så mange gode one-liners og er så krysteragtig at det er en skam at han
skal ordnes istedet for Hicks, bare fordi Hicks har noget kørrende med
Ripley. Det blev der jo heldigvis rettet op på i Alien III
MEd venlig hilsen
Lars Hoffmann
| |
Thomas Mouritsen (17-07-2002)
| Kommentar Fra : Thomas Mouritsen |
Dato : 17-07-02 09:14 |
|
"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
news:m3ele3ux5u.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> Nå ja. Nogle af dem var bomber. Det glemte jeg. Tak fordi du mindede
> mig om det.
Jeg synes ikke marinesoldaterne i Aliens er noget nær så 2 dimensionelle,
som du vist gerne vil gøre dem til.
Ingen af dem, var skitset pænt 3 dimensionelt, efter din mening ? I flæng
igen : Hicks, Hudson, Vasquez, Apone ?
> Helt ærligt: Pinte det dig virkelig, når de døde?
For nogles vedkommende overraskede det mig, da man i løbet af filmen var
kommet pænt tæt på nogle af dem ; Se ellers svaret ovenover.
Thomas
| |
Jens Thomsen (17-07-2002)
| Kommentar Fra : Jens Thomsen |
Dato : 17-07-02 10:10 |
|
"Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:ah3922$pi9$1@sunsite.dk...
> > Nå ja. Nogle af dem var bomber. Det glemte jeg. Tak fordi du mindede
> > mig om det.
>
> Jeg synes ikke marinesoldaterne i Aliens er noget nær så 2 dimensionelle,
> som du vist gerne vil gøre dem til.
>
> Ingen af dem, var skitset pænt 3 dimensionelt, efter din mening ? I flæng
> igen : Hicks, Hudson, Vasquez, Apone ?
Årh, hold op! Karakteriseringen af soldaterne var - på linje med genren -
stereotypisk. Som figurer er de ikke andet end store våben og oneliners. De
er en undskyldning for lidt brag og ballade og fungerer dermed a) som
"action-katalysator" og b) som en understregning af alvoren i situationen
for vores identifikationspunkt. De er (som Peter er inde på) med i filmen
som kanonføde.
Jeg er dog ikke enig med Peter i, at man ikke kan lave en udmærket
underholdende film alene med marines. Det burde nemt kunne lade sig gøre.
Det fungerer efter min ydmyge mening i hvert fald glimrende i Predator ved
blot at tilføje en fælles fortid til et par af hovedfigurerne.
MVH
Jens
| |
Herold (17-07-2002)
| Kommentar Fra : Herold |
Dato : 17-07-02 10:48 |
|
> Jeg er dog ikke enig med Peter i, at man ikke kan lave en udmærket
> underholdende film alene med marines. Det burde nemt kunne lade sig gøre.
Dare I say, Starship Troopers? :)
(ja, der var også biller med, men sgu ikke nogen man knyttede sig til...)
| |
Jens Thomsen (17-07-2002)
| Kommentar Fra : Jens Thomsen |
Dato : 17-07-02 11:31 |
|
"Herold" <jacob@spammerswillbeprosecutedboomtown.net> skrev i en meddelelse
news:3d353dc0$0$12700$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Jeg er dog ikke enig med Peter i, at man ikke kan lave en udmærket
> > underholdende film alene med marines. Det burde nemt kunne lade sig
gøre.
>
> Dare I say, Starship Troopers? :)
>
> (ja, der var også biller med, men sgu ikke nogen man knyttede sig til...)
Starship Troopers brugte nu en hel masse tid på at give sine figurer en
baggrund. At baggrunden så blev brugt som udgangspunkt for satire er en
anden sag.
Det er nok mest passende sammenligne Aliens med krigsfilm (og til dels
westerns), fordi det er disse genrer, den henter sin struktur fra - især de
mere action-prægede formler.
MVH
Jens
| |
Peter B. Juul (17-07-2002)
| Kommentar Fra : Peter B. Juul |
Dato : 17-07-02 10:53 |
|
"Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk> writes:
> Jeg synes ikke marinesoldaterne i Aliens er noget nær så 2 dimensionelle,
> som du vist gerne vil gøre dem til.
Aliens er en underholdende film, men sgisme ikke på grund af
persontegningen. Det har aldrig været Camerons force.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Welcome to Usenet. Please don't feed the trolls."
The RockBear. ((^))
I speak only 0}._.{0
for myself. O/ \O
| |
Thomas Mouritsen (17-07-2002)
| Kommentar Fra : Thomas Mouritsen |
Dato : 17-07-02 11:23 |
|
"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
news:m34reyvfym.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> Aliens er en underholdende film, men sgisme ikke på grund af
> persontegningen. Det har aldrig været Camerons force.
Persontegning har aldrig været Camerons force !??
Nu holder du sgu op.
Der er altid velskrevet dialog, til Camerons figurer ; Dialog som gør
karakterne levende, virkelighedstro, OG 3 dimensionelle.
Er du en af dem, som kun ser hans film, som hardware-movies ?
I så fald, så gør det mig ondt.
Thomas
| |
Jens Thomsen (17-07-2002)
| Kommentar Fra : Jens Thomsen |
Dato : 17-07-02 12:18 |
|
"Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:ah3gk7$kjj$1@sunsite.dk...
> Persontegning har aldrig været Camerons force !??
>
> Nu holder du sgu op.
>
> Der er altid velskrevet dialog, til Camerons figurer ; Dialog som gør
> karakterne levende, virkelighedstro, OG 3 dimensionelle.
Pudsigt. Jeg har altid set dialogen som Camerons eneste store problem: Den
er alt for ofte påtaget og banal eller sentimental. Sammenlign med en film
som Alien, hvor dialogen ligefrem flyder og virker som udtalt af rigtige
mennesker. Der skal altså mere end fængende oneliners til at skrive en god
"dialog".
MVH
Jens
| |
Peter B. Juul (17-07-2002)
| Kommentar Fra : Peter B. Juul |
Dato : 17-07-02 12:56 |
|
"Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk> writes:
> > Aliens er en underholdende film, men sgisme ikke på grund af
> > persontegningen. Det har aldrig været Camerons force.
>
> Persontegning har aldrig været Camerons force !??
Nemlig.
> Nu holder du sgu op.
Med hvad?
> Der er altid velskrevet dialog, til Camerons figurer ; Dialog som gør
> karakterne levende, virkelighedstro, OG 3 dimensionelle.
A-ha.
Kan du give et eksempel eller fem på dette? Er det hans ovenud
originale "rig pige, der længes efter den ægte kærlighed, som hun
finder hos en fattig tegner" eller er det nærmere den utroligt
overraskende "servitrice, som finder ud af at menneskehedens fremtid
hviler i hendes livmoder"?
Camerons personer er stort set allesammen folk, der havner i de
(oftest futuristiske) begivenheder, som er filmens hovedelement og
handler mekanisk og forudsigeligt på dem.
--
Peter B. Juul, o.-.o "I Århus putter de brun sovs på bøfsandwich!
The RockBear. ((^)) Jeg har selv oplevet det, og det fik mig næsten til
I speak only 0}._.{0 at græde da det skete."
for myself. O/ \O -Rudi Urban Rasmussen
| |
Thomas Mouritsen (17-07-2002)
| Kommentar Fra : Thomas Mouritsen |
Dato : 17-07-02 16:52 |
|
"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
news:m3y9catvpp.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> Kan du give et eksempel eller fem på dette?
Aliens, The Terminator, T2, The Abyss, True Lies, Titanic, Strange Days (som
han skrev manuskript til)
Allesammen film, hvor personerne på fornemste vis, levendegøres via. det
gode manuskript, og den veldrejede dialog.
Manden har _sans_ for god dialog, og det kommer altid til udtryk i hans
film.
Thomas
| |
David Rasmussen (17-07-2002)
| Kommentar Fra : David Rasmussen |
Dato : 17-07-02 18:25 |
|
Thomas Mouritsen wrote:
>
> Manden har _sans_ for god dialog, og det kommer altid til udtryk i hans
> film.
>
Only, not.
/David
| |
Peter B. Juul (17-07-2002)
| Kommentar Fra : Peter B. Juul |
Dato : 17-07-02 18:27 |
|
"Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk> writes:
> > Kan du give et eksempel eller fem på dette?
>
> Aliens, The Terminator, T2, The Abyss, True Lies, Titanic, Strange Days (som
> han skrev manuskript til)
>
> Allesammen film, hvor personerne på fornemste vis, levendegøres via. det
> gode manuskript, og den veldrejede dialog.
Prøv igen: Hvilke personer er det han har skrevet så vidunderligt. At
remse Camerons film op, kan enhver idiot.
Gør nu rede for din påstand - der er adskillige, der har erklæret sig
uenig med dig.
Hvor er disse tredimensionelle personer?
> Manden har _sans_ for god dialog, og det kommer altid til udtryk i hans
> film.
Han har sans for one-liners, ja. Det er ikke at skabe personer.
--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm so glad to see you, Son of Homo Habilis, and
The RockBear. ((^)) Daughter of Australopithecus Afarensis!" cried Bill.
I speak only 0}._.{0 "The Queen has been meddling with the environment,
for myself. O/ \O and now it's always winter and never Christmas,
Hannukkah, Ramadan, Diwali, Solstice or Tashfest."
| |
Thomas Mouritsen (17-07-2002)
| Kommentar Fra : Thomas Mouritsen |
Dato : 17-07-02 19:09 |
|
"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
news:m3r8i2tgdh.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> Han har sans for one-liners, ja. Det er ikke at skabe personer.
Hvis de Cameronske manuskripter, udelukkende består af one-liners for dig,
så lad være med at se Cameronske film, da du jo ikke lyder til at nyde
filmene ; Du ser dem vel bare som hardware-movies.
| |
Brian Nielsen (17-07-2002)
| Kommentar Fra : Brian Nielsen |
Dato : 17-07-02 21:11 |
|
"Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:ah4bud$skd$1@sunsite.dk...
>
> "Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
> news:m3r8i2tgdh.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
>
> > Han har sans for one-liners, ja. Det er ikke at skabe personer.
>
> Hvis de Cameronske manuskripter, udelukkende består af one-liners for dig,
> så lad være med at se Cameronske film, da du jo ikke lyder til at nyde
> filmene ; Du ser dem vel bare som hardware-movies.
>
Det ER hardware-movies, bestående af one-liners. Og de er blandt de bedste i
genren.
| |
Thomas Mouritsen (17-07-2002)
| Kommentar Fra : Thomas Mouritsen |
Dato : 17-07-02 21:30 |
|
"Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:gbkZ8.8665$Yf1.718321@news010.worldonline.dk...
> Det ER hardware-movies, bestående af one-liners. Og de er blandt de bedste
i
> genren.
Vi er fuldstændigt enige ; I mine øjne indeholder filmene bare mere end
one-liners.
Jeg ka sgu godt li' dialogen.
Thomas
| |
Nikolaj Borg (17-07-2002)
| Kommentar Fra : Nikolaj Borg |
Dato : 17-07-02 21:41 |
|
Thomas Mouritsen wrote:
> Vi er fuldstændigt enige ; I mine øjne indeholder filmene bare mere
> end one-liners.
>
> Jeg ka sgu godt li' dialogen.
Det kan de fleste af os vist. Men det giver jo ikke nødvendigvist dybere
karakterer. Der er da f.eks. ingen, som endnu har rost I Kina spiser de
hundene for de dybe personer, selvom de fleste godt kan lide dialogen.
/Nikolaj
| |
Peter B. Juul (18-07-2002)
| Kommentar Fra : Peter B. Juul |
Dato : 18-07-02 06:04 |
|
"Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk> writes:
> > Han har sans for one-liners, ja. Det er ikke at skabe personer.
>
> Hvis de Cameronske manuskripter, udelukkende består af one-liners for dig,
> så lad være med at se Cameronske film, da du jo ikke lyder til at nyde
> filmene ; Du ser dem vel bare som hardware-movies.
Sagde jeg, at jeg ikke nyder Cameron's film?
Nej.
Jeg har adskillige af dem i Spec.Ed.Laserdisc-udgaver og finder at The
Abyss er en af de mest åndeløst spændende film jeg har set.
Det er ikke det samme som at sige, at Camerons personer er fantastisk
dybe. Det er de ikke.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.
I speak only 0}._.{0 Thi visseligen, ting tager tid,
for myself. O/ \O men ævl tager evigheder" -Piet Hein
| |
David Rasmussen (18-07-2002)
| Kommentar Fra : David Rasmussen |
Dato : 18-07-02 11:09 |
|
Thomas Mouritsen wrote:
> "Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
> news:m3r8i2tgdh.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
>
>
>>Han har sans for one-liners, ja. Det er ikke at skabe personer.
>
>
> Hvis de Cameronske manuskripter, udelukkende består af one-liners for dig,
> så lad være med at se Cameronske film, da du jo ikke lyder til at nyde
> filmene ; Du ser dem vel bare som hardware-movies.
>
Jeg nyder mange af hans film ganske meget. Men det er sgu ikke pga.
dialogen eller persontegningen.
/David
| |
Thomas Mouritsen (17-07-2002)
| Kommentar Fra : Thomas Mouritsen |
Dato : 17-07-02 19:07 |
|
"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
news:m3r8i2tgdh.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> der er adskillige, der har erklæret sig
> uenig med dig.
Æh, og ?
> Hvor er disse tredimensionelle personer?
I filmene, i min forrige post.
Fremgik det ikke tydeligt nok ? I så fald undskyld.
Thomas
| |
Nikolaj Borg (17-07-2002)
| Kommentar Fra : Nikolaj Borg |
Dato : 17-07-02 20:28 |
|
Thomas Mouritsen wrote:
>> Hvor er disse tredimensionelle personer?
>
> I filmene, i min forrige post.
QED
> Fremgik det ikke tydeligt nok ? I så fald undskyld.
Tak, nu forsvandt enhver tvivl.
/Nikolaj
| |
Brian Nielsen (17-07-2002)
| Kommentar Fra : Brian Nielsen |
Dato : 17-07-02 21:09 |
|
"Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:ah4bq6$s3o$1@sunsite.dk...
>
> > Hvor er disse tredimensionelle personer?
>
> I filmene, i min forrige post.
>
> Fremgik det ikke tydeligt nok ? I så fald undskyld.
>
Jeg tror manden forsøger at få dig til at forklare hvorfor du mener at
Camerons figurer er så velskrevne og tre-dimensionelle. Gerne med et
dybdeborende eksempel. Og da du allerede har vovet dig ud på dybt vand,
bør du nok vælge en af bipersonerne
Jeg kan nu godt forstå at du holder dig tilbage, for det ER meget svært at
argumentere for.
| |
Peter B. Juul (18-07-2002)
| Kommentar Fra : Peter B. Juul |
Dato : 18-07-02 06:03 |
|
"Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk> writes:
> > Hvor er disse tredimensionelle personer?
>
> I filmene, i min forrige post.
Du jabbede en liste over Cameron-film af. Det kunne jeg også have
gjort. Det var sådan set ikke det jeg bad dig om: Jeg bad dig om at
anskueliggøre, at der er personer i de film, der har den dybde, du
påstår.
I øvrigt ved vi vel allesammen, hvad Cameron's _egentlige_ mål er...
(ellers, se http://www.geekculture.dk/arkiv.php3?reviewid=1039 )
--
Peter B. Juul, o.-.o When you are a Bear of Very Little Brain, and you Think
The RockBear. ((^)) of Things, you sometimes find that a Thing which seemed
I speak only 0}._.{0 very Thingish inside you is quite different when it gets
for myself. O/ \O out into the open and has other people looking at it.
| |
Thomas Mouritsen (18-07-2002)
| Kommentar Fra : Thomas Mouritsen |
Dato : 18-07-02 09:11 |
|
"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
news:m3ofd5tyqg.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
>Jeg bad dig om at
> anskueliggøre, at der er personer i de film, der har den dybde, du
> påstår.
Personerne, i de film jeg nævnte, har alle den dybde som jeg påstår de har.
> (ellers, se http://www.geekculture.dk/arkiv.php3?reviewid=1039 )
Får du søvn nok ?
Thomas
| |
Peter B. Juul (18-07-2002)
| Kommentar Fra : Peter B. Juul |
Dato : 18-07-02 09:25 |
|
"Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk> writes:
> >Jeg bad dig om at
> > anskueliggøre, at der er personer i de film, der har den dybde, du
> > påstår.
>
> Personerne, i de film jeg nævnte, har alle den dybde som jeg påstår de har.
Det er jo løgn, og det ved du godt. Tag dig dog sammen: Er det noget
sludder du siger, så indrøm det - ellers må du jo underbygge det.
Nævn nu bare fem personer og forklar hvad det er, der giver dem dybde.
> > (ellers, se http://www.geekculture.dk/arkiv.php3?reviewid=1039 )
>
> Får du søvn nok ?
Nej, jeg er stadig ret jet-lagged efter at jeg kom hjem fra
Californien i lørdags. Tak fordi du spørger.
--
Peter B. Juul, o.-.o "En stærkt medvirkende Aarsag til Sprogets Forfald har
The RockBear. ((^)) vi her i Landet i en national Særegenhed, som jeg ikke
I speak only 0}._.{0 ved, at jeg har truffet i noget andet Land: Frygten for
for myself. O/ \O at skabe sig ved at tale korrekt." - Johannes V. Jensen
| |
Thomas Mouritsen (18-07-2002)
| Kommentar Fra : Thomas Mouritsen |
Dato : 18-07-02 09:37 |
|
"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
news:m3heixtpd2.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> Det er jo løgn, og det ved du godt.
Fordi du har en anden opfattelse af James Cameron film, behøver jeg ikke ha'
det.
> Nævn nu bare fem personer og forklar hvad det er, der giver dem dybde.
Næh. Jeg gider da ikke blive ved, fordi du ikke forstår.
| |
Peter B. Juul (18-07-2002)
| Kommentar Fra : Peter B. Juul |
Dato : 18-07-02 10:05 |
|
"Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk> writes:
> > Det er jo løgn, og det ved du godt.
>
> Fordi du har en anden opfattelse af James Cameron film, behøver jeg ikke ha'
> det.
Du skrev "Personerne". Det er oplagt, at der optræder personer i de
fleste film, der slet ingen dybde har, fordi de f.eks. er statister.
> > Nævn nu bare fem personer og forklar hvad det er, der giver dem dybde.
>
> Næh. Jeg gider da ikke blive ved, fordi du ikke forstår.
"Blive ved"? med hvad? Du har ikke leveret noget som helst endnu andet
end påstanden "Alle JC-figurer er dybe pga. dialogen."
--
Peter B. Juul, o.-.o "I desire macaroni pictures."
The RockBear. ((^)) -Moses.
I speak only 0}._.{0
for myself. O/ \O
| |
Thomas Mouritsen (18-07-2002)
| Kommentar Fra : Thomas Mouritsen |
Dato : 18-07-02 13:01 |
|
"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
news:m3ele1tnis.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> "Blive ved"? med hvad? Du har ikke leveret noget som helst endnu andet
> end påstanden "Alle JC-figurer er dybe pga. dialogen."
Samme svar her, som til Jens :
Så lad os da bare alligevel skære det ud i pap, og bøje det i neon, mens vi
er i gang...
Alle hoved-personerne i Camerons film, har dybde, er 3 dimensionelle, har
karakter, og er troværdige.
That oughta do it.
| |
David Rasmussen (18-07-2002)
| Kommentar Fra : David Rasmussen |
Dato : 18-07-02 13:12 |
|
Thomas Mouritsen wrote:
> "Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
> news:m3ele1tnis.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
>
>
>>"Blive ved"? med hvad? Du har ikke leveret noget som helst endnu andet
>>end påstanden "Alle JC-figurer er dybe pga. dialogen."
>
>
> Samme svar her, som til Jens :
>
> Så lad os da bare alligevel skære det ud i pap, og bøje det i neon, mens vi
> er i gang...
>
> Alle hoved-personerne i Camerons film, har dybde, er 3 dimensionelle, har
> karakter, og er troværdige.
>
Altså "2+2=5". Problemet er at vi andre er uenige i det ovenstående
udsagn. Derfor bliver du nødt til at *argumentere* istedet for bare at
*påstå*. Det du skriver er ikke et argument, men en påstand.
/David
| |
Thomas Mouritsen (18-07-2002)
| Kommentar Fra : Thomas Mouritsen |
Dato : 18-07-02 13:34 |
|
"David Rasmussen" <pinkfloydhomer@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:3D36B093.9080406@yahoo.com...
> Altså "2+2=5". Problemet er at vi andre er uenige i det ovenstående
> udsagn. Derfor bliver du nødt til at *argumentere* istedet for bare at
> *påstå*. Det du skriver er ikke et argument, men en påstand.
Det er en påstand fra dit synspunkt, og alle andre som er uenige. Fra hvor
jeg sidder, er det argumentation.
Thomas
| |
David Rasmussen (18-07-2002)
| Kommentar Fra : David Rasmussen |
Dato : 18-07-02 13:38 |
|
Thomas Mouritsen wrote:
> "David Rasmussen" <pinkfloydhomer@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> news:3D36B093.9080406@yahoo.com...
>
>
>>Altså "2+2=5". Problemet er at vi andre er uenige i det ovenstående
>>udsagn. Derfor bliver du nødt til at *argumentere* istedet for bare at
>>*påstå*. Det du skriver er ikke et argument, men en påstand.
>
>
> Det er en påstand fra dit synspunkt, og alle andre som er uenige. Fra hvor
> jeg sidder, er det argumentation.
>
OK. Det må være ærgeligt ikke at kunne videregive sine ideer og tanker
til andre mennesker, bl.a. fordi man insisterer på at bruge nogle andre
betegnelser end alle andre.
/David
| |
Peter B. Juul (18-07-2002)
| Kommentar Fra : Peter B. Juul |
Dato : 18-07-02 13:46 |
|
"Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk> writes:
> Det er en påstand fra dit synspunkt, og alle andre som er uenige. Fra hvor
> jeg sidder, er det argumentation.
Lad os prøve fra en anden vinkel (selv om jeg efterhånden har fattet,
at det er nytteløst).
Når man argumenterer for noget, så kommer man med en række sætninger,
der underbygger en påstand.
Hvis for eksempel jeg påstår, at min Volvo er hurtigere end en BMW, så
er det et argument, at fremvise hastighedsmålinger og stamdata for de
to biltyper.
Hvis "Camerons personer har dybde" er et argument og ikke en påstand,
så må det være en sætning, der underbygger en påstand. Hvad er
påstanden?
--
Peter B. Juul, o.-.o "Alle der rejser i rummet er kannibaler og æder
The RockBear. ((^)) deres egen afføring. [..] Deres børn bliver
I speak only 0}._.{0 rumraketter, når de bliver kønsmodne."
for myself. O/ \O -POK
| |
Lars Kim Lund (18-07-2002)
| Kommentar Fra : Lars Kim Lund |
Dato : 18-07-02 18:11 |
|
Hej "Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk>
>> Altså "2+2=5". Problemet er at vi andre er uenige i det ovenstående
>> udsagn. Derfor bliver du nødt til at *argumentere* istedet for bare at
>> *påstå*. Det du skriver er ikke et argument, men en påstand.
>
>Det er en påstand fra dit synspunkt, og alle andre som er uenige. Fra hvor
>jeg sidder, er det argumentation.
Månen er lavet af grøn alpeost fordi den er lavet af grøn alpeost. Det
er ikke argumentation, det er en påstand.
At den er rund, har huller på overfladen, er grøn og lugter af ost er
argumentation.
--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/
| |
Jens Thomsen (18-07-2002)
| Kommentar Fra : Jens Thomsen |
Dato : 18-07-02 10:26 |
|
"Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:ah5uq6$r3j$1@sunsite.dk...
> > Nævn nu bare fem personer og forklar hvad det er, der giver dem dybde.
>
> Næh. Jeg gider da ikke blive ved, fordi du ikke forstår.
....Altså må vi udlede, at du heller ikke kan finde nogen eksempler på
figurer med dybde i Camerons film?
Jamen, så er vi jo enige.
Cased closed. Game, set, and match.
MVH
Jens
| |
Thomas Mouritsen (18-07-2002)
| Kommentar Fra : Thomas Mouritsen |
Dato : 18-07-02 13:00 |
|
"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> skrev i en meddelelse
news:3d36897f$0$56187$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> ...Altså må vi udlede, at du heller ikke kan finde nogen eksempler på
> figurer med dybde i Camerons film?
Så lad os da bare alligevel skære det ud i pap, og bøje det i neon, mens vi
er i gang...
Alle hoved-personerne i Camerons film, har dybde, er 3 dimensionelle, har
karakter, og er troværdige.
That oughta do it.
| |
Jens Thomsen (18-07-2002)
| Kommentar Fra : Jens Thomsen |
Dato : 18-07-02 13:55 |
|
"Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:ah6amt$c14$1@sunsite.dk...
> Så lad os da bare alligevel skære det ud i pap, og bøje det i neon, mens
vi
> er i gang...
>
> Alle hoved-personerne i Camerons film, har dybde, er 3 dimensionelle, har
> karakter, og er troværdige.
Du er altså ikke særligt god til at skære ud i pap, Thomas.
Vi spørger dig "hvordan", mens du bliver ved med at svare "hvor". Kom dog
med et konkret eksempel på nuanceringen af Camerons figurer.
MVH
Jens
| |
Thomas Mouritsen (18-07-2002)
| Kommentar Fra : Thomas Mouritsen |
Dato : 18-07-02 14:28 |
|
"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> skrev i en meddelelse
news:3d36ba62$0$56266$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Vi spørger dig "hvordan", mens du bliver ved med at svare "hvor". Kom dog
> med et konkret eksempel på nuanceringen af Camerons figurer.
Sigourney Weaver er da igennem hele følelsesregistret i Aliens, ihvertfald.
Michel Biehn er næsten ligeså følesladet i The Terminator ; Han ser næsten
konstant bange ud.
Ed Harris giver den hele armen i The Abyss.....men det gør de andre spillere
nu osse ; Intens spil i hele filmen.
Er det sådanne nogle ting, du / I tænker på !?
Thomas
| |
Peter B. Juul (18-07-2002)
| Kommentar Fra : Peter B. Juul |
Dato : 18-07-02 14:37 |
|
"Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk> writes:
> Sigourney Weaver er da igennem hele følelsesregistret i Aliens, ihvertfald.
>
> Michel Biehn er næsten ligeså følesladet i The Terminator ; Han ser næsten
> konstant bange ud.
>
> Ed Harris giver den hele armen i The Abyss.....men det gør de andre spillere
> nu osse ; Intens spil i hele filmen.
>
> Er det sådanne nogle ting, du / I tænker på !?
Det er ikke dybde. Du må da have haft en ide om hvad du mente, da du
skrev, at personerne havde dybde.
Vuk er også bange i "I Kine spiser de hunde". Gør det ham dyb?
--
Peter B. Juul, o.-.o "Mennesker kan ikke få nå at få mere end 6 børn,
The RockBear. ((^)) da de kun kan amme en af gangen."
I speak only 0}._.{0 -POK
for myself. O/ \O
| |
Thomas Mouritsen (18-07-2002)
| Kommentar Fra : Thomas Mouritsen |
Dato : 18-07-02 14:42 |
|
"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
news:m3znwprwck.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> Det er ikke dybde. Du må da have haft en ide om hvad du mente, da du
> skrev, at personerne havde dybde.
Det hele ligger i måden de spiller rollen på. Jeg føler bare, at i Camerons
film, giver folk alt hvad de har, og derfor virker de ægte og
virkelighedstro.
> Vuk er også bange i "I Kine spiser de hunde". Gør det ham dyb?
Næppe.
| |
Peter B. Juul (18-07-2002)
| Kommentar Fra : Peter B. Juul |
Dato : 18-07-02 14:51 |
|
"Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk> writes:
> > Det er ikke dybde. Du må da have haft en ide om hvad du mente, da du
> > skrev, at personerne havde dybde.
>
> Det hele ligger i måden de spiller rollen på. Jeg føler bare, at i Camerons
> film, giver folk alt hvad de har, og derfor virker de ægte og
> virkelighedstro.
Ah, now we're getting somewhere...
Tjah, jeg synes nu nok, at hvis folk skal "komme til live" for mig i
en film, så skal jeg føle det som om de faktisk har haft et liv før
filmens handling.
Det har Bud og Lindsey i The Abyss i kraft af deres forliste ægteskab,
det vil jeg medgive, men hvor kommer Sergeant Coffey fra? Hvor går han
hen?
Hvad med Sarah Connor? Har hun en eksistens før Terminator? Nej, hun
virker mere som en tilfældig lerklump, der formes af det hun udsættes
for, fremfor selv at forme verden.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Tryk NO NO NO NO NO NO, herefter er telefonen i
The RockBear. ((^)) 'Normal stilling'"
I speak only 0}._.{0 - Fra TDM-vejledning om opsætning
for myself. O/ \O af mobiltelefon.
| |
Nikolaj Borg (18-07-2002)
| Kommentar Fra : Nikolaj Borg |
Dato : 18-07-02 14:51 |
|
Thomas Mouritsen wrote:
> Det hele ligger i måden de spiller rollen på. Jeg føler bare, at i
> Camerons film, giver folk alt hvad de har, og derfor virker de ægte og
> virkelighedstro.
Ser du mange soaps? Her får følelserne også frit spil, og der spilles på
hele registret. Men det giver ikke - ihvertfald i mine øjne - specielt meget
dybte til personerne.
/Nikolaj
| |
David Rasmussen (18-07-2002)
| Kommentar Fra : David Rasmussen |
Dato : 18-07-02 11:07 |
|
Thomas Mouritsen wrote:
> "Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
> news:m3heixtpd2.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
>
>
>>Det er jo løgn, og det ved du godt.
>
>
> Fordi du har en anden opfattelse af James Cameron film, behøver jeg ikke ha'
> det.
>
>
Du _har_ faktisk end anden opfattelse. En anden opfattelse end ham :)
Du ***argumenterer*** jo ikke for din ***påstand***. Du siger bare "jeg
mener det er sådan og sådan i denne eller hine film". Det er også en fin
nok påstand i sig selv. Det som folk prøver at få dig til, er at
***argumentere*** for hvorfor det er sådan. Du kan vel forklare på en
10-20 linier per rolle, hvorfor du mener at persontegningen er dyb og
præcis og tredimensionel. For vi andre forstår det åbenbart ikke. Så
hjælper det jo ikke at sige "sådan er det bare". Det er ikke særligt
pædagogisk.
>
>>Nævn nu bare fem personer og forklar hvad det er, der giver dem dybde.
>
>
> Næh. Jeg gider da ikke blive ved, fordi du ikke forstår.
>
Jeg forstår heller ikke. Og du har jo heller ikke forklaret noget. Du
har bare gentaget din påstand. Det er ikke en forklaring.
"2+2=5"
"Nej"
"Jo"
"Mmm. Det mener jeg ikke. Forklar hvorfor"
"2+2=5"
/David
| |
David Rasmussen (17-07-2002)
| Kommentar Fra : David Rasmussen |
Dato : 17-07-02 13:26 |
|
Thomas Mouritsen wrote:
> "Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
> news:m34reyvfym.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
>
>
>>Aliens er en underholdende film, men sgisme ikke på grund af
>>persontegningen. Det har aldrig været Camerons force.
>
>
> Persontegning har aldrig været Camerons force !??
>
Netop.
> Nu holder du sgu op.
>
Det håber jeg ikke... :)
> Der er altid velskrevet dialog, til Camerons figurer ; Dialog som gør
> karakterne levende, virkelighedstro, OG 3 dimensionelle.
>
Æh.. Nej. Dialogen er velskrevet i den forstand at den virker i filmen,
og at den er let at sluge. Den tegner ikke personerne på nogen måde der
overhovedet skaber dybde. Det er tegneseriekarikaturer, typisk.
> Er du en af dem, som kun ser hans film, som hardware-movies ?
>
I know I am!
> I så fald, så gør det mig ondt.
>
Hvorfor?
/David
| |
David Rasmussen (17-07-2002)
| Kommentar Fra : David Rasmussen |
Dato : 17-07-02 13:24 |
|
Peter B. Juul wrote:
> "Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk> writes:
>
>
>>Jeg synes ikke marinesoldaterne i Aliens er noget nær så 2 dimensionelle,
>>som du vist gerne vil gøre dem til.
>
>
> Aliens er en underholdende film, men sgisme ikke på grund af
> persontegningen. Det har aldrig været Camerons force.
>
Jeg er 100% enig. Cameron er god til at lave mange af de ting han laver,
men hvis jeg kommer til at tænke på persontegningen er jeg som oftest
ved at brække mig.
/David
| |
Herold (17-07-2002)
| Kommentar Fra : Herold |
Dato : 17-07-02 08:00 |
|
> Ja. Der var der en personlighed, der hed Ripley, som vi kunne holde
> med og en flok tåbelige marines, som ikke tjente andet formål end at
> være mad.
Holder de stilen fra Dark Horse-tegneserierne, så er der som regel
hovedpersoner *gisp* med.
Og ja, det er hoved_person_, som i menneske ;)
| |
Peter G. (16-07-2002)
| Kommentar Fra : Peter G. |
Dato : 16-07-02 19:44 |
|
In article <m3y9ccuibl.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk>, Peter B. Juul
<pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote...
> Hvem skal vi holde med i AvP?
>
Det kommer meget an på om Jeri the Alien fra tegneserien "Alien
Stronghold" er med. For så får han min stemme.
--
M.v.h. / Kind regards, Peter.
Klip venligst overflødige citater væk og svar nedenunder
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
| |
Brian Nielsen (16-07-2002)
| Kommentar Fra : Brian Nielsen |
Dato : 16-07-02 20:08 |
|
"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
news:m3y9ccuibl.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
>
> Hvem skal vi holde med i AvP?
Hvis filmen er lavet over spillene, kan vi vel holde med de
mennesker som nødvendigvis kommer i klemme mellem de to
kæmpende racer.
| |
Thomas Mouritsen (16-07-2002)
| Kommentar Fra : Thomas Mouritsen |
Dato : 16-07-02 10:22 |
|
"CybaMerc" <CybaMerc@image.dk> skrev i en meddelelse
news:bam6jugq4nfmpt4nbgrcq50l1ma6nhc97s@4ax.com...
> Paul Anderson - jeg ved sgu ikke...
Jeg forstår ikke hvorfor I har problemer med Paul Anderson ; Han laver
flotte, fede, underholdende, og lækret producerede actionflicks.
Han laver flotte billeder, lækker lyd, og et plot der kendetegner god action
; Hverken for langt eller for kort. Ca 90 minutters perfekt paced action,
som er fremragende underholdning, for alle pengene.
Hvis I forventer mere finkulturelle oplevelser, så gå i teateret.
Thomas.....som er i actionhumør, fordi han skal se Collateral Damage på
DVD'en iaften.
| |
Nikolaj Borg (16-07-2002)
| Kommentar Fra : Nikolaj Borg |
Dato : 16-07-02 10:33 |
|
Thomas Mouritsen wrote:
> Han laver flotte billeder, lækker lyd, og et plot der kendetegner god
> action ; Hverken for langt eller for kort. Ca 90 minutters perfekt
> paced action, som er fremragende underholdning, for alle pengene.
[snip]
> Thomas.....som er i actionhumør, fordi han skal se Collateral Damage
> på DVD'en iaften.
Så bliver du nok ikke skuffet. Plottet er ihvertfald ikke for langt: Turist
går amok . Jeg ville gerne advare dig mod filmen, men jeg tror faktisk,
at du er en af de få personer, som kan synes, at den er fed. En tynd kop the
i min bog, men det kan jo være, at du synes om den.
/Nikolaj
| |
Peter Juhl (16-07-2002)
| Kommentar Fra : Peter Juhl |
Dato : 16-07-02 14:20 |
|
"Thomas Mouritsen" wrote...
>
> Thomas.....som er i actionhumør, fordi han skal se Collateral Damage
> på DVD'en iaften.
Uha uha - så går du skuffet iseng.
/Peter
| |
|
|