opskrift på is-the???
Fra : Lone

Dato : 15-07-02 10:17

Hej alle...

Jeg er stordrikkendde af is-the om sommeren, men synes det kunne være
spændende at prøve andet end fersken, citron og solbær... Jeg synes ikke der
findes så mange spændende variationer i salg, og jeg er sikker på at man kan
lave det selv med et utal af variationer... Og det vil jeg i øvrigt også
meget hellere, men hvordan gør jeg?...

Er der nogle der kan hjælpe mig?

KH Lone.

Fra : rasmus carlsen

Dato : 15-07-02 11:34

Den helt simple ...

Lav en kande the og put sukker eller honning i .... lad den blibve kold i
køleskabet ... isterninger og skiver med citron/appelisn eller hvad nu du
vil have smag af ...

Det var den helt simple!
ras

Fra : Lone

Dato : 16-07-02 09:43

Tak for det...
Det vil jeg straks prøve. Har du nogle erfaringer med hvilken the der er god
til foretagendet?

KH Lone.

Fra : rasmus carlsen

Dato : 16-07-02 09:55

"Lone" <lone@hjorth.com> skrev i en meddelelse
> Tak for det...
> Det vil jeg straks prøve. Har du nogle erfaringer med hvilken the der er
god
> til foretagendet?

både og ... brug ikke den billigste du kan finde .... og bland ikke for
mange aromaer. Altså, hvis du kan finden en god appelisthe skal du ikke
vælte en masse citron eller lime i theen ...
Gå i en rigtig kaffe/the butik og find en the, der ikke er for kraftig.

ras

Fra : Ghita

Dato : 16-07-02 22:33

> [...]
>
> Lav en kande the og put sukker eller honning i .... lad den blibve
> kold i køleskabet ... isterninger og skiver med citron/appelisn eller

Hvis teen skal blive helt klar kan du si det kogte vand gennem en
tragt med et kaffefilter.
Med klar mener jeg uden kalsfnidder på toppen.

--
Ghita
- Må vi få masser af sol i dag

Fra : Queenie

Dato : 07-08-02 08:18

"Ghita" skrev d. 16-07-02 22:33 dette indlæg :
> [...]
> Ghita
> - Må vi få masser af sol i dag
> om guderne vil og bukserne holder........

en anden ting ... vent med at sætte det på køl til teen er afkølet uden
for køleskabet. Det gør den også klar.
Til en 2 liter kande bruger jeg:
1 liter vand
4 breve Liptons Yellow Label
2 dl sukker (ca .. smag og behag)
Kom koldt vand i en gryde og put te brevene i fra start. Lad det koge
op, og tag det fra lige når det begynder at koge, så teen ikke bliver
bitter. Tag poserne fra, hæld det over 2 dl sukker i en kande og rør
sukkeret ud. Fyld op med 1 liter kold vand og lad det køle af før du
sætter det i køleskabet.
Dette er som vi altid fik det lavet i USA bortset fra, at de bruger ca
dobbelt så meget sukker til deres "sweet tea". Citron skiver er også en
god ting at putte i. Men du kan jo bruge stort set hvilken som helst te
du vil .. bare den ikke er FOR sød og frugtagtig ( de der te'er, der
lugter af parfume ... ) så den ikke bliver vammel.

Men det er jo alt sammen et spørgsmål om smag og behag så prøv dig frem
med din favorit te Dette er bare en guide

http://www.kandu.dk/

Fra : netper

Dato : 07-08-02 08:18

"Lone" skrev d. 15-07-02 10:17 dette indlæg :
> [...]
man kan
> lave det selv med et utal af variationer... Og det vil jeg i øvrigt

hej lone

jeg fandt denne her kan den bruges

Quick pick

is
iskold the, usødet
6 cl pebermyntesirup
limebåd
frisk myntekvist

Sirup og isthe hældes i serveringsglasset med isterninger.
Pres limebåden over glasset, og læg den i herefter.
Rør godt rund i glasset, og pynt med limekvisten.

mvh per

http://www.kandu.dk/