¤
Fra : Per Erik Rønne

Dato : 13-07-02 09:29

Ja, jeg skal se om ¤-tegnet nu kommer korrekt igennem. I den gamle
MacSOUP kunne »de andre« nemlig ikke læse det.

--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-07-02 10:38

On Sat, 13 Jul 2002 10:28:38 +0200, Per Erik Rønne <PerRonne@mac.com> wrote:
> Ja, jeg skal se om ¤-tegnet nu kommer korrekt igennem. I den gamle
> MacSOUP kunne »de andre« nemlig ikke læse det.

Så er den kommet - jeg kan umidelbart se på versiontracker at den har
fået flere features. hmm, det betyder at jeg må boote Mac OS X og GUI for
førtse gang i flere dage...

--
venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:13138233>

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 13-07-02 11:09

> Så er den kommet - jeg kan umidelbart se på versiontracker at den har
> fået flere features. hmm, det betyder at jeg må boote Mac OS X og GUI for
> førtse gang i flere dage...

Vil det sige at du er bootet ind i »Darwin-only« med en tegnbaseret
terminal? Hvordan gøres det i øvrigt i MacOS X?

Fra : Jesper

Dato : 13-07-02 11:26

> Vil det sige at du er bootet ind i »Darwin-only« med en tegnbaseret
> terminal? Hvordan gøres det i øvrigt i MacOS X?

Ævle+S under opstart eller
Log out og log in som >console eller
sudo shutdown now i terminalen
--
Jesper
em@il -> pinebox {a} myrealbox [dot] com

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-07-02 12:05

> Vil det sige at du er bootet ind i »Darwin-only« med en tegnbaseret
> terminal? Hvordan gøres det i øvrigt i MacOS X?

Nej - i linux.

i Mac OS X skriver man ">console" i login vinduet for at skifte til en
fuldskærms konsol.

Deværre er den af flere årsager ikke videre brugbar idet
tastaturlayoutet er US, F taster ikke virker, og endnu værre er det at
consol beskeder konstant skrives på tværs af skærmbilledet.

Gid apple ville implementere viturelle konsoller på ALT 1-7 som det
kendes fra linux (med GUI på ALT 7)

--
mvh Morten Reippuert Knudsen

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 13-07-02 12:10

> Deværre er den af flere årsager ikke videre brugbar idet
> tastaturlayoutet er US

Jeg prøvede det lige. Mon ikke det kunne rettes rimeligt let,sammen med
det andet nu nævner?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-07-02 12:27

> Jeg prøvede det lige. Mon ikke det kunne rettes rimeligt let,sammen med
> det andet nu nævner?

muligvis, men det overstiger mine kundskaber med mindre jeg kanfinde en
fremgangsmåde. De viturelle konsolle kræver sikkert noget sw.

Fra : Jan Jonasen

Dato : 14-07-02 02:38

In article <1ff991c.1vhwnky1xozqd5N%PerRonne@mac.com>, PerRonne@mac.com
says...
> Ja, jeg skal se om ¤-tegnet nu kommer korrekt igennem. I den gamle
> MacSOUP kunne »de andre« nemlig ikke læse det.

Hmmm hvad burde det blive til? Her er det en cirkel med fire pinde ud, vist
valuta symbol. Skulle det være Euro tegnet?

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 14-07-02 03:27

Jan Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> [...]
> >
> Hmmm hvad burde det blive til? Her er det en cirkel med fire pinde ud, vist
> valuta symbol. Skulle det være Euro tegnet?

Hertil kommer euro-tegnet; ¤ fint igennem.

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 14-07-02 09:56

Jan Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> writes:

> Hmmm hvad burde det blive til? Her er det en cirkel med fire pinde ud, vist
> valuta symbol. Skulle det være Euro tegnet?

Hvis du havde kørt ISO-Latin-15 istedet for ISO-Latin-1 så havde det.

Jeg så et ?-tegn, hvilket tyder på at der er et tegnsætsangivelsesproblem.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Jan Jonasen

Dato : 14-07-02 14:48

In article <kkadouzo05.fsf@mimer.null.dk>, ravn@mac.com says...
> Hvis du havde kørt ISO-Latin-15 istedet for ISO-Latin-1 så havde det.
>
> Jeg så et ?-tegn, hvilket tyder på at der er et tegnsætsangivelsesproblem.

Ok, desværre er der ikke rigtigt nogle muligheder for at ændre på encoding
i denne newsreader (Gravity), men det har da en vis (omend syg)
underholdningsværdi, at lære hex koden for div. bogstaver udenad

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 14-07-02 15:38

> Ok, desværre er der ikke rigtigt nogle muligheder for at ændre på encoding
> i denne newsreader (Gravity), men det har da en vis (omend syg)
> underholdningsværdi, at lære hex koden for div. bogstaver udenad

Øh. Jeg ser skam kun ? og ikke sjove tegn, så der er ikke meget at
skelne imellem.

Oh well. Altid spændende.

--
Thorbjørn Ravn Andersen