Epson 740 og Nodeprinting i Encore
Fra : Karst B. Smit

Dato : 14-02-01 01:18

Hej,

Jeg har stillet følgende spørgsmål i dk.kultur.musik.produktion. Jeg fik
1 forslag om at sætte dpi fra 720 til 360 men det hjælper ikke.

Nodehalsen nedad vises ikke i udskriften. Jeg bruger Encore 4 men har
også prøvet i 3.0.7.

Printeren er en Epson 740 tilsluttet via USB.

Min StyleWriter 1200 har aldrig haft problemer med node udskrivning.

Nogle forslag?

--
Mvh. Karst B.
You moved your mouse. Windows needs to be restarted

Fra : anja-stampe

Dato : 15-02-01 11:24

Karst B. Smit skrev i meddelelsen
<1eoso9m.902g086p192sN%kbsmitREMOVE@startrekmail.com>...
> [...]
>
>Printeren er en Epson 740 tilsluttet via USB.
>
>Min StyleWriter 1200 har aldrig haft problemer med node udskrivning.

Hej Karsten!

Jeg fandt lige følgende på Encores hjemmeside:

--

Q: I have MacOS 8, and Encore doesn't print stems and barlines properly.

A: In MacOS 8, Apple added a new feature called "Font Smoothing." This
somehow causes printing irregularities in Encore. To get your barlines and
note stems back, simply disable this function.

Go to: Apple Menu - Control Panel - Appearance - Fonts Tab - "Smooth all
fonts on screen." UN-check the box.

Note: In different versions of the newer Macintosh Operating Systems, this
path may differ.

--

Håber, det hjælper dig. Jeg er selv Sibelius-bruger - forhenværende Finale -
og har aldrig brugt Encore, men mon ikke dette er løsningen? Har du i øvrigt

Hilsen
Lars Kr. Sørensen

Fra : Karst B. Smit

Dato : 16-02-01 02:32

> Lars Kr. Sørensen wrote

> Håber, det hjælper dig.

Tak skal du have. Det virker nu.

> Har du i øvrigt den nyeste upgrade (som er gratis)?

Den vil jeg hente.