Hjælp
Fra : Helle

Dato : 14-02-01 00:57

Jeg er enlig mor til 3 børn.
Jeg har valgt denne gruppe, men ved ikke om det er den rigtige.Ellers giv
mig besked.
Problemet er at jeg er kronisk træt og står for at skal sendes ud i
jobtræning, da jeg er i aktiveringsperioden.

Men jeg kan mærke på mig selv, at det kan jeg slet ikke holde til.
Hvad kan jeg gøre?
Kan jeg melde mig syg? Så skal der jo lægeerklæring til, og lægen tror jo
ikke på at jeg bare er træt.Og det kan jeg jo ikke blive sygemeldt for.
Og hvis jeg så melder mig syg, hvad så ? Kommunen går jo sikkert ind og
graver i det.
Jeg står jo til rådighed på fuld tid, men jeg kan kun klare halv tid.
Men det kan jeg jo ikke leve af.
Er der nogen i gruppen der kan give mig et råd, evt. nogen som har oplevet
noget tilsvarende ?

Hilsen Helle.

Fra : Bjarne Krog

Dato : 14-02-01 14:58

On Tue, 13 Feb 2001 23:57:19 GMT, "Helle" <Helles@privat.dk> wrote:

> [...]
>Men det kan jeg jo ikke leve af.
>Er der nogen i gruppen der kan give mig et råd, evt. nogen som har oplevet

1. spis sundt og få de vitaminer og mineraler din krop skal have.
2. Hvis du virkelig lider af sygdommen "træthedssyndrom", jo så er det
noget lægen kan diagnostisere.
3. Det vil hjælpe dig , netop at komme i gang med en aktivering......
4. Husk at du kan da ikke stå tilrådighed for arbejdsmarked hvis du i
realiteten ikke gør det vel.... Så op til lægen og find ud af det

Venlig hilsen Bjarne...

Fra : Alex Bach Andersen

Dato : 14-02-01 15:18

I indlægget <zRji6.58143$zw.1023396@twister.sunsite.dk>
dateret 14 Feb, forfattede Helle:

[snip]
> Kan jeg melde mig syg? Så skal der jo lægeerklæring til, og lægen tror jo
> ikke på at jeg bare er træt.Og det kan jeg jo ikke blive sygemeldt for.

For at citere Carsten Vagn Hansen på P4 for en eller to uger siden:
'Så find dog en ordentlig læge.'

--
Alex Bach Andersen, free-lance conductor UIN: 8285066
NodeSats/MusicTypesetting - Acorn RISC PC 600 - StrongARMed

Fra : Lone Hemmingsen

Dato : 15-02-01 08:29

Helle skrev i meddelelsen ...
> [...]
>Problemet er at jeg er kronisk træt og står for at skal sendes ud i
>jobtræning, da jeg er i aktiveringsperioden.

Hvor længe har denne træthed stået på? Uger?, måneder?

> [...]
>Men det kan jeg jo ikke leve af.
>Er der nogen i gruppen der kan give mig et råd, evt. nogen som har oplevet

Jeg er selv inde i en trætheds periode, men den er opstået pga rygestop for
3 måneder siden. Min læge har netop taget en del blodprøver for at undersøge
andre årsager!
Kan du finde en årsag til din træthed?
Sover du dårligt/afbrudt om natten?

Jeg tager noget naturmedicin: Drogen´s Baldrian-B+
Mit råd til dig lyder: Gå til lægen og bliv ordentlig undersøgt.

Med venlig hilsen
Lone

Fra : Lotte-m

Dato : 18-02-01 12:38

"Helle" <Helles@privat.dk> skrev:

Hvis du melder dig syg, uden lægen vil skrive en erklæring,
vil du ikke blive betragtet som syg og derfor miste dine
penge, da du så ikke er "til rådighed".

Helle, der er mange årsager til træthed, både somatiske
(kropslige) og psykiske. Uanset om årsagen er den ene
eller den anden, er dit træthedsproblem reelt og din
læge skal hjælpe dig, med at finde en forklaring og om
muligt, tilbyde en behandling.

Lotte
--
http://www.lotte-m.dk