Termokander
Fra : Jens Nielsen

Dato : 10-07-02 07:38

Jeg skal ha' en ny termokande og ved ikke rigtigt, hvad jeg skal købe.

Hos forbrugerrådet har jeg læst at en Trend vandt testen i 2001, men at
Caldo skulle være den bedst isolerede kande - se, det forstår jeg ikke helt.
Jeg ville tro at hvis Caldo var den bedst isolerede kande, så burde den vel
vinde, men det er måske et spørgsmål om kvalitet kontra pris.

Er der nogen, der har en god anbefaling til en kande, man kan tage med sig i
bilen og så stadig få varm kaffe sidst på eftermiddagen???

mvh
Jens

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-07-02 07:58

"Jens Nielsen" <jensnielsen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
den vel
> vinde, men det er måske et spørgsmål om kvalitet kontra pris.

Der er jo andre aspekter ved en termokande.
Fx brudsikkerhed, tæthed, rengøringsvenlighed

Fra : rasmus carlsen

Dato : 10-07-02 10:31

> Der er jo andre aspekter ved en termokande.
> Fx brudsikkerhed, tæthed, rengøringsvenlighed

.... og pris ... Når jeg skal have ny termekande går jeg i den nærmeste
genbrugsbutik og køber den billigste de har ...

ras

Fra : Ove Kristensen

Dato : 10-07-02 18:50

"Jens Nielsen" <jensnielsen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
[klip]
> Jeg skal ha' en ny termokande og ved ikke rigtigt, hvad
jeg skal købe.

Vi har en Stelton i stål, og sådan en skal du ikke købe, da den er meget
dårlig til at holde kaffen var, vi er meget skuffede, og prisen 650,-

Mvh
Ove.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-07-02 22:39

In article <3d2c73dd$0$41345$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Ove Kristensen" <ovek@adslhome.dk> wrote:

> [...]
>
> Vi har en Stelton i stål, og sådan en skal du ikke købe, da den er meget
> dårlig til at holde kaffen var, vi er meget skuffede, og prisen 650,-

Jeg anvender plastic stelton. Og til The er Stelton suveræne. De fleste
andre giver bitter te, mens det sandsynligvis er vippelåget ved stelton
der giver kan slippe af med overtryk.

Stelton er OK for mig. Dvs ca 4 timer

Fra : Hauge

Dato : 10-07-02 19:15

Hejsa

"Jens Nielsen" <jensnielsen@mail.tele.dk> wrote in message
> Er der nogen, der har en god anbefaling til en kande, man kan tage med sig
> bilen og så stadig få varm kaffe sidst på eftermiddagen???

Jeg har selv en ældre 1 l termokande fra Termos, den er suveren, kan holde
kaffen drikkebar varm i mere end 12 timer, og da jeg købte den, kostede den
en 50'er på tilbud i Føtex, det er dog nogle år siden
Men kan klart anbefale Termos generelt, de laver også nogle suverene ½
liters kander.

Mvh Hauge

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 12-07-02 13:00

> Jeg har selv en ældre 1 l termokande fra Termos

Min Thermos 1l i stål (både udvendigt og indvendigt) tjente mig godt mens
jeg var værnepligtigtig - Bare ærgeligt at de ikke lige havde haft en
designer til at hjælpe med at lave en kop i toppen der er god at drikke af.
Men en plastik foldekop ved siden af fylder heller ikke alverden. De er
temmeligt solide men en kollega fandt ud at den ikke kunne holde til at
komme i klemme unde sædet i en GD.. Hans være stadig tæt, men volumen blev
reduceret til godt halvdelen ...

/A

Fra : Sussi

Dato : 12-07-02 06:10

On Wed, 10 Jul 2002 08:38:20 +0200, "Jens Nielsen"
> [...]

>Er der nogen, der har en god anbefaling til en kande, man kan tage med sig i
>bilen og så stadig få varm kaffe sidst på eftermiddagen???

Hej Jens

Jeg har en kugleformet Alfi thermokande designet af Ole Palsby. Jeg
mener at den vejl. udsalgspris er på kr. 149, og den holder virkelig
kaffen/teen varm længe. Har jeg lavet en kande te om morgenen, er den
stadigvæk varm om aftenen. Jeg kan ikke sætte en finger på den, men
det er der måske andre der kan?? Jeg kunne ikke være mere tilfreds.
Bedste hilsner

Sussi :)

--
Fjern FJERNMIG i min E-mail
Mc Donalds er ok, men talende frøer er bare så sejt :)

Fra : Henrik Andersen

Dato : 12-07-02 07:28

> Er der nogen, der har en god anbefaling til en kande, man kan tage med sig
> bilen og så stadig få varm kaffe sidst på eftermiddagen???

Hejsa...

Jeg kan kun anbefale en stålkande, som både kan holde kaffen varm i 12
timer.

En anden ting er, at kaffen forbliver sort istedet for at blive brunlig som
den næsten altid gør
i plastickanderne.

Jeg har både en arbejds-termokande men også et par kugleformede i stål, og
de har ikke kostet
mere end 50 kr i Bilka... Perfekte kander

mvh Henrik