"Troels Plougmann Olsen" <puttitat@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:3d2622b2$0$16812$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> En Yamaha FS-1 4g K, fra ca. 1980, med 21 mm karb, Protuna udst.
> (
http://www.protuna.dk/tun_pic/10110617.jpg - ikke noget at skrive hjem
om),
> 13 tænder foran (9 std.), 39 tænder bag (43 std.), og planet topstykke.
Cyl.
> ser umiddelbart ikke større ud end originalen, måske den er større indeni,
> jeg ved det ikke. 5,3 eller 10 hk, vil jeg tro cyl. er.
Det er lidt svært at bedømme, effter som du ikke kender den aktuelle
volumen, på cylinderen, og hvlke skyllekanaler der er på cylinderen.
> Hvor hurtigt kan sådan en fætter ca. rende, hvis den er indstillet så godt
> som muligt?
Lige fra 70 - 110 km/t
Det er en af vennerne der vil have den skulle kunne rende 110,
> men det giver jeg altså ikke meget for... Hvad andet er, 4. gear er næsten
> 100% dødt for acc, selvom 3. gear er løbet HELT ud. Desuden skal maskinen
> ret langt ud i gearene før den tager rigtigt ved, og rigtigt
accelererer...
> Måske skal nålen i karb. hæves? Jeg har snakket med ham om at org. 43 bag,
> og 16 for, nok vil være bedre, og så ville der også være mulighed for at
> rende den helt ud i topfart.
>
> Hvad ville et komplet 12,8 hk tun med La Franconi 32mm udst. og 21 mm
> karburator give i topfart, og hvad ville den ideelle gearing til sådan en
> tur være?
Hmmmm, jeg tror ikke jeg ville prøve det, en af mine venner, har (havde,
bruger den ikke mere) en FS1-er som gik _godt_ vi havde den opppe på 110
km/t (på et T Hansen speedometer) med 2 på, den var smalet af hans far, som
er en haj mek.
Han har også haft 12.7 på, som han kunne få op på ca. 90-100km/t men hans
alm. cytlinder og karb. samt gearing gik meget bedre, men pørv dig frem, det
er det nemmeste.
Hygge
Mvh Christian
> file://Troels (som har sin helt egen lovlige FS-1'er, og lader vennen om
at
> få bøderne på hans maskine...)
>
>