Hvad gør man der er sider man ikke k
Fra : Anita jensen

Dato : 13-02-01 16:05

Hej

Hvad gør jeg når der er danske kendte sider jeg bare ikke kan komme ind på
og jeg har ringet til stedet og der ikke er noget i vejen siger de.

Yahoo chat kan jeg under ingen omstændigheder komme ind på mere. Den køre
bare rundt i den samme side. Andre chatter er der ikke noget i vejen med.

V.H

Anita

Fra : Mads Pedersen

Dato : 13-02-01 16:53

in article Q2ci6.3787$7Q5.127417@news101.telia.com, Anita jensen at
anitaj@mail1.stofanet.dk wrote on 13/02/01 16:05:

> [...]
> bare rundt i den samme side. Andre chatter er der ikke noget i vejen med.

Hvis det er sider som du har været inde på tidligere (med samme
computer/program version) kan du prøve at fjerne browserens midlertidige
filer (cache) - brug menupunktet indstillinger/preferences.

Hvis det er sider som du overhovedet ikke kan få til at fungere er flg.
nogle af mulighederne:
1. Siden kræver Java og det er slået fra i indstillinger/preferences.
2. Siden kræver en nyere browser end den du bruger - download f.eks.
Internet Explorer 5 fra microsofts hjemmeside.
3. Siden du vil se er programmeret "forkert" så den ikke virker på Mac. Der
er ikke meget du kan gøre, men hvis det er meget vigtigt for dig at bruge
netop den side kan programmet Virtual PC hjælpe. Kræver en hurtig computer
og koster ca. 1200 + moms.

vh,

// Mads

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 13-02-01 16:50

Anita jensen <anitaj@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
> bare rundt i den samme side. Andre chatter er der ikke noget i vejen med.

Du har et problem

Jeg har det samme problem

Nå, men jeg bruger Netscape som min primære browser, da den også
håndterer mine mails. Imidlertid har jeg også en Explorer til de mere
tvivlsomme websites, som fx. venner.jubii.dk, som ikke virker 100% i
Netscape.

Nogle gange kan jeg slet ikke komme ind på visse sites uanset hvilken
browser jeg prøver med.

Jeg laver websites til hverdag og ved hvordan man kan lave sites, der
fungerer som de skal. Desværre findes der en del lorte sites på nettet,
som er så ringe lavet at de enten crasher din browser eller bare kører i
ring.

Nogen gange ringer jeg til firmaet og forklarer dem problemet og gør dem
forståeligt at det ikke virker ordentligt.

Jeg kan kun anbefale dig at mailbombe eller ringe til de respektive
firmaer og hjælpe dem med at gøre deres site anvendeligt. Du skal ikke
lade dig spise af med at det virker hos dem - tag et screendump af
problemet og send det til dem. Husk at du ikke kan sende screendumpet
uden at konvertere det til en jpeg først.

Hvis du kigger i dk.edb.internet.webdesign.ris+ros kan du se læssevis af
eksempler på skod sider og mange af dem er lavet af "webdesignere", som
har skaffet en Frontpage og en PaintShopPro og så mener de ellers at de
kan lave websites.

Selv store professionelle firmaer har sites der ikke virker. Sonofon er
en 2 millioners sag og den virker ganske enkelt ikke. Flot !!

Til kamp mod de ubrugelige sites NU.

--
Ciao Jesper