QP- hvad er det i snakker om
Fra : Per Madsen

Dato : 03-07-02 18:29

Undskyld min uvidenhed, men hvad er det der QP I snakker så meget om i
forbindelse med Usenet, for noget?

--
Mvh. Per Madsen
Web: www.ecotox.dk

Fra : Jesper

Dato : 03-07-02 19:49

Per Madsen <permand@cool.dk> wrote:

> Undskyld min uvidenhed, men hvad er det der QP I snakker så meget om i
> forbindelse med Usenet, for noget?

MIME-Quoted Printable (også kaldet MIME-Anført Trykbar på dansk), det er
en måde at kode 8bit tegn på så de kan passere igennem en 7bit gateway
som en news eller mailserver i princippet er.

Eksempel på hvordan QP i en Subject ser ud er hentet fra dk.politik :

=?Windows-1252?Q?Re:_M=E6nds_rettigheder=2C_Var:_321321?=
--
Jesper.
EmaiI -> p i n e b o x {a} m y r e a l b o x <.> c o m

Fra : Per Madsen

Dato : 03-07-02 21:27

Jesper <spam@supressor.invalid> wrote:

> [...]
>
> Eksempel på hvordan QP i en Subject ser ud er hentet fra dk.politik :
>
> =?Windows-1252?Q?Re:_M=E6nds_rettigheder=2C_Var:_321321?=

OK, tak for det...
--
Mvh. Per Madsen
Web: http://users.cybercity.dk/~dsl52828/