Fersk Laks
Fra : Klaus Petersen

Dato : 02-07-02 12:35

Hej NG.

Jeg har købt noget fersk laks. Nu mangler jeg bare en god opskrift.

Hvem kan hjælpe?

Fra : netper

Dato : 02-07-02 13:01

"Klaus Petersen" skrev d. 02-07-02 12:35 dette indlæg :
> Hej NG.
>
> Jeg har købt noget fersk laks. Nu mangler jeg bare en god opskrift.
>
> Hvem kan hjælpe?

Hej klaus

Jeg kan hjælpe dig med et link så kan du selv vælge blandt de 200
opskrifter der er
http://www.dk-kogebogen.dk/katagorier.php?dyrdel=344

Mvh per

http://www.kandu.dk/

Fra : Klaus Petersen

Dato : 02-07-02 13:53

Se det var noget jeg kunne bruge. Mange tak
Det gode er, at det er del op i røget og ikke røget.

Fra : mcloud

Dato : 02-07-02 13:16

> [...]
> Hej NG.
>
> Jeg har købt noget fersk laks. Nu mangler jeg bare en god opskrift.

4 laksebøffer (ca 200g)
1 bdt dild
1 citron
Salt og citronpeber
1 tsk basilikum
1 tsk balsamico
1 dl hvidvin

Dilden deles i 2 dele og den ene del lægges i et ildfast fad. Laksen
lægges ovenpå og krydres med salt, citronpeber og basilikum. Resten af
dilden lægges ovenpå laksen. Citron og balsamico dryppes over laksen og
hvidvin tilsættes. Hele fadet dækkes med folie så det er helt tæt og
stilles i ovnen i 10 minutter på 250 grader, derefter 200 grader i 20
minutter. Serveres evt. med en ny kartoffel og hollandaise sauce eller
smørvendte kartofler og dampet fennikel.

dette er den bedste opskrift med laks efter min ringe mening
velbekommen
mvh mcloud

http://www.kandu.dk/

Fra : Klaus Petersen

Dato : 02-07-02 13:54

Den ligner meget een, som jeg også har fundet. Den ser nemlig god ud.

Fra : sune vuorela

Dato : 02-07-02 15:21

On Tue, 2 Jul 2002 13:34:50 +0200, "Klaus Petersen"
<spektual@hotmail.com> wrote:

>Hej NG.
>
>Jeg har købt noget fersk laks. Nu mangler jeg bare en god opskrift.

Fenikkelknold - 1 eller 2
Masser af persille
Lidt smør
Tør hvisvin
Laks

Snit fenniklen i meget tynde skiver og bred det godt ud i et ildfast
fad.
Hak persille. Bland med lidt smør - sådan at man får en fedtet formbar
masse, der primært består af persille
Læg laks på fenniklerne og fordel den fedtede persille på laksen. Send
fisken ud og svømme i noget hvidvin. Put fisken i ovnen i 20-30
minutter

Go fornøjelse
--
Sune

Fra : rasmus carlsen

Dato : 03-07-02 19:36

og har du lakserester kan du gøre sådan her:

Smør på panden ... rist grønne asparges i ca. 2 cm stykker ... en god skvat
balsamico rødvinseddike ... kog et øjeblik ... fløde og fiskefond ... og
evt. en meljænvning ... på med alle lakserestern ... server med pasta eller
kartofler efter 4 minutter.

ras

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 07-07-02 18:27

"Klaus Petersen" <spektual@hotmail.com> writes:

> Jeg har købt noget fersk laks. Nu mangler jeg bare en god opskrift.

Lækkert. Hvis den er hel ville jeg pakke den ind i folie, naturligvis
efter den er blevet renset. Den skal så have en god time i ovnen ved
200 grader alt efter størrelse. Spises med aspargeskartofler,
hollandaisesovs og godt med agurkesalat. Hvis der er rester laver du
laksegratin dagen efter. Jeg kan næsten ikke beslutte mig for hvad der
er bedst.

Mvh Trine

http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Fra : Klaus Petersen

Dato : 12-07-02 14:23

> [...]
> hollandaisesovs og godt med agurkesalat. Hvis der er rester laver du
> laksegratin dagen efter. Jeg kan næsten ikke beslutte mig for hvad der

Tak for din opskrift. Jeg besluttede mig for at lave Laks i bacon omsvøb med
nye kartofler og hvidvins-sauce - hvilket blev helt forrygende, selvom det
nok hører til de lidt fede retter.

Mmm.. man bliver jo næsten helt sulten af at tænke på det