Pistacie-is
Fra : Bo Ramsing

Dato : 01-07-02 19:56

Hej gruppe,
er der en her, der ved hvor man kan köbe rigtig god pistacie-is. Gerne
online, da jeg bor i Tyskland, men alt har interesse, for jeg kan ikke finde
noget fornuftigt. De par stykker jeg har fundet (i Tyskland) smager bare
ikke som Pistacie-is skal smage. Det er den italienske smag jeg er ude
efter - hvis I forstaar hvad jeg mener. Som sagt, alle gode erfaringer har
interesse.

Mange tak paa forhaand
Bo

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 07-07-02 18:25

"Bo Ramsing" <520095590543@t-online.de> writes:

> [...]
> ikke som Pistacie-is skal smage. Det er den italienske smag jeg er ude
> efter - hvis I forstaar hvad jeg mener. Som sagt, alle gode erfaringer har

Cribbio. Ingen tvivl om det. Desværre er deres hjemmeside væk og de
har også fået nye ejere, men ellers er Cribbio den eneste is, der er
"rigtig". Man kan købe den i Salling og ellers i italienske
specialforretninger, men om man også kan få det i Tyskland ved jeg
ikke. Næste gang du kommer til Danmark skal du altså smage den, den er
helt fantastisk.

Der ligger en lille cafe på Aaboulevarden i Århus, hvor de sælger isen
i bægre, man får altid en lille smagsprøve oven på det man har
bestilt. Kuglerne vokser også i størrelse jo flere gange man har været
der. De sælger også islagkager og der er bare flotte. Vi fik en 5
etagers til vores bryllup og det var en kæmpe
succes. http://www.trinekc.dk

Alt deres is smager af det der er i dem, første gang jeg fik en kugle
skovjordbæris, troede jeg at jeg havde smagt forkert. Den smagte af de
sødeste skovjordbær med frisk jerseyfløde. De laver også en fantastisk
jordbærsorbet.

Nå, jeg kunne blive ved hele dagen, men PRØV DET!

Hilsen Trine

http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland