/ Forside / Teknologi / Internet / E-Mail / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
E-Mail
#NavnPoint
o.v.n. 20481
miritdk 16341
Klaudi 15149
refi 14168
dk 5555
tedd 5322
webnoob 5265
BjarneD 5014
emesen 4154
10  bentjuul 3460
XNA: Yes
Fra : Madsen


Dato : 29-06-02 21:43

Hej,

Kan man ikke få Xnews til automatisk at placere et flueben i X-No-
Archive-feltet hvis man svarer en person som har XNA: Yes i sin header?
Når den kan finde ud af at markere feltet så det lyser gult når man
svarer på et sådant indlæg, så kan den vel også finde ud af at placere
et flueben, eller?

--
Med venlig hilsen
Madsen.

 
 
N/A (29-06-2002)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 29-06-02 23:25



N/A (29-06-2002)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 29-06-02 23:25



Rudi Stegen (29-06-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 29-06-02 23:25

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Som vel resulterer i at jeg får en XNA: Yes header på alle de
> indlæg jeg sender til en given gruppe f.eks.

Ja.

> Det var ikke det jeg mente. :)

Fint

> Jeg vil gerne have Xnews til automatisk at indsætte XNA: Yes, hvis
> jeg svarer på et indlæg som har den linie i sin header.

Argh! Jeg aner faktisk ikke hvordan - endsige om det er muligt...

Hvis det skulle være muligt, er mit gæt, at det er noget RegEx (Regular
Expressions), der skal leges med.

Der var for ikke længe siden (2-4 måneder eller så) en reference til en
dansk fyr, der har skrevet en relativt overskuelig side om det (RegEx).
Desværre kan jeg ikke finde URL'en...

Selv har benyttet nedenstående to, hvis jeg partout skal forsøge at
finde noget om RegEx (jeg undgår det helst, da det for mig synes lidt
langskægget):

<http://py-howto.sourceforge.net/regex/regex.html>
<http://www.cs.utah.edu/dept/old/texinfo/regex/regex_toc.html>


--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Dino (30-06-2002)
Kommentar
Fra : Dino


Dato : 30-06-02 00:30

Den 30-6 2002 skrev Madsen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Jeg vil gerne have Xnews til automatisk at indsætte XNA: Yes, hvis jeg
> svarer på et indlæg som har den linie i sin header.

Er ikke muligt i Xnews. Men i Hamsterscript, måske? Spørg HKH ;0)

--
Dino

Verdens største samling af danske
scripts og moduler til Hamsteren

<http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/Hamstersiden.html>


Madsen (29-06-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 29-06-02 23:29

Rudi Stegen skrev:

>> Jeg vil gerne have Xnews til automatisk at indsætte XNA: Yes,
>> hvis jeg svarer på et indlæg som har den linie i sin header.
>
> Argh! Jeg aner faktisk ikke hvordan - endsige om det er muligt...

Det kan godt være at det bliver for langhåret. :)

Jeg har jo blot observeret at Xnews får X-No-Archive til at lyse
gult hvis man svarer en person som har X-No-Archive: Yes i headeren,
så det kunne jo godt være at man forholdsvis nemt kunne få den til
at placere et flueben også.

Tak for svar.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Rudi Stegen (29-06-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 29-06-02 23:35

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Jeg har jo blot observeret at Xnews får X-No-Archive til at lyse
> gult hvis man svarer en person som har X-No-Archive: Yes i headeren,

Det var pokkers, det har jeg ikke bemærket... Jeg husker ganske vist,
at den har lyst gult, men har ikke bevist bemærket hvornår. (Tænkte
tåget at det vist var gamle udgaver, der gjorde det

> så det kunne jo godt være at man forholdsvis nemt kunne få den til
> at placere et flueben også.

Det er da ikke usandsynligt. Prøv evt. at poste spørgsmålet i
<news:news.software.readers>

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Rudi Stegen (29-06-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 29-06-02 23:40

Hej Rudi Stegen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Hej Madsen
>
> Prøv evt. at poste spørgsmålet i <news:news.software.readers>

Hov - hvis du gør, så huske at sætte "xnews" ind som start i emnefeltet
(e.g. "[Xnews] XNA: yes").

En del filtrerer, så de kun ser disse emner. Og det er ikke mindst
netop dem, der med størst sandsynlig ved noget om det.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Madsen (29-06-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 29-06-02 23:42

Rudi Stegen skrev:

> Det var pokkers, det har jeg ikke bemærket... Jeg husker ganske
> vist, at den har lyst gult, men har ikke bevist bemærket hvornår.
> (Tænkte tåget at det vist var gamle udgaver, der gjorde det

Min Xnews gør i hvert tilfælde.
Gør din ikke også hvis du svarer på dette indlæg?

> Prøv evt. at poste spørgsmålet i
> <news:news.software.readers>

Det vil jeg overveje at gøre. :)

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Rudi Stegen (29-06-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 29-06-02 23:47

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Min Xnews gør i hvert tilfælde.

Ja, min også. Jeg havde blot ikke tænkt på det, før jeg læste dit
forrige indlæg.

> Gør din ikke også hvis du svarer på dette indlæg?

Jo. Det er sikkert for at advare folk mod at svare på xna-brugere

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

"Morten Bjergstrøm" (29-06-2002)
Kommentar
Fra : "Morten Bjergstrøm"


Dato : 29-06-02 23:51

Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> skrev:

> Jo. Det er sikkert for at advare folk mod at svare på xna-brugere

Hov hov

--
Morten http://miljokemi.dk

Rudi Stegen (30-06-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 30-06-02 10:08

Hej Morten Bjergstrøm, du skrev i
dk.edb.internet.software.mail+news:

>> Det er sikkert for at advare folk mod at svare på xna-brugere
>
> Hov hov

Bl.a. du og Dino er naturligvis undtaget - ligesom alle andre
pluspersoner, der læste det

Men seriøst: Hvorfor bruger I det egentlig i informative grupper?
I leverer begge masser af god information, hvorfor det da ville være
rart at kunne fange artiklerne også efter, de er udløbet på diverse
servere.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Madsen (29-06-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 29-06-02 23:54

Morten Bjergstrøm skrev:

> Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> skrev:
>
>> Jo. Det er sikkert for at advare folk mod at svare på xna-brugere
>>
>
> Hov hov

He-he. :)

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Madsen (30-06-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 30-06-02 00:37

Dino skrev:

> Er ikke muligt i Xnews.

Øv.

> Men i Hamsterscript, måske?

Måske, men jeg er ca. på samme niveau som min garageport på det
område.

> Spørg HKH ;0)

Han er ikke hjemme.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Henrik K Hansen (30-06-2002)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 30-06-02 08:06

Dino, du skrev:

> Er ikke muligt i Xnews. Men i Hamsterscript, måske? Spørg HKH ;0)

Såre simpelt.
http://home.tiscalinet.de/philippw/skripte.html

--
Henrik
Verdens største samling af danske
scripts og moduler til Hamsteren
http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/Hamstersiden.html

"Morten Bjergstrøm" (30-06-2002)
Kommentar
Fra : "Morten Bjergstrøm"


Dato : 30-06-02 10:35

Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> skrev:

> Men seriøst: Hvorfor bruger I det egentlig i informative grupper?

Jeg hælder mest til den holdning, at Usenet er et flygtigt medie, der
egentligt ikke bør arkiveres for tid og evighed.

Derudover er jeg lidt ked af tjenester som Kandu og lignende, der tager
indlæggene mere eller mindre ud af deres sammenhæng.
Iøvrigt lod de vist tidligere være med at vise XNA indlæg, men gør det
nu

> I leverer begge masser af god information, hvorfor det da ville være
> rart at kunne fange artiklerne også efter, de er udløbet på diverse
> servere.

Det er selvfølgelig et rigtigt godt argument for ikke at anvende XNA
det vil jeg gerne give dig helt ret i.

--
Morten http://miljokemi.dk

Rudi Stegen (30-06-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 30-06-02 10:45

Hej Morten Bjergstrøm, du skrev i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Derudover er jeg lidt ked af tjenester som Kandu og lignende, der
> tager indlæggene mere eller mindre ud af deres sammenhæng.

Det er du bestemt ikke ene om... De er _irriterende_ og burde fjernes
fra nettet.

Men værre: De respekterer alligevel ikke XNA: yes, hvorfor der pga. dem
ikke er grund til at bruge det. Tværtimod, så at sige: google
respekterer det, diverse kandu'er gør ikke. Med XNA: yes lukker man så
for et seriøst arkiv, mens man stadig lader de useriøse suge løs.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Madsen (30-06-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 30-06-02 14:23

Henrik K Hansen skrev:

> Såre simpelt.
> http://home.tiscalinet.de/philippw/skripte.html

Øh, jow. Den vil jeg så lige få kigget på.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Madsen (30-06-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 30-06-02 14:23

Rudi Stegen skrev:

[Kandu]

> Det er du bestemt ikke ene om... De er _irriterende_ og burde
> fjernes fra nettet.

Enig.

> Men værre: De respekterer alligevel ikke XNA: yes, hvorfor der
> pga. dem ikke er grund til at bruge det. Tværtimod, så at sige:
> google respekterer det, diverse kandu'er gør ikke. Med XNA: yes
> lukker man så for et seriøst arkiv, mens man stadig lader de
> useriøse suge løs.

Det var også det der fik mig til at fjerne XNA: yes headeren for et
stykke tid siden og egentlig har jeg tit brug for at kunne gå tilbage
og finde ældre tråde som jeg selv har blandet mig i på et tidspunt.
Den mulighed lukker jeg af for med XNA: yes headeren, for Google er
stort set den eneste service man kan bruge til noget fornuftigt.

Jeg har forsøgt at få Kandu til at acceptere XNA: yes, men det lykkedes
ikke.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste