Transferrates på G4 hd
Fra : Esben rasmussen

Dato : 25-06-02 17:55

Hej

Jeg kom pludselig til at tænke på hvordan det kan være at min 60GXP deskstar
ide 100 ultra dma osv. ikke overfører mere end ca. 16 MB/s til en anden disk
med Ultra ATA/66 interface ? Er det bare sådan det er, eller kan jeg gøre
noget.

Esben

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 25-06-02 17:59

Esben rasmussen <esbenr@tdcadsl.dk> writes:

> [...]
> med Ultra ATA/66 interface ? Er det bare sådan det er, eller kan jeg gøre

Sidder de paa samme kabel?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Esben rasmussen

Dato : 25-06-02 19:54

On 25/06/02 18:59, in article kkhejrjnv5.fsf@mimer.null.dk, "Thorbjoern Ravn
Andersen" <ravn@mac.com> wrote:

> Sidder de paa samme kabel?

Ja, de er installeret som min maual sagde - i den der u-bracket

-esben

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-06-02 19:19

On Tue, 25 Jun 2002 18:55:29 +0200, Esben rasmussen <esbenr@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> med Ultra ATA/66 interface ? Er det bare sådan det er, eller kan jeg gøre

Hvilken bus sidder diskene på? Bussen med DVD-drevet (og dermed drev pladsen
under dette) understøtter ikke U-DMA, og kan derfor ikke flytte mere end
16.8MB/sek.

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?

Fra : Esben rasmussen

Dato : 25-06-02 21:09

On 25/06/02 20:18, in article h6cafa.1t4.ln@g4.reippuert.dk, "Morten
Reippuert Knudsen" <spam@reippuert.dk> wrote:

> Hvilken bus sidder diskene på? Bussen med DVD-drevet (og dermed drev pladsen
> under dette) understøtter ikke U-DMA, og kan derfor ikke flytte mere end
> 16.8MB/sek.

Hej

De sidder ikke sammen med dvd drevet. De sidder på kablet der går direkte
ned til bundkortet på pladse i bunden af computeren. Jeg har en G4 400 MHz
AGP.

- esben

Fra : Jesper

Dato : 25-06-02 21:36

dEsben rasmussen <esbenr@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> ned til bundkortet på pladse i bunden af computeren. Jeg har en G4 400 MHz

Når jeg digitalisere fra mit TV kort er 18,8 MB/s det maksimale jeg kan
hale ud min IBM 80 GB HD på min G4 med ATA 66 bus.
--
Jesper.
EmaiI -> p i n e b o x {a} m y r e a l b o x <.> c o m

Fra : Esben rasmussen

Dato : 25-06-02 21:49

On 25/06/02 22:35, in article 1fecumm.vh8drlojnd8qN%spam@supressor.invalid,
"Jesper" <spam@supressor.invalid> wrote:

> [...]
> --
> Jesper.
> EmaiI -> p i n e b o x {a} m y r e a l b o x <.> c o m

Ok Så er det vel også det maksimale for mig - Tak for hjælpen ... :)

- esben