Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kopi af meget gamle billeder
Fra : Tulletine

Dato : 25-06-02 07:34

Jeg har arvet alle familiefotos og resten af familien ønsker en kopi.
Nogle af billederne (bla. bryllupsbilleder) er brun/hvide men farvelagte
efterfølgende utrolig flot. Der er også mange der er trykt på noget
meget tykt papir, nærmest karton.
Kender du en i midt/østjylland (Jeg er bosat i Horsens) der kan kopiere
disse billeder og evt. farvelægge dem på den gammeldags facon ? Det skal
være en hvor du selv har gode erfarringer da billederne er utrolig meget
værd for familien.
På forhånd 1000 tak.
:0) Tulle

http://www.kandu.dk/

Fra : SHN

Dato : 25-06-02 07:33

Hvad med at få affotograferet billederne hos en "pro"?

vh
Søren H.N.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 25-06-02 09:08

SHN wrote:

> Hvad med at få affotograferet billederne hos en "pro"?

En proff. affotografering kommer til at koste kassen, og kopier der evt.
skal bruntones eller håndcoloreres koster spidsen af et jetjager, og man
vil alligevel aldrig få det samme look med moderne fotopapirer.

Jeg vil foreslå at billederne bliver scannet i høj opløsning, det vil
gi' et langt bedre resultat, og så kan "Tulletine" levere familien
billederne en CD-ROM, og de enkelte familiemedlemmer kan så selv udvælge
hvilke billeder de vil ofre og få lavet kopier af.

Fra : lehd

Dato : 25-06-02 11:53

"Tulletine" <Tulletine.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> meget tykt papir, nærmest karton.
> Kender du en i midt/østjylland (Jeg er bosat i Horsens) der kan kopiere

Jeg ved det ikke er det samme, men jeg har fået lavet fotokopier hos
fotohandleren af mine gamle familiefotos, og de er faktisk flotte også de
kolorerede. Og så er det til at betale sig fra, man kan jo suplere med Niels
Ebbesens forslag om en CDROM.
mvh Kirsten